Hallo, Word net gebeld door iemand van 1 of andere gastouderburo. Hij belde omdat ik mee had gedaan aan de babydoos en nu vroegen ze of ik interesse had in een vrijblijvend gesprek over de kinderopvangtoeslag. Mijn dochter gaat naar opa en oma en dus niet naar de een kdv oid. Maar hij zei dus dat ik dan ook recht heb op toeslag. ?. Dus komt er volgende week iemand langs. Nuttig of niet? Zijn er meerdere van jullie door zoiets gebeld? En hebbne jullie het gedaan? Groetjes Debby
hahhaa... ja mijn ouders hebben ook gekeken naar die vergoeding die ze kunnen krijgen als opa en oma, maar dat gaat op basis van inkomen. Die paar cent mogen ze volgens mijn vader houden. Wellicht valt het voor jouw ouders gunstiger uit.
Wordt hier vaker over gesproken, het is een beetje een vaag verhaal. In September mama's had ook iemand het, maar die heeft het afgezegd. Voor vergoeding opa en oma, kun je gewoon contact opnemen met gastouderbureau. En voor vergoeding kinderdagverblijf ga je gewoon naar de belastingdienst.
hmm, beetje raar dus. Denk dat ik het idd maar afzeg want via de belasting dienst site kan ik het ook doen
Laatst was er bij Radar op tv dat die gastouder bureau's waar opa en oma dan door betaald zouden krijgen ( bedrijf krijgt het via de belasting ) dat er heel veel adders onder het gras zaten en ze hadden het ook sterk afgeraden om daar als opa en oma aan mee te doen .... Maar goed ...
Het wordt sowieso voor opa en oma niet echt meer interessant om subsidie te vragen. Ze mogen nog maar max 10 uur oppassen en tarief is gedaald van 6,50 naar 2,95. Veel gedoe voor weinig geld. Ben blij dat mijn schoonmoeder het straks gewoon voor de fun gaat doen.
Ja,achteraf is het eigenlijk ook niks. Vind het altijd zo moeilijk om nee te zeggen tegen zulke lui die opbellen. En nu moet ik hun weer terugbellen om af te zeggen..aja, eigen schuld.
Wij maken wel gebruik van de subsidie en het loont wel. Tot 2010 blijft het waarschijnlijk bestaan. Ik zou echter geen gebruik maken, van mensen die zelf bellen. Die zijn vaak zelf op winst uit ipv dat het kind voorop staan. Ik zou dan gebruik maken van een gastouderbureau waar je achter staat. Wel even goed kijken welk tarief je aan ze moet betalen, omdat dit ook erg verschillend is. Gewoon afbellen die hap. Je kent ze toch niet, en zij weten echt niet dat jij het vervelend vind om af te bellen. Succes!
wij hadden het zelf aangevraagd op aanraden van iemand anders. wij hadden een gesprek met www.viaviela.nl maar goed heel gesprek gehad en mijn schoonmoeder zou iedere maand 150 euro krijgen, maar wat je er allemaal voor moet doen pfff gezeik met belasting (heb ik gelukkig nog niet ) dus wij hebben maar vriendelijk bedankt.
Nou Deb, geef die telefoon maar hier, bel ik wel even! Echt, je moet schijt aan dat soort figuren hebben, zij zijn alleen maar geïnteresseerd in jouw geld hoor, voor de rest hebben zij ook schijt aan jou! Je moet jezelf gewoon even opfokken voordat je gaat bellen, haha.