Donderdag as. komen mijn collega's eten. Hartstikke leuk en gezellig. Omdat we daarna nog een pittige vergadering hebben wil ik iets maken wat lekker vult, maar niet te zwaar is. Ik zat te denken aan soep en twee lekkere maaltijdsalade's. Ik maak regelmatig pastasalade maar ik ben toe aan weer eens iets anders. Hebben jullie nog een lekker recept die jullie met mij willen delen?
Mijn Turkse herdersalade (ik heb geen idee waarom ie zo heet) is altijd een succes. Je hebt nodig: Rode paprika Groene paprika Gele paprika 1 komkommer Blok feta kaas Een hele hand vol zwarte olijven Alles in blokjes snijden, de zaadlijsten uit de komkommer halen (anders wordt het waterig) de fietskaart en olijven overheen en klaar. Deze salade hoor je eigenlijk heel fijn te snijden, maar ik vind het zelf lekkerder als het wat groter gesneden is en laat de olijven ook heel
slamix met stukken komkommer, cherrytomaatjes, croutons, tonijn en grote gemarineerde (knoflook) garnalen. Lekkere dressing erbij bijv balsamico. Vult fantastisch, eet het bijna 1x per week. Ook lekker met geroosterd stokbrood besprenkeld met wat olijfolie en snufje zout.
Wat ik veel maak is: ijsbergsla met een lekkere dressing van c@lve die met bieslook. Daar doe ik dan nog blokjes paprika, fetakaas, zwarte olijven en bieslook. Wat er ook nog lekker door is mais en gerookte of zelf gekruid en gebakken kipfilet of kipdijfilet. Maar als je er een lekker visje bij bakt zou ik de kip eruit laten. Ik eet wel vaker alleen een visje met deze salade en vult erg goed. Ook kan je bij de soep een stokbroodje doen met kruidenboter...
Ah, dat zijn al een paar leuke ideeën. Bedankt!! @Krullie: zou ik de garnalen kunnen vervangen door gerookte kipfilet denk je? Ik ben nml. allergisch voor garnalen
Deze vorige week gemaakt en is zeer goed bevallen! Bonensalade - Recept - Allerhande - Albert Heijn Zelfs bij mijn man, die toch wel gek is op zijn stukje vlees. Er staat trouwens bij dat het voor vier personen is, maar ik zou het voor drie personen gebruiken wanneer je dit als maaltijdsalade wil serveren.
Bulgur vind ik een heel lekker basis voor een maaltijdsalade. Deze is echt geweldig. Mijn mixed kitchen: Maaltijdsalade van bulgur met tonijn, avocado en rauwkost en dit is ook een heerlijke salade Mijn mixed kitchen: Aardappelsalade met gerookte zalm, komkommer en dille
Rucola slamix, cherrytomaatjes, pijnboompitten, mozzarella, komkommer, Italiaanse vleeswaren, parmezaanse kaas, balsamico azijn.
Misschien een frisse couscous salade, pasta salade of rijstsalade? Heb van alles het recept maar deze blijft hier een succes: 5 or less: Couscous met pistache en feta | Chickslovefood.com
Wat een lekkere salades komen voorbij Ik kan ze onmogelijk allemaal maken. Maar gezien wij allemaal ontzettend van salade houden ga ik ze sowieso uitproberen de komende tijd!
oh jammer zeg, ze zijn zo lekker Je kunt zeker kip gebruiken (zou dan gegrild doen ipv gerookt en beetje gekruid) en dan ook de tonijn weglaten. En nog feta toevoegen voor meer bite. Eet smakelijk donderdag, genoeg inspiratie!
Ijsbergsla, mango, aardbeien en een 'dressing' van griekse yoghurt gemengd met honing en walnoten er over heen.
Heerlijke Griekse sla Tomaten, komkommer, zwarte olijven, fetakaas (of blokjes), kappertjes, rode ui Wat balsamico-azijn en olijfolie erover en stokbroodje erbij Soms doe ik er ook nog een beetje rode of groene paprika bij.
mijn favoriet op dit moment is rauwe babyleaf spinazie, avocado plakken, (cherry)tomaten, feta, gerookte kip en geroosterde pijnboompitjes. Afmaken met een eigen honing mosterd dressing (honing, mosterd, beetje azijn en olijfolie).