Hoi, zijn er hier nog meer mensen die de thuisopleiding dierenartsassistent paraveterinair doen, via de loi? En wat vinden jullie ervan? Groetjes MB2005.
ik heb er toevallig een half jaar geleden even naar gekeken omdat ik ander werk wilde gaan doen. je kon toen een proefles downloaden. ik vond het heel erg theoretisch en op feitjes gericht (ben ik niet gewend). uiteindelijk heb ik niet op de vacature voor dierenartsass. gesolliciteerd omdat je vooral met dieren in aanraking komt die ziek zijn (veel leed dus). dit was ook al eens de reden om geen dierenarts te worden. hoe ga jij daar mee om dan? ik kom zo'n 5x per jaar bij de da voor een standaard prikje (heb evenzoveel katten). maar als ik nog eens extra moet, is dat omdat een dier ziek is. natuurlijk niet altijd doodziek, maar toch. en ik kan ze geen pijn doen om ze daarmee beter te maken. snap je?
Ik kan daar wel mee om gaan ( denk ik ). Het ging mij eigenlijk meer om de opleiding zelf, hoe mensen die vinden. Ik vind het lastig inderdaad dat het heel veel theorie is en je er ( in mijn geval dan ) nog niet in werkt. Groetjes MB2005.
Ik wou die opleiding ook doen maar heb eens rond gevraagd bij oa dierenartsen kwam ik erachter dat je vrij weinig kans op een baan hebt met deze diploma. Ze willen veel liever personeel dat de volledige opleiding gevolgd heeft.
Hoi, wat verstaan hun onder volledig dan? De opleiding duurt 3 jaar, met 5 praktijkdagen en een half jaar stage Groetjes MB2005.
Ik heb m ook gedaan. Deels. De opleiding begint zo raar, met plannen voor eigen bedrijf, terwijl dat helemaal niet aan de orde is als je assistente bent. Die leerstof gaat lang door, pas in het laatste jaar krijg je meer te leren over dieren.... Ook heb ik rondgevraagd, en de kans op stage en werk is héél minimaal. Dierenartsen geven de voorkeur aan iemand die in Barneveld de opleiding hebben gedaan (of elders in het land, in elk geval die echt op school hebben gezeten). Dit is de reden dat ik ben gestopt, naast het feit dat dat half jaar stage op den duur niet meer haalbaar was voor me ivm fulltime werk.
Hoi, Ja de stage is erg lang, alhoewel de dierenarts van mijn paard al gevraagd heb of ik daar stage kom lopen. Ook die waar ik mijn kat altijd breng wilde wel een stagaire hebben. Ik weet ook niet of ik het afmaak hoor, maar ik heb altijd wel zoiets van, verschillende diploma's kunnen geen kwaad Het ondernemer onderdeel hoefde ik niet te doen omdat ik daar vrijstelling voor heb ( ik heb het al nl ). Wat ik wel suf vind is dat ze halverwege 4 vakken erbij hebben gedaan nl wiskunde, engels, economie en biologie, gelukkig hoef ik alleen eco en bio te doen ( foutje van hun volgens mij want bio had ik op het gevraagde niveau maar wiskunde niet ). En wat ik vervelend vind is dat je maar 2 keer in het jaar examen heb, waardoor je genoodzaakt bent er een hoop in 1 keer te doen, wil je de opleiding op tijd afronden. Groetjes MB2005.