effe zeuren

Discussion in 'De lounge' started by cat2, Mar 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Gister bij mijn schoonouders geweest. Ze hadden een cadeau voor ons. Heel lief. We konden het thuis uitpakken. Hebben we ook gedaan.
    Niet lang daarna kregen we visite. Die ging pas laat weg.
    ik dacht, dan stuur ik morgen even een berichtje naar schoonouders om te bedanken voor het cadeautje.

krijgt vriend om 4.00 s nachts een smsje op telefoon! Dat ze niets meer gehoord hadden en of ik iets met het cadeau kon. Ja ik kan hier niet zo goed tegen. Heb niets meer gestuurd, vond het erg opgelegd om nu nog te bedanken.
    ligt het aan mij?

ps wat doen jullie tijdens verlof? Vind het nogal saai en ben ook zenuwachtig voor de bevalling.

2. Amare

Amare Niet meer actief

Vind het inderdaad zeuren;)
    Ze bedoelen het waarschijnlijk hartstikke goed, ik zou ze gewoon bedanken!

3. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dus omdat zij benieuwd zijn naar wat je van hun cadeau vond en daar (oke, niet handig om 4.00 uur) een smsje achteraan sturen, ga jij hen nou niet meer bedanken?

Ja, dat vind ik zeuren. En niet netjes.

4. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik zie het probleem niet.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het ook zeuren, en behoorlijk ondankbaar overkomen als je dan niet eens even reageert of ze zelfs niet meer wilt bedanken.. :)

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Haha ik ook niet :(
    Je bent boos omdat ze vroegen of je iets met hun cadeau kan en wilt ze daarom niet meer bedanken?

7. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik zie het probleem ook niet, die mensen hebben gewoon uit alle goede en lieve bedoelingen,(dat vul ik in, maar daar ga ik echt vanuit,)
    Jullie een kado gegeven en zijn helemaal enthousiast en hebben de hele avond gewacht op een reactie, niet wetende dat jullie visite hadden...
    En misschien zijn ze wel onzeker geworden dat er geen reactie kwam dat ze vannacht nog een app hebben gestuurd, alleen maar heel schattig vind ik dat, maar goed dat is mijn invulling,
    Ik zou ze hartelijk bedanken, wees blij met zulke schoonouders!!

8. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Je kan ze toch even bedanken. Blijkbaar is het met zorg voor je uitgezocht!

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik ben nogal snel chagrijnig. Ik vind het tijdstip beetje raar. Ik denk dan, doe even rustig aan. Ik had dan zeker zelf iets laten horen. Als ik nu iets laat horen vind ik het echt opgelegd. Vind ik niet leuk meer dan. Maar misschien denk ik er over een maand wel anders over. :)

10. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Dus je gaat niks laten horen?

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam

Over een maand? Je kunt toch wel je fatsoen houden en ze bedanken?
    Wat al gezegd werd, het is wss met zorg voor je uitgezocht en misschien hadden ze gewoon even de bevestiging nodig. Wat maakt het tijdstip van het sms'je dan uit..

12. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0

Volgens mij waren ze heel erg benieuwd wat je van hun cadeautje vindt. Ik lees nergens dat ze een bedankje wilden/eistten :(

Ik mag echt hopen dat ik niet zo'n schoondochter als jij krijg.

13. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Ik snap niet waarom je na het uitpakken niet meteen gebeld hebt.
    Kan me niet voorstellen dat de visite binnen een minuut op de stoep stond. En al zou dat zo zijn, dan had je nog kunnen bellen.
    Een kwestie van fatsoen.

14. Amare

Amare Niet meer actief

Je had toch recht na het uitpakken iets kunnen laten horen?
    Vind het nu erg onbeleefd om niks te laten horen.

15. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Lekker onbeschoft om ze dan niet meer te willen bedanken omdat het "opgelegd" is. Kom op zeg, stel je niet aan en bedank die mensen voor het cadeau wat ze vast met zorg voor je hebben uitgezocht. Dit gaat werkelijk nergens over.

16. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dus als iemand aan jou vraagt of je lekker gegeten hebt dan zeg jij helemaal niks, omdat je zelf graag het compliment had willen geven?

Je doet er echt verstandig aan om even te bedanken. Hoe langer je wacht, hoe ondankbaarder het overkomt en al die ruzies moet je gewoon niet willen in deze periode ;)

ff een smsje, of beter nog een telefoontje doen, en zeggen dat je er blij mee bent. Zo gepiept en je kan weer verder. Nu blijft het toch een beetje tussen jullie hangen.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    En nu?

18. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Oh wauw, ik hoop toch echt niet dat mijn zoon met zo'n schoondochter thuis komt.
    Het is toch hartstikke normaal dat je schoonouders een reactie verwachten na het geven van een cadeau? Ik zie er niks opdringerigs in.
    Ik hoop voor die arme mensen dat je toch zsm bijdraait om je excuses te maken en alsnog te bedanken.

19. cat2

cat2 Niet meer actief

Mijn vriend had al gereageerd. Dus ze hebben wel een reactie gehad.

Ik vond het cadeautje ook heel lief. Ik vind het vaak te veel. Dus is niet zo dat ik het vanzelfsprekend vind. Als ze geen cadeautjes geven is ook oke. Maar het was wel lief.
    het enige wat ik vind is dat het nu een beetje opgelegd is om te bedanken. Dat is niet spontaan meer als ik ze daarna nog ga bedanken.
    maar zoals ik het hier zie ligt het aan mij. Ja zo zou ik het dan ook kunnen zien.

hoop dat ik snel minder chagrijnig en weer beetje normaal ben.

20. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

Aug 30, 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bedanken en net doen of je dat berichtje niet gehad hebt ;)
    Ze willen het waarschijnlijk gewoon goed doen en waren iets te enthousiast met het wachten op een reactie :p

Share This Page