Geld vragen, huishoud potje, "extra uitgaven potje"

Discussie in 'De lounge' gestart door spriet, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik vind het leuk om elke maand een overzicht te maken van inkomen/uitgaven etc. stukje bewust wording ook dan ga ik minder uitgeven.

Ik maak dan een budget voor het eten/huishoudelijke dingen per 4 weken
    een potje voor extra zoals: verjaardagen, en overige per 4 weken.
    Nu had ik afgelopen maand 220,- euro in mijn extra potje gedaan en nu met nog 9 dagen te gaan is daar niet veel meer van over.
    En dat terwijl het bedrag ruim genoeg is.

dus voor degenen die ook met potjes werken hoeveel doen jullie daarin en wat voor uitgaven doen jullie daar dan van?

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben per maand €100 voor kleding, €300 boodschappen en €100 leuke dingen maar vaak gebruiken we de extra bodem:)

Benzine hoeven we geen geld voor te reserveren ivm tankpas.

3. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik reken voor de boodschapen ook 300,-
    kleding geen budget dat koop ik eens in de zoveel tijd wat ik nodig heb.

Ik heb vanaf volgende maand geen reiskosten meer naar mijn werk nu nog wel 150,- per maand.

Vanaf januari wil ik me ook heel goed aan mijn potjes houden want wil ff goed door sparen voor onze nieuwe keuken en vakantie.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Boodschappen 500
    Benzine 200
    Kleding 150
    Extra dingen 250

5. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe niet aan potjes, de ene maand koop je meer kleding en de andere maand ga je een keer extra uit, dus vind dat een beetje onzinnig. Daarbij kan ik me er ook nooit erg goed aan houden.

Ik bekijk altijd wel achteraf per maand wat de uitgaven zijn geweest. Hierin zet ik ook alvast de verwachte uitgaven voor de komende maand en kan dan ook ongeveer zien wat we overhouden. Vaak maak ik dan in de loop van die maand dat geld over naar de spaarrekening en daar moeten we dan wel vanaf blijven van onszelf. We bekijken het dus meer op totaalniveau.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik bekijk van te voren wat de maand ons ongeveer gaat brengen. Dus zitten er bijvoorbeeld 3 verjaardagen in een maand, dan gaat het potje "kado's" iets omhoog. Standaard stel ik hem in op ca. 30 euro. Deze maand, ivm Sinterklaas, ingesteld op 140 euro, maar red het niet. Dus spaarbedrag iets omlaag, kado's iets omhoog..

Ik heb voor kleding €100,= per maand. Uitgaan etc. bekijk ik ook per maand vooruit. Uit dit potje betaal ik trouwens ook een avondje snackbar of bestelling bij de chinees.. Standaard zet ik hem op €30,=. Mochten we plannen hebben om bijvoorbeeld uit eten te gaan, stel ik hem in op €150,=

Deel Deze Pagina