Hello ladies, Onze smurf van 6,5maand drinkt sinds een aantal dagen 2 melk (ipv 1). Hij dronk 4x 210+7 waarvan hij het merendeel altijd opdronk (nooit meer dan 40cc over). Hij krijgt daarnaast 1x fruit, 1xgroente en smorgens pap door de fles. Nu zijn we overgestapt op 2 melk en drinkt hij onrustiger en laat gewoon de helft staan. Misschien ook omdat hij niet helemaal lekker is, dat zou kunnen. Zijn luiers waren ook minimaal gevuld met plasjes (behalve snachts) al een paar dagen, dus ik maak me een beetje zorgen... ik vroeg me af, hoeveel is het minimum wat hij binnen moet krijgen?
Tegen mij werd door huisartsen etc altijd gezegd dat je aan de bel moet trekken als ze minder dan de helft drinken van wat ze normaal doen. Hou desondanks zijn luiers in de gaten, als het echt zo minimaal is als je zegt dan zou ik denk ik toch de ha (of de hap) bellen voor de zekerheid. Uitdroging wil je niet hebben... huilt hij nog met tranen? Dat is een goeie manier om te checken of ze niet uitgedroogd zijn. Verder kan het misschien zijn dat hij moet wennen aan de nummer 2, die verzadigt (althans hier was dat zo) ook wat meer. Misschien toch eens weer een flesje maken met nummer 1 en kijken hoe het drinken dan gaat? Gaat het beter dan weet je waar het aan ligt verder kun je tussendoor ook wat extra water of (rooibos)thee geven, en wellicht ook een extra fruithapje. Daar zit ook veel vocht in. Sterkte! Hou vooral je eigen gevoel in de gaten, als je het niet vertrouwd; gewoon bellen.
Nummer 2 melk vult over het algemeen meer. Ik gaf al amper flessen van 210+7, maar met nummer 2 melk ben ik sowiezo weer teruggegaan naar 180+6 en we zaten ook al snel op 3 flessen. Met 7 maanden dronk hij 2 flessen van 180+6 en 1 van 150+5, meer wilde hij niet dus heb me er toen maar bij neergelegd, dit bouwde steeds meer af naar mate hij ouder werd. Volgens mij moeten ze nu ongeveer 750cc aan vocht binnen krijgen, waarvan 600cc melk (meer mag ook nog hoor). Fruit mag je ook mee rekenen met vocht. Hier ging hij al z'n flessen weer leeg drinken toen ik overging van 4 naar 3 flessen en uiteindelijk was dat dus gunstiger. Dronk hij eerst 4x 100cc (want hij liet van elke fles bijna 100cc staan), dronk hij met 3 flessen weer 3x 200cc dus in totaal meer melk. Daarnaast gaf ik hem op die leeftijd ook bij de tussendoortjes water of thee uit een flesje, vaak zo'n 50cc.