Dinsdag hebben wij de 20 wekenecho en hopen we te horen of we een jongen of een meisje krijgen. Zodra ik het weet, wil ik toch even gaan shoppen, tot nu toe heb ik geen kleertjes gekocht. Maar nou moeten die kleertjes natuurlijk wel een beetje praktisch zijn en comfortabel voor de baby zelf. Voor de baby zelf lijkt een pakje uit één stuk me het meest comfortabel. Want als je een apart broekje en shirtje hebt, krult het shirtje makkelijk omhoog als de visite de baby overpakt bijv. of als je het kind in z'n bedje legt, lijkt me. Maar als je een pakje uit één stuk koopt, moet toch alles uit bij het verschonen? Da's ook niet handig. Ik hoor graag jullie ervaringen, want zelf heb ik echt geen idee van wat er allemaal mogelijk is en wat het meest handig is.
De pakjes uit een stuk zijn idd het handigste. Uit twee delen is idd lastig omdat het bovenste altijd omhoog kruipt. De eerste weken droeg onze zoon alleen kruippakjes uit 1 stuk. De pakjes uit twee delen zijn gewoon in de kast blijven liggen. Om te verschonen hoef je trouwens niet het hele pakje uit te doen. De pakjes hebben altijd drukknopjes (ofwel beneden aan de benen ofwel op de rug) waardoor je gewoon de beentjes en poep kan bloot maken maar de buik en rug gewoon bedekt blijft!
Lena had, en heeft een rothekel aan rompertjes en mouwtjes aantrekken. In het begin was ik erg blij met deze pakjes: http://www.prenatal.nl/Images/Producten/2206269.jpg Je hoeft de armpjes niet raar te buigen, geen lastige broekjes aan te trekken... Je legt het pakje neer, stopt de baby er in en klaar. Maar je kan toch ook gewoon een rompertje aan trekken en een broekje... Zo te zien ben je in de zomer uitgerekend, dan hoeven ze toch al niet zo veel kleren aan!
Soepele rompertjes, van rekbare stof. De meeste babe's die ik heb aangekleed en ook mijn eigen pukkie, hebben een hekel aan stroeve rompers die het nodige trek en sjorwerk vereisen. Duke heeft in het begin ook haast alleen maar kruippakjes aangehad, en draagt ze ook nu nog erg regelmatig. Ideaal!
Die hele pakjes zonder voetjes vond ik fijn. Ik had er ook een paar met voetjes, maar de voeten van mijn zoontje waren te groot! Dat was dus niets. Ik had eigenlijk vooral losse shirtjes en broekjes. Ik vond die shirtjes met klittenband sluiting aan de achterkant wel erg handig.
Overslagrompertjes van de Hema zijn geweldig! Luca had door de geboorte een gebroken sleutelbeen en een gescheurde nekspier, en door die overslagrompers hoefden we niet aan z´n armpje te sjorren. Ideaal dus! Ik heb ze nu nog steeds voor hem. Ook heel handig bij doorgelekte luiers: het hoeft niet over het hoofdje uit. En bij kleine kindjes vind ik ´t altijd wat engig om zo´n romper over het hoofdje te trekken, dat omzeil je hier ook mee
Ik vind zelf de pakjes van prenatal makkelijk om aan te trekken. En dan de pakjes van papa's kanjer en mama's kanjer. Je hebt ze ook met nijntje erop.
Ik vond pakjes uit één stuk juist helemaal niet handig. Milan heeft in verhouding best lange benen, dus die pakjes zaten voor geen meter. En idd, het verschonen wordt er zo ook nog makkelijker op. Wat Milan aan had: romper met korte mouwen (omdat je anders 2 x lange mouwen over elkaar heen moet trekken, en dat is echt niet handig!). En dan een zacht broekje + shirtje met lange mouwen. Bij de prenatal heb ik de meeste pakjes voor z'n eerste weken gekocht, daar hebben ze van die extra zachte stof, die vond ik erg fijn. Vanaf maat 62 hebben wij wel wat stuggere materialen, ook spijkerbroek ed, gebruikt. Maar ik moet er wel bijzeggen dat Milan het juist helemaal geweldig vindt om aan- en uitgekleed te worden!
Ik had 1 pakje waar ze helemaal in zitten.. Vind die pakjes echt verschrikkelijk om te zien.. Maar het was zoo heerlijk pakje.. Niets geen getrek over het hoofdje dus ook geen gehuil Verder had ze katoenen broekjes en shirtjes aan....
Ja, die pakjes uit 1 stuk vond ik ook maar ondingen, zeker met die voetjes eraan. Gewoon een zacht broekje, met een zacht shirtje met lange mouwen en sokjes vond ik het handigste.
Ik heb tot nu toe alleen maar losse broekjes en shirtjes gekocht/gekregen.. 1 shirtje met klitteband op de rug.. bij babydump zag ik rompers liggen met drukknoopjes om t lijfstukje.. daardoor kun je de romper helemaal open neer leggen, t kindje er op en knoopjes dichtdrukken.. Ze waren "pittig geprijst" ( vergeleken bij de gewone romper met knoopjes in t kruisstukje) maar t lijkt mij heel handig.. Mijn moeder heeft nog van die boxpakjes die ik vroeger ook aan heb gehad.. LIjkt me helemaal gaaf om die de kleine straks ( bijna 33 jaar later) dan ook aan te doen..
ik heb veel van die lange mouw rompertjes gekocht en dan zo een voetenbroekje.. gewoon voor thuis en voor buiten. tjah ons kindje wordt in de zomer geboren dus dan hebik van die luchtige zachte broekjes een rompertje en een shirtje.. bij het verschonen hoeven we alleen het broekje uittetrekken en de rompje ff omhoog.
Overslag rompertjes van de Hema. Dan hoeft niks over het hoofdje. En pakjes uit een stuk, maar dan wel zonder voeten. Haar benen zijn langer in verhouding, dan haar romp, dus met voeten pasten nooit. En dan de drukknoopjes op de buik en beentjes, niet op de rug, want ze liggen de hele dag op hun rug en dat ligt niet lekker en is ook moeilijk dicht te doen bij zo'n heel klein minimensje. En verder hele soepele broekjes zonder kontzakken enzo. En dunne truitjes.
ik vond de gewone truitjes en broekjes, van zacht materiaal het fijnste. Omslag bleef slecht zitten en dat gefriemel met touwtjes ging ons beiden maar slecht af.
Overslagrompertjes van de Hema (met drukkertjes, dus niks geen touwtjes) Boxpakjes met drukkertjes aan de onderkant (wel of niet met voetjes). Vermijd: spijkerbroeken, dingen met capuchons en te kleine sokjes
Hier ook rompertjes van de hema (zweer ik nog steeds bij) en vooral veel kleren van zachte stoffen en lekker rekbaar. Wat hier echt een ramp was was juist hele pakjes, broekjes met voetjes, spijkerbroekjes en dat soort stugge zooi, jurkjes en shirtjes met klitteband/knoopjes op de rug.
Wij hebben van die Petit Bateua pakjes uit 1 stuk het meeste gebruikt. Deze zijn echt heeeerlijk zacht en super lief om te zien. Nu kosten ze meestal wel 40 euro per stuk maar oke. Dat nam ik dan maar even voor lief. Probeer in ieder geval kleding met ritsen te vermijden. Dat zit echt niet lekker voor zo'n kleintje. Trouwens Lief! pakjes vind ik ook top. Gewoon een shirt met broekje ofzo.
hier van beide wat. ik let er heel goed op dat de stiek aan de buik zacht is en niet te strak of stug. dat de stof goed meerekt ook van de rompertjes. stugge smalle dingen zijn een ramp. en ook een paar pakjes uit 1 stuk zonder voetjes ( een komplete ramp) die dingen. ze zitten nooit goed en de kleine kan er zelf helemaal gefrustreerd van raken als de beentjes in het pakje terrecht komen omdat de benen veel te lang of te kort zijn. verder zijn de materialen van katoen of badstof hier en zonder capucion.
pakjes uit 1 stuk vond ik vreselijk. Ze paste er niet in (was vrij lang) en als ze een beetje gelekt had moest meteen alles uit. I droeg gewoon een broekje en een truitje. Overslag dingen kon ik niet aan wennen, maar dat ligt aan mij. Oja, koop geen dingen met capuchon, is echt onhandig