Als iemand tegen je kind schreeuwt... zeggen jullie daar ook wat van?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ff jullie mening wat jullie hadden gedaan.

Ik ben nog steeds boos en emotioneel!

Vanmorgen met man en dochter ff stad in geweest.
    Na drie kwartier klaar en besloten ergens wat te gaan drinken en broodje eten.
    Na tien minuten heeft dochter t aardig gehad. Zit niet in zo een leuke fase nu, maar het was het proberen waard.
    Ze begint te krijsen en gillen en wil alleen maar weglopen. Waarop wij dr de keus geven op schoot te blijven zitten of op de bank/kinderstoel.
    Ze wil helemaal niets meer dus wij snel ons drinken opdrinken, snel broodje opeten en alvast tas inpakken zodat we kunnen gaan.

Ik irriteerde me dood aan mn dochter...kan gewoon niet zoveel hebben ook en ik baal er van dat we met haar niet eens heel even ergens rustig wat kunnen gaan drinken. Manlief heel geduldig dus hij hield zich met dr bezig en ik probeerde mezelf rustig te houden. Al geneer je je dood want dat gekrijs en gegil is ook echt niet leuk.:(

Aan de andere kant van het restaurant zit een groepje vrouwen; 60 jaar zoiets. Opeens staat er 1 op en die schreeuwt dus heel hard naar ons/ dochter:
    KAN HET WAT MINDER JA?! WIJ WILLEN ELKAAR OOK VERSTAAN!

Het verstomde meteen in het restaurant. Dochter ook onder de indruk ;) Ik was te verbouwereerd en dacht echt "wtf just happened?!"

Pak snel mn spullen verder en we lopen naar de uitgang. Maar ik kon dit voor mijn gevoel niet zomaar laten gaan dus ik liep er naar toe en ben ook een beetje uit mijn stekker gegaan... weet niet meer precies wat ik gezegd heb maar iets als "kun je wel tegen een klein kind, we zijn toch allemaal klein geweest?! Beetje dimmen ja!"

Toen trok mn man me mee want hij vond het aso dat ik er wat van zei en dat ik mezelf te kijk zette...
    Toen kreeg hij ook nog ff de volle lading van me want ik vond het mijn goed recht dat ik er wat van zei!

Die vrouwen hadden t niet zo bedoeld volgens hem....nee hoor right! Houd de eer aan jezelf...nou sorry maar als iemand zo tegen/naar mijn kind schreeuwt dan mag ik daar zeker wel wat van zeggen.
    Ik vond het al erg genoeg dat ze zo deed en ik was er ook pissig om maar dan hoeft een ander toch niet zo te reageren of wel?

Hadden jullie hetzelfde gedaan?

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Zeker weten had ik hetzelfde gedaan!! Waar halen ze het lef vandaan?? Ze zeggen wel de jeugd van tegenwoordig... Maar die oudjes tegenwoordig kunnen er ook wat van hoor!!

3. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik had precies het zelfde gedaan als jouw hoor... is dat mens nog goed in dr hoofd???

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou er ook wat van gezegd hebben. Maar door zo te gaan schreeuwen eerst tegen haar en dan nog tegen je man verlaag je jezelf tot precies hetzelfde niveau, to be honest. Goed voorbeeld voor je dochtertje.

5. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik zou het zelfde gedaan hebben!
    Gewoon je mond opentrekken, als er iemand tegen kind mag schreeuwen ben je het zelf wel en niet een vreemde
    En al zet je jezelf te kakken, boeiend..
    Je mag toch zeker wel voor je kind opkomen en voor jezelf,
    Dus omdat iemand zo doet moet je je maar inhouden en de 'eer' aan jezelf houden.. Ik vindt het pas een eer aan jezelf als je voor jezelf opkomt!
    Maar zou denk niet gaan schreeuwen maar eerder op een duidelijk manier zeggen dat ze lekker kippen moet houden

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Ik zou d'r ook een goede veeg uit de pan hebben gegeven. Er is een grote groep ouderen die vergeet dat ook zij jong zijn geweest.
    Sterker nog ik denk dat ik nog een rondje drinken had besteld om speciaal voor die mevrouw nog even wat langer te blijven.

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had precies hetzelfde gedaan!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Groot gelijk! Ik had precies hetzelfde gedaan!
    Gaat me echt te ver als een ander tegen je kind schreeuwt laat staan een vreemde!

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou inderdaad dit! En ja, ik vind de oudjes tegenwoordig ook met regelmaat asociaal: voordringen, opmerkingen tegen kinderen, door rood lopen op zebrapad en jij wilt optrekken omdat je groen hebt enz enz.

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik had er ook wat van gezegd, kom op zeg het gaat om een kind. Die kunnen soms heel vervelend zijn en dat is al vervelend genoeg voor jullie als ouders.

11. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ooo ja zeker!
    alleen al bij de gedachte word ik woest

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, ik had hetzelfde gedaan. En maar zeuren over de jeugd van tegenwoordig. Nou, de oude mensen die ik hierover hoor zeuren zijn zelf de meest egoïstische en nare mensen die er rondlopen.

Snap wel dat het irritant kan zijn, maar ik neem aan dat hun kinderen ook niet altijd even braaf zijn geweest.

13. sunshineS1976

Ik heb tegen dat mens niet geschreeuwd, wel mijn stem verheven.
    Tegen ml inderdaad wel geschreeuwd in de auto. Vond dat hij mij had moeten steunen en er zelf wat van had kunnen zeggen en mij niet zo voor l*l had moeten zetten.

14. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ja ik had precies hetzelfde gedaan. Sommige ouderen denken ook echt dat de wereld van hen is, ga lekker in het bejaardenhuis kletsen

15. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik zou er zeker wat van gezegd hebben, maar dan zwaar overdreven met een sarcastische ondertoon.

Zo van; "Ik vind het echt ontsettend vervelend dat mijn dochter jullie thee kransje heeft verstoord. Maar ik kan me voorstellen dat dames van uw leeftijd snel last hebben van kleine kinderen. Mijn oprechte excuus." En dan weglopen... ik moet overigens zeggen dat het mij niet altijd lukt om gevat te zijn ;) maar als het om mijn kind gaat; daar blijft iedereen vanaf. Ik snap echt wel dat mensen wel eens last van hem hebben, maar om nou op zo'n manier door een restaurant te gillen. We zijn verdorie niet op de markt?! En dat zou ook een mooie zijn geweest als comeback.

16. sunshineS1976

Dat gevoel krijg ik zooo erg he :(
    Dat ik de enige ben met zo een moeilijk kind en dat elk ander kind nooit zo een fase heeft gehad :(

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zou niet gereageerd hebben omdat ik dat gewoon niet durf. Ook wil ik niet dat mijn dochter me agressief ziet.
    Ik denk wel dat ik de dame in kwestie en boze blik had toegeworpen.

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat ik er ook iets van gezegd had. Je zou toch bijna zeggen dat deze vrouw zelf geen (klein)kinderen heeft. Elke ouder maakt toch wel eens zo'n driftbui mee?! Daar kun je soms helemaal niks aan doen. Je vindt het zelf al erg genoeg dat je een ander tot last bent.

Je gaat als volwassene toch niet tegen een klein kind schreeuwen, ookal heb je er misschien last van? Hoe reageerden de andere vrouwen in het groepje op het gedrag van hun metgezel? Ik zou me echt doodschamen als iemand dat deed...

19. sunshineS1976

hihi idd! Good one!

Ik wilde ook zo reageren...maar het zat me al tot hier door het gedrag van dl en dat ik me daar kapot voor schaamde en dan ook nog bomvol hormonen... kon niets anders eruit krijgen dan dat.
    En vervolgens snel weglopen omdat ik ging janken.

20. sunshineS1976

Die waren aan het lachen... en toen ik daar dus stond om wat terug te zeggen deden ze allemaal "tssss"

Deel Deze Pagina