Vragen vaccinaties

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lolalili, 27 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    zonder een discussie te krijgen
    Wel of niet enzovoort...

    Waar kun je terecht met vragen over vaccinaties
    Huisarts zegt consultatiebureau
    Concultatiebureau zegt zoek het maar uit op internet

    Terwijl we bij het internet er ook niet uitkomen...
     
  2. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Welke vragen heb je er over? Misschien zijn er hier dames die je kunnen helpen.

    Eigenlijk zou CB hier meer over moeten weten. Je kan ook zoeken op Rijksvaccinatieprogramma.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik zou terug naar het consultatiebureau gaan. Zeg maar dat je er niet uit komt en graag hulp wilt. Het is hun taak het uit te zoeken als zij het zelf niet weten. Zij kunnen contact opnemen met het RIVM of collega’s.

    Wel moet je natuurlijk weten wat je wilt weten. Heb je vragen of bijwerkingen, wil je een aangepast schema of twijfel je gewoon over vaccineren in het algemeen.

    Je kunt zelf natuurlijk ook contact opnemen met het RIVM.
     
  4. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Wij vinden het gewoon heel moeilijk wat we moeten doen

    Zo moet de oudste de dktp booster maar wat houd dit precies in.

    Ze heeft de normale dktp gehad en naar mijn weten was dit altijd voldoende

    En ik ben heel bang door teveel vaccineren dat haar imuumsysteem zwak word
     
  5. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Nog even ter toevoeging we zouden vraag een aanpast schema willen zo wie zo
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Rond de 4 jaar krijgen ze een booster dat zorgt er voor dat het immuunsysteem volledig weet hoe het te bevechten.

    Aangepaste schema's zijn er ook te vinden op internet.

    Edit: hier staat een schema.https://rijksvaccinatieprogramma.nl/document/beslisboom-rijksvaccinatieprogramma-2018
     
  7. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Daar heb ik idd naar gekeken op internet maar ik snap het niet helemaal
     
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Lolalili vindt dit leuk.
  9. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

  10. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Graag gedaan.
     
  11. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je spreekt haar immuunsysteem juist weer aan aktief te worden! :)
     
  12. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb veel informatie van het RIVM. Ik heb de beslis boom gebruikt. Doordat ik bij m'n eerste de laatste dktp ná 24 maanden heb gegeven hoeft ze geen prik met 4 jaar. Scheelt weer :) bij onze tweede heb ik nu op die manier ook een eigen schema gemaakt waarbij ik wat vaccinaties kan laten vallen maar is hij uiteindelijk wel voor alles goed gevaccineerd :)
     
    Lolalili vindt dit leuk.
  13. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.659
    985
    113

    Ik ben wel benieuwd naar jouw eigen schema, mag in een pb als je dat fijner vindt.
     
  14. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    dktp booster werd al gegeven toen ik een kind was (jaren 80). Sowieso ben ik voor vaccineren, maar deze booster is echt nodig.
    Als je het over de bmr booster hebt zou je nog kunnen twijfelen, alhoewel de effectiviteit veel hoger is gebleken met booster. Als ik mijzelf als voorbeeld neem: ik heb als dreumes het mazelenvaccin gehad en op 9jarige leeftijd het rode hond vaccin, dus geen dubbele (bof heb ik doorlopen helaas. Ben er flink ziek van geweest en had liever een prikje gehad). Ik heb alsnog voldoende antistoffen, maar dit geldt voor iets meer dan 80% voor de mensen bij 1 vaccinatie bmr. Met 2 prikken is het over de 90%
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    DTP booster moet je echt wel doen, zit oa tetanus tegen straatvuil in, als ik bedenk hoe vaak mijn kinderen hun knieën helemaal kapot hebben gevallen dan ben ik maar wat blij dat ik me om tetanus geen zorgen heb hoeven maken. Met 9 jaar krijgen ze hem nog een keer en zijn dan weer 10 jaar beschermd.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ook de bof gehad, ik was ook enorm ziek en wat deed die dikke klier en wang enorm veel pijn, blehh
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Als je de schaafwonden gewoon goed schoonmaakt, hoef je echt niet bang te zijn voor tetanus. Of je kinderen moeten elke keer diepe wonden hebben?
     
  18. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Het is een bacterie en die doet het vooral goed in kleine diepe wonden, maar een flinke schaafwond met bloed heeft weliswaar veel minder risico, maar het is er wel. Tetanus is vreselijk.
    Daarnaast is het voor difterie en polio. Difterie wil je niet meemaken en alhoewel polio bij 98% van de mensen uit als verkoudheid, zul je maar bij die 2% horen. Waarom het risico nemen als de medische wetenschap zo ver is dat je het wel kunt voorkomen en bovendien de kans op verspreiding ook nog eens vermindert?

    Over ongeveer 2 maanden haal ik zelf ook de dktp.
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou die hebben ze hier heel vaak gehad ;)
    Ik zou daar nooit enig risico mee lopen, onverantwoord.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.848
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus, bij ons in de regio is destijds een huisarts overleden aan de gevolgen van tetanus, dacht ook dat het wel meeviel met haar verwonding, niet dus, is binnen drie dagen overleden.
    Ik laat hem ook iedere 10 jaar zetten, ben veel met dieren bezig en kom veel op de manege.
     

Deel Deze Pagina