mening ingerichte kast ikea

Discussie in 'De lounge' gestart door bijtjuh16, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    #1 bijtjuh16, 23 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2012
    ik denk dat veel van jullie de expedit kasten van de ikea wel kennen.
    De kast wat uit verschillende blokken/vakken bestaat die je met allerlei dingen kan opvullen zoals lades, kastdeurtjes, manden, bakken etc.

    Nu willen wij graag een witte boekenkast aanschaffen, maar ik vind het heel lastig hoe ik hem leuk, praktisch en gezellig in kan richten. Ik heb daarom een voorbeeld gemaakt. Wat vinden jullie hier van? ik weet het niet zo goed..

    En als je het niks vindt, hoe zou je hem dan inrichten?

    Bekijk bijlage 240104

    Deze artikelen passen er bij:

    Bekijk bijlage 240113

    de 3e is verkrijgbaar in 3 kleuren, riet, zwart (zie foto hierboven), en wit

    de laatste bak is verkrijgbaar in transparant, blauw en rood
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    dit is leuk zo!
     
  3. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik vind het ook wel leuk zo.

    (Tip, koop niet die stoffen bakken. Ik heb die in het wit en zwart en die zijn nu in een half jaar tijd echt lelijk geworden.)
     
  4. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    dankjewel voor de tip! zelf zat ik te denken aan rieten manden, stof met een peuter van 1,5 tja dan vraag je om vlekken.
     
  5. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik vind hem zo ook erg leuk!
     
  6. Rnate

    Rnate Fanatiek lid

    10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ik heb em op zn kant en pootjes eronder.

    3 dozen onderin 1 hokje onderin is voor D. haar speelgoed
    de snoepdoos rechtsbovenin daarnaast foto's daarnaast 2 vazen en daarnaast een leren 6 hoekig sierkistje.

    Ik had 4 dozen onderin maar madam heeft zich een vak toegeeigend;).

    Moet wel zeggen dat door het in en uitschuiven van de dozen je slijtplekken krijgt. Ik heb de donkerbruine kast en je ziet nu duidelijke sporen onder de dozen van het schuiven.
     
  7. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja dat vind ik sowieso wel van Ikea!
    Wij hebben een witte commode met bakken onderin en zaten binnen no time slijtplekken.. erg zonde!
     
  8. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Leuk zo, en een stip om om de slijt plek te voorkomen.
    Je hebt van die vilten plak noppen, die je onder die bakken kan plakken. Krijg je geen slijt plekken van, ideaal
     
  9. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij vinden die kast echt ideaal, hebben er 2! Eentje waar een flatscreen in staat (groot middenstuk dat daar speciaal voor is), en onderop manden en bakken, en er omheen cds en dvds, en eentje helemaal als boekenkast met 2 manden onder voor het speelgoed van mijn dochter (dat zijn uiteraard niet haar enige manden met speelgoed ;)).

    Ze slijten idd wel snel, maar ze zijn ook niet superduur. De meest slijtvaste serie van Ikea in mijn bescheiden maar zeer ervaren mening over Ikea :D is de Hemnes serie (wit, niet die andere kleuren). Die wit is sterk gelamineerd spul, andere kleuren lijken eerder gebeitst. Expedit is van veel dunner spul. Wij hebben expres Ikea omdat we regelmatig verhuizen voor werk, en met kinderen en katten geen echte mooie meubels durven te nemen :)
     
  10. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat is zo, alleen wij hebben juist die open dingen van bananenblad of iets gevlochten, daar plak je dat niet echt makkelijk onder, en die krassen het meest :( De stoffen bakken krassen het minst, maar die trekken kattenharen aan haha! De plastic hebben we niet.
     
  11. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Hier donkere kast met de rieten manden (eerste rij rechtse versie) en geen slijtage te zien. Licht er denk ik ook aan hoe zwaar je ze vol duwt!
     
  12. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    dure meubels zeggen ook niks. Wij hebben en dure eet en salontafel, hoogglans wit.. kian heeft er een keer te hard met iets op geslagen en er zitten een hoop deuken en krassen in, en er is zelfs een heel stuk uit de bovenlaag geslagen. En dat is al een paar maand geleden gebeurd.. toen was kian nog net geen jaar, dus zoveel kracht had hij nog niet. Eettafel een keer iets gelijmd met secondelijm, zat schijnbaar nog iets aan de tube, tube vast geplakt. los getrokken en weer een heel stuk uit de bovenlaag. Ik durf nu geen dure dingen meer aan te schaffen tot de kinderen groot zijn.
     
  13. AtraVim

    AtraVim Bekend lid

    22 nov 2011
    706
    0
    0
    Hele leuke inrichting zo!
    Ik heb in de kamer ook 2 van die kasten staan (en op de slaapkamers als kleding kast, en in de keuken als opbergkasten ;)) maar nog zonder mandjes oid.. dus ook opzoek naar leuke indeling ;)
     
  14. tulip

    tulip Niet meer actief

    ja leuk, de stoffen manden blijven hier netjes hoor, wij hebben ze onderin het tv meubel staan met speelgoed van ons meisje. Je ziet het speelgoed niet en ze kan er toch makkelijk bij.
    Eerder hadden we de gewone kast in de kamer staan, met de plastic bakken en vilt eronder, dan slijt er niks. Die staat nu inmiddels op zolder.
     
  15. bengaaltje

    bengaaltje Actief lid

    19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vind hem ook wel leuk zo
     
  16. Milla Rose

    Milla Rose Fanatiek lid

    8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Wij hebben deze kast in het wit met 5x5 vakken. Ik heb er 3x een ladeblokje in en 2x een deurtje. Op volgorde van boven naar beneden en van links naar rachts staat er het volgende in:

    Foto - foto - deurtje - foto - foto

    Grijs glazen vaas - 2 delftsblauwe kandelaartjes met wax licht - 2 witte vaasjes - wit vaasje - deurtje

    Ladeblokje - wit vaasje - grijs en groen glazen vaasje - wit vaasje - 2 delftsblauwe kandelaartjes met wax licht

    Stapel reisboeken - stapel leesboeken - stapel kookboeken - ladeblokje - stapel krantjes/tijdschriften/post

    Stapel woonmagazines - ladeblokje - stapel woonmagazines - stapel woonmagazines - stapel eetmagazines
     
  17. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    klinkt leuk! zou je er een foto van willen maken?
     
  18. Milla Rose

    Milla Rose Fanatiek lid

    8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Zou het graag voor je doen, want hij is ook echt leuk!
    Maar wil echt geen privefotos op zsp. Sorry.
     
  19. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Wat leuk zeg!
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik heb hem als speelgoedkast met een eettafel eraan (tja alles is mogelijk) en heb er stoffen bakken inzitten. Wist niet dat Ze van de deurtjes hadden en ga daar is voor kijken.
     

Deel Deze Pagina