Oh ik voel me nu oud, mijn moeder zit in de leeftijdscategorie als de meeste oma's van jullie. Maar als je al schrijft dat ze vaak eenzaam is zou ik kiezen voor een keer ophalen en lekker bij jullie eten. Mijn ouders ( 79 en 80 en nog heel actief) mijn schoonmoeder ( 71) en mijn oom (81) worden daar erg blij van
Ik zou voor iets persoonlijks gaan, dat heeft voor onze 'oude oma's ' het meeste waarde. Een knutselwerkje ( Wij beschilderen ook wel eens een glas, beker, bordje of potje. Kun je eventueel ook nog iets in doen. ), een tekening, een foto en natuurlijk gewoon aandacht. Daar wordt ieder mens meer blij van.
Dit herken ik!! Mijn oma heeft het er drie maanden lang over gehad. Uiteindelijk leeg bewaard (we kwamen hem na haar overlijden weer tegen) Maar de postbode was dan ook extreem grappig door te zeggen: “zal ik het pakje voor u naar binnen brengen, want het is heeeel zwaar” en toen had oma geaccepteerd en de doos niet gevoeld. Met openen kwam er een ballon uit
Niet die in zo'n netje halen want daar blijven meesje heel vaak met hun nageltjes in hangen en gaan dan dood omdat ze niet meer los kunnen komen. Ik snap niet dat die dingen nog mogen worden verkocht.
Ja fantastisch toch! Ik weet 100% zeker dat ons oude buurvrouwtje hem ook gaat bewaren Hahaha zij had zich vertild. Ze dacht dat het zwaar was dus gooide het al bijna met doos en al omhoog
Wij geven oma 88 een gezellig pakket van de locale boerenwinkel, met kaas, worst, noten, wijn/sap, thee, chocolade etc. Dat doen we al een paar jaar, kan ze lekker opsnoepen. Het leukste vindt ze een avondje uit eten met iedereen, maar ondertussen geeft oma dat zichzelf kado...door ons uit te nodigen voor een etentje om haar verjaardag te vieren. Verder zijn foto’s van haar achterkleinkinderen ook altijd goed. En soms heeft ze ook weleens een specifieke wens, een fijne sjaal of wanten.