Mijn zoontje was afgelopen vrijdag 7 weken en slaapt vanaf dat hij 3 weken oud is al door 's nachts. Nu komt het nog weleens een enkele keer voor dat hij rond een uur of 4 wakker wordt en blijft huilen. Ik verschoon zijn luier dan en geef hem een kleine fles (90cc) maar ik weet niet of ik hier goed aan doet omdat hij normaal van 22.30/23.00 tot 7.30/8.00 uur doorslaapt. Heeft hij deze fles dan wel echt nodig of zou ik hem op een andere manier ook weer in slaap kunnen krijgen? Omdat hij dus al heel snel doorsliep heb ik niet het idee dat hij dan enorme honger zal hebben maar toch als ik hem die fles heb gegeven gaat hij na een beetje huilen weer verder slapen en dan wordt hij weer rond 8.15 uur wakker! Ik ben bang als hij dus vaker in de nacht gaat komen dat hij dalijk gewend raakt aan die nachtvoeding. Kijk hij is nog heel klein dus misschien kan ik hem nog niet laten wennen aan die fles maar ik vind het zo raar dat hij normaal altijd van 23.00 tot 8.00 uur doorslaapt en soms een nacht om 4 uur wakker wordt! Dus tips zijn welkom!
Iedere dag is anders, en zo ook het ritme. Mijn dochter sliep vanaf 2 weken door en had ook wel geregeld dipjes hoor maarja dat mag tot 2 jaar ongeveer. Mijn jongste slaapt sinds een jaartje ongeveer door en zij is nu 4. Ik vind t zelf niet zo erg.
Ik denk dat het slaapritme nog wel soms kan veranderen....Dylan sliep ook vrij vroeg door...tot de laatste weken...het lijkt wel vanaf dat de tijd is verzet....nu wordt hij ook meestal tussen 3 en 5 uur wakker...niet soms maar nu al een aantal dagen... als ik hem een flesje geef, want hij heeft dan echt honger en gaat NIET meer slapen...dan slaapt hij ook tot 8.15 uur en daarna nog tot ongeveer half 11 dus ik denk dat het weer een bepaalde periode is....gaat vanzelf wel weer goedkomen denk ik....tenminste vast wel als ze een jaar of 18 zijn.hihi
Ja zal ook wel een periode zijn en ik weet dat er ook weer een sprongetje aan zit te komen maar ik weet gewoon niet of ik er goed aan doe om elke keer een fles aan te bieden! En het zal idd wel overgaan! Vind het ook niet heel erg hoor om eruit te gaan 's nachts want daarna kan ik gewoon weer verder slapen. Ik heb nu ook nog verlof dus dan is het helemaal geen probleem maar vind het altijd moeilijk om te peilen wat er nu met mijn zoontje aan de hand is [/quote]
Oke nou ik doe het ook wel gewoon hoor maar af en toe is het als nieuwe mama moeilijk te peilen wat je kindje nodig heeft of wilt.
gewoon lekker doen.... Hier heeft madammeke soms momenten dat ze ook vroeger komt dan normaal.. Dan hebben ze gewoon trek..( honger) En ze zijn nog klein... en mij is verteld.. lekker geven...
Zo heb ik het ook altijd gedaan. Onze zoon slaapt nu van half 8 tot half 8. Komt vanzelf goed. Hij is ook nog jong.
Wij hadden en hebben het als we s avonds weggeweest zijn. Dat slaapt ze prima bij de visite, maar komen we thuis om een uur of 1 of zo (snachts) , dan wil ze ook gewoon nog even een (klein) flesje en daar slaapt ze dan prima op. Overigens slaapt ze dan wel gelijk langer door en komt ze de volgende ochtend vaak ook gelijk weer later voor de fles... i.p.v 7 uur , rond 9 ofzo, of zelfs om 10.00 uur smorgens pas. Maar ze krijgt normaal haar laatste fles s avonds rond 7 of 8 uur. Dus ze kan al vrij lang 12 uur zonder eten. Dus als ze dan na 5 uur wel wat krijgt, kan ze er smorgens ook wat langer tegenaan.
Nou vanacht kwam hij dus weer en precies om 4 uur, ken de klok erop gelijk zetten want meneertje komt al 3 nachten om 4 uur en krijgt dan een fles van 90cc en slaapt dan weer door tot 8.30 uur. Nu weet ik wel dat hij misschien al last krijgt van zijn sprongetje en dat dat de reden is dat hij 's nachts komt. En hij drinkt overdag ook wel slechter dan normaal dus ik denk dat het gewoon even een periode is en dat we binnenkort weer hele nachten kunnen doorslapen! En ach dat half uurtje in de nacht wat ik met hem bezig ben is wel te doen hoor!
Zijn denk ik veel mensen jaloers op je met die tijden... ik moest er in het begin ook vaker uit dan jij nu moet... Geniet er lekker van.. voor je het weet zijn ze zo groot..
Je kleintje is nog maar 7 weken, logisch dat hij af en toe nog `s nachts wakker wordt. Gewoon voeden als jij denkt dat hij honger heeft.
Ja.. eensch met de rest. Lekker geven die nachtfles. Hij is nog maar zo klein, dus hij zal het wel nodig hebben.
Frustrerend he? Het gaat weer over hoor Blijjkbaar hebben sommige kleintjes soms zo'n dipje Groetjes v Treintje
En anders (als het zo blijft) misschien een speentje proberen? Werkte hier nl wel goed. Faye sliep pas tegen de 3 maanden echt door. Had rond 22u laatste voeding en kwam altijd om 7 uur weer....Slaapt nu van 19 tot 7