Cadeautjes kinder verjaardag

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door nutts, 14 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Aan mij heb je vast niks.... Ik vind de bedragen die veelal genoemd worden absurd! Zeker voor kinderen onder de 4. Ik geloof niet dat de waarde van het cadeau er toe doet, maar dat het kind iets krijgt wat hij/zij wenst. En als ze een nuttig cadeau vragen/nodig hebben dan ben ik zeker bereid om daar meer voor te betalen. Dat zie ik als een investering. Maar dat kinderen even dure cadeaus zouden moeten krijgen vind ik flauwekul!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    #42 bosi333, 15 okt 2018
    Laatst bewerkt: 15 okt 2018
    Ik geef wat ze zelf willen hebben. Dus als dit maar 10 euro kost..... Ik kijk dus niet naar het bedrag.

Wij geven alleen geen fietsen voor de verjaardag. Dat vind ik geen cadeau. Dat hebben ze nodig.

EMAnders vindt dit leuk.
  3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik begrijp ook niet waarom cadeaus even duur moeten zijn. De waarde van een cadeau wordt in mijn ogen namelijk niet bepaald door de prijs, maar door de blijdschap van degene die het krijgt.

Mijn dochter kreeg dit jaar van ons een houten treinset van de Ikea van nog geen 25 euro. Kind stond te springen van enthousiasme.
    Mocht er een broertje of zusje komen ga ik die prijzen ook echt niet met elkaar vergelijken.

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn kinderen zijn zelfs op dezelfde dag jarig, maar dit heb ik nooit gedaan.

Ieder kind krijgt het kado dat op dat moment voor hem/haar de grootste emotionele waarde heeft. Dat wat ze graag wilden hebben.

Dat kan betekenen dat 1 graag een fiets wil en de ander een horloge. Kan €200 in de prijs schelen. Maar dat boeit de kinderen absoluut niet.

En nu 10 jaar later ben ik blij dat ik ze nooit heb geleerd dat het belangrijk is dat je alsmaar 'even veel geld' krijgt als die ander. Alsof de waarde van aandacht en kado daarin zin.
    Ik heb zelfs familieproblemen zien ontstaan bij volwassenen kinderen hierdoor.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Mijn zoon van 3 was anders ontzettend blij met zijn fiets :).

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Wij hebben als richtlijn 50euro voor t grote kado van ons en dan 50euro verdeeld over 3 kadootjes van de andere kinderen. Soms is dat heel makkelijk, soms erg lastig. Is ons kado veel duurder worden die andere 3 goedkoper

Deel Deze Pagina