waterpokken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by fokje, Mar 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    tja ook hier ontkomen we er niet aan, zonet vertelde de oudste jeuk te hebben op de rug met pyama aan trekken zag ik een aantal rode vlekjes en een paar daarvan gevuld met vocht.
    I(en heb het eerlijk gezegd liever nu dan over een aantal maanden dat de kleine is geboren)

maar wat deden jullie , jullie kind wel met jeuk naar school toegaan? en hoe zijn de meeste kinderen eronder!?
    besmettelijk is het toch en 2 dagen voor de uitbraak al (volgens mij incubatie tijd 7/21 dagen)

eind vorige week moest hij veel overgeven en heeft ie een kuur voor een erge keelontsteking en heeft een frambozentong hij gaat sinds woensdag weer naar school

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja Anne had het toen tegelijkertijd de helft van het kdv er last van had...
    Maar ze heeft er maar weinig last van gehad eigenlijk.

Denk dat het even afwachten is... De een heeft nauwelijks last, de ander is goed ziek of wordt gek van de jeuk.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

jammer, je woont te ver weg, anders zat ik nu in de auto:cool:

ze mogen gewoon naar school. iedereen moet het krijgen, dus tis oke. als ze zich niet beroerd voelen tenminste. helaas heeft mijn jongste het nog steeds niet gehad (ondanks 5 visites bij zieke kindjes en twee schooluitbraken;):()

4. Saskia78

@guppynl: komt vanzelf... Hier ook vele uitbraken overleeft tot het uiteindelijk laatste keer toch echt raak was :)

5. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bedankt voor jullie reacties!
    hij is naar school, heeft weinig bultjes zo'n 15 in totaal waar 3 gevuld met vocht. we wachten maar rustig af.

heb zelf de nacht overgegeven en koorts moet er even om denken om niet boven de 39 te komen anders vk weer bellen.
    we zitten in de lappenmand

6. miss40

miss40 Bekend lid

May 18, 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Beterschap Fokje, da´s allemaal niet fijn als je zwanger bent.

Hier op de peuterschool heerst het ook heel erg, waterpokken. 3 kindjes in de klas hebben het zag ik. Ik schrok er een beetje van, mijn middelste is over 10 dagen jarig en zal je net zien dat de 2 kleinsten dan allebei waterpokken hebben.

Mijn oudste is toendertijd erg ziek geweest van de waterpokken, 40 graden koorts en de pokken zaten zelfs in zijn mond en op zijn hoofdhuid. Vandaar dat ik nu een beetje bang ben.

7. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    a ajkkes miss40

nee dan is het in iedergeval niet te hopen dat jullie kleintjes het nu krijgen.
    onze 2 jongens zijn nu deze week(en vanag vorige week vrijdag) wel goed ziek geweest denk dat bij ons daarna de uitbraak is gekomen zie volgens mij bij de jongste ook vlekjes .

hier op peuter zitten 18 kindjes in totaal waarvan 14 de waterpokken hebben/gehad
    nu op de basischool her en der een kindje met de waterpokken
    dus heerst hier wel erg.

8. miss40

miss40 Bekend lid

May 18, 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Fokje, ik hoop dat je kinderen nu snel weer van de waterpokken af zijn. Da´s wel veel zeg, 14 van de 18 kindjes.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier was de oudste vorige week dinsdag op het hoogte punt, hij was er erg ziek van hoge koorts en heel veel poken zelfs in zijn mond en onder de voeten lopen ging moeizaam

nu heeft de jongste het het word nu met de dag erger
    vooral bij zijn piemeltje/kontje die natuur zit te broeien in de pamper ik verschoon hem om de 2 uren om droog te houden tot zover mogeloijk. hij wil de pamper niet af en dan in een onderbroekje dan schreeuwd hij alles bijelkaar en dan jeukt hij daar ook extreem
    hoe deden jullie dat met pamper dragers????????

10. bloem79

bloem79 Actief lid

Oct 16, 2006
    406
    0
    16
    Mijn zoon van bijna 5 heeft het afgelopen maand gehad, hij mocht gewoon naar school (helft van de klas zat eronder). Zolang ze er verder geen last van hebben of ziek zijn kan het gewoon hoor. Had trouwens verkoelende gel gekocht met los in het doosje 5 pakjes zemelen, hij heeft er weinig last van gehad.
    Nu is dochter (1 jr 4 mnd) aan de beurt, hopelijk gaat het voor haar ook meevallen.

11. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ons KDV laat je pas weer komen als alle blaasjes zijn opgedroogd :S. Niet vanwege besmetting maar vanwege hygiene.

Zoonlief vond het allemaal wel best. Jeuk viel mee (zemelen in bad!) en hij mocht een extra dagje naar opa en oma. En dat gesmeer met die gel vond ie alleen maar een heerlijke massage volgens mij; hij ging er echt even helemaal voor liggen, haha.

12. Alita

Alita Niet meer actief

Hier heeft de oudste het ook nog niet gehad en ik vindt dat dus ook niks!

Ze gaat september naar school.....ik bedoel wie heeft het daar nog dan?

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou, mijn dochter dus. ;) Ze zat net drie maanden op school en toen kreeg ze de waterpokken. Twee dagen heel ziek geweest, verder weinig last. Zodra ze koortsvrij was zijn we overal weer heen geweest. Ze was alleen erg moe, dus daar hielden we natuurlijk wel rekening mee.
    Kidsclin smeren en havermout in bad deden hier wonderen.

14. Alita

Alita Niet meer actief

aahh ja ik wil echt dat ze het krijgt...stom he:) maar op latere leeftijd is het zo gevaarlijk...

15. Saskia78

Nou bij ons laatst de "halve" klas... :)
    Waren er 4 tegelijk ziek.

16. Alita

Alita Niet meer actief

dus het komt nog veel voor op de basisschool gelukkig.....dacht al dat het daar niet meer zo snel zou voorkomen

17. veertje

veertje Fanatiek lid

Mijn zoon (5 jaar) heeft sinds vanmorgen de waterpokken :) Hij heeft er tot nu toe een stuk of 30 maar heeft er gelukkig weinig last van.. Hij heeft de hele dag gewoon lekker buiten gespeeld..
    Ik hoop natuurlijk dat dit zo blijft en dat hij maandag gewoon naar school kan. De school is hier nogal moeilijk met dat soort dingen dus ik vrees dat ik hem thuis moet houden..

Ik heb nu mentholgel en poeder gehaald, hebben jullie nog meer tips?

18. Saskia78

Oh en vandaag op een verjaarsfeestje waar de jarige job (ze werd 5) het ook net heeft gehad.

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Een van mijn kinderen lijkt het nu ook te hebben. De rode vlekjes zijn op komen zetten sinds gistermiddag. Kriebelde het bij jullie kinderen meteen heel erg? Hier nog niet zo, dus ik twijfel nog een beetje.

Ik las al dat mentholgel helpt, maar wat moet ik me bij zemelen voorstellen? (Dat ken ik als etenswaar, niet in bad)

20. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn heeft het sinds gisteren en ik hoor hem overdag niet over jeuk maar vannacht heeft hij de hele nacht liggen draaien, krabben en huilen..

Share This Page