Cadeautjes tijdens de kraamtijd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Troetelbeer90, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    We hebben ze aan het hangwiegje gehangen (wiegje hing bij ons op de kamer) We kregen niet zo veel kleertjes dus kon het zo ander hadden we ook een lijntje gespannen.
    Wij kregen heel veel andere cadeaus.
    Muziekdoos, zwemband, gipsafdruk, borduurslabbertje enz

2. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Avon; Hebben jullie de andere cadeautjes ook uitgestald? zoja hoe?

Hier helaas geen hangwieg, maar een gewone wieg. Niet zo'n fijn idee om het daar aan te hangen aangezien beeb daar in gaat slapen. Hm misschien toch maar creatief nog ergens een lijntje spannen hihi.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hadden de kleertjes beneden aan de kast opgehangen en de andere cadeautjes in de (open) kast gezet. De kaarten hingen aan horizontale linten voor de ramen. Zag er erg leuk uit.

Onhygienisch snap ik niet veelal wat de kleding maat 62/68 en dat paste zoonlief nog lang niet en voor gebruik waste ik het nog. Doe ik sowieso met alle nieuwe kleding.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, ik heb ze helemaal niet uitgestald, gewoon in de wasmachine gedaan en aangetrokken.
    Kaarten heb ik aan een lint/touwtje van beneden naar boven aan de tramleuning gehangen. Kreeg van die mini-wasknijpertjes om ze aan vast te maken, stond erg vrolijk.

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bij onze dochter had iemand (echt geen idee meer of dat mijn echtgenoot was of iemand anders) een lijn in onze kamer gespannen voor de kleertjes en de kaarten hadden we op de kast gezet.

Halverwege de kraamweek werd ik helemaal gek van de zooi in mijn slaapkamer, dat ik alles hoogstpersoonlijk (toen de kraamverzorgster weg was) verwijderd heb en de rust heb teruggebracht in onze kraam-/babykamer. Heerlijk.

Ik ga het nu denk ik netjes opstapelen. Kleertjes (en andere cadeautjes) in een mandje in een hoek van de kamer en de kaarten netjes in een doosje.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kaartjes had ik bij daniel gewoon met speldjes in de muur geprikt (behang moest er toch af) en voor de kleertjes had mn vader een stuk waslijndraad tussen 2 of 3haken gespannen en daar heb ik de kleertjes aangehangen op kleerhangertjes, dingen die niet konden hangen op een plek gezet/gelegd

7. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    hier gaan de kaartjes aan een lint aan de deur, de kleding en andere kado's in eerste instantie in de box. daarna gewoon wassen en in de kast. onze kat gaat gelukkig niet in de box, valt mij enorm mee!! de box staat er nu 3 weken en ze is er nog geen enkele keer in geweest.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ga op het geboortekaartje laten drukken dat we kadobonnen willen...dit zag ik laatst bij iemand anders en vind het een super idee
    dus waar ik kleertjes en kado'tjes ga laten kan ik je niet mee helpen

9. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pandora,

Dat laten wij ook in de kaart drukken, als kadotip.
    Hoeft niet, mag, is een tip.
    Doe je in een trouwkaart toch ook.
    De andere kado's ga ik uitstallen op de babykamer. Baby slaapt eerst bij ons in een wieg.

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hoeft niet...MOET :D
    nee ik vind het echt zonde als mensen geld uit gaan geven aan kleertjes die helemaal mn smaak niet zijn...ik trek het de kleine dan toch niet aan :)
    Dan koop ik liever zelf iets helemaal naar mn zin....en wat ik op dat moment echt weer nodig heb ;)

11. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Dat vind ik dus weer helemaal niets, zo'n cadeautip, dat ontsiert heel de kaart vind ik.

Op mijn trouwkaart komt dat ook echt niet te staan, dat snappen mensen dan zelf wel

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #32 Pandora, 14 apr 2011
    Laatst bewerkt: 14 apr 2011
    ik snap niet wat dat de kaart zou ontsieren :(
    nee zogenaamd enthousiast reageren op kleertjes die ik niet mooi vind...dat zou mij persoonlijk ontsieren ;)

en wij trouwen niet, dus of het op die kaart wel of niet moet komen staan hoef ik niet na te denken :p
    en bij een bruiloft geven mensen vaak uit zichzelf al iets anders dan een kado'tje ;)
    ik hou, hoe lief bedoeld ook, niet van door anderen zelf uitgekozen kado'tjes...tenzij ze 100% mijn smaak kennen ;)
    ik vind het gewoon echt zonde van hun geld als ze iets kopen wat ik niet mooi vind....dan maar ergens klein gedrukt op de kaart "kadotip" liever dat dan een schijnheilig gezicht om iets waar ik niet blij mee ben :cool:

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het is toch maar een zinnetje dat op de kaart komt te staan? Ik zie het meestal staan net onder gelieve mama en papa en seintje te geven op telnr voor je op bezoek komt.

Het is geen bon die over de kaart wordt gedrukt ofzo.

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja dames en ik maar denken dat er tips kwamen over hoe jullie de kleertjes wilden gaan ophangen die je krijgt.

Nee er is een hele discussie gaande, gezellig. Jammer van het topic zo.
    We zitten allemaal op een forum en meningen verschillen.

Persoonlijk cadeaubonnen ja leuk. Maar ik vind het ook juist wel dé traditie om kleertjes of andere cadeautjes te krijgen van kraamvisite. Dingen die je niet leuk vind krijg je toch altijd wel. Kan zo ook met cadeaubonnen, tenzij je specifiek vermeld dat je een bon van die winkel wil. Maar dan weer zijn er ook winkels die nog niet met cadeaubonnen werken dus dan krijg je erg selectief cadeaubonnen. (tenzij je dat natuurlijk leuk vindt.)

Kaart ontsieren? Ik vind het wel meevallen, maar immers zet je het op een trouwkaart ook. Al weet ik niet of ik het op onze trouwkaart zou zetten, het voorkomt wel alle belletjes met 'wat wil je hebben'. Maar op ons geboortekaartje komt het waarschijnlijk niet te staan, hou wel van de variatie van diverse cadeautjes.

Kleertjes ophangen: Ben nog niks tegengekomen wat ik hier kan gaan toepassen, dus ben benieuwd of er nog crea ideetjes voorbij komen:)

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mischien kan je ze aan de rand van je kleding kast op hangen of de rand van je bed

Of in de baby kamer aan de rand van haar bedje als naë toch eerst in de wieg slaapt

16. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Binna;

Hmm rand van onze kast dan kan de kast niet meer open denk ik (het is zo'n grote zweefdeurkast). En het is niet zo handig om hem open te laten staan.

Randje van babybed is te breed (passen ook geen antibijtstrips op:(
    En ons bed is een boxspring met hoofdboord en zonder voeteneind, dus ook dat gaat niet werken.

Denk dat op dit moment de gordijnrail op de babykamer de eerste optie is, maar zie dat niet zo zitten (is hoog en weet niet of de haakjes van de kleertjes tussen het plafond en rail doorgaan zonder te beschadigen)

Ik ga gewoon nog even brainstormen hihi.

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    wij hebben een gedeelte van het dressoir vrij gemaakt en leggen daar alle spullen neer die we krijgen. maar zo hebben we ook een speelboog gekregen en een mobiel voor boven de box/bed.....die hebben we in de slaapkamer liggen.
    Wij krijgen gelukkig meerendeels geld en kadobonnen. van familie die in het buitenland woont krijgen we via de post vaak wel kleertjes toegestuurd....wel erg leuk want die zijn hier niet verkrijgbaar.

Deel Deze Pagina