Hey meiden, Wij twijfelen aan Maurits met een s of met een z Mauritz Wat vinden jullie? Maurits of Mauritz ?
100% Maurits! Ik vind het met een Z heel raar staan, gemaakt. Je krijgt altijd schrijffouten, en het is zó zonde van die lieve, nette naam als je het met een Z schrijft!
Ik zag laatst de naam: Laurenz.... Eerst dat ik: goh, wat leuk zeg. Maar nu vind ik het toch maar niks. Je kind zal altijd zijn naam moeten spellen, terwijl het verder een vrij gewone naam is. Ik zou zeggen: niet. Overigens een super naam...vind Maurits errug mooi!!
Mauritz vind ik leuker staan (dan is de rits weg ) maar denk dat uitspraak dan wel sneller Mauriets wordt. Laurens zou ik als Laurens schrijven. Laurenz maar raar. Maar Lauritz vind ik ook weer mooier met een z ipv Laurits.
Als je zelf Maurit of je man heet Maurit, dan kan het inderdaad ja. Want dan betekent de naam Mauritzoon. Als een van beide geen Maurit heet, dan is het maar raar.
Ik zou ook gewoon voor de S gaan, hoor. Vind het met een Z heel gemaakt en gezocht staan, dus zou ik niet doen
Dat logt eraan. Als je een restaurant gaat openen dan met een z, als het een mooie naam voor een lief jongetje is 'gewoon' met een s.
Ik vond ook dat het er Duits uit ziet, maar manlief vond het sjieker/ aparter staan met een Z. Ps. Ik win het wordt een S! Nu eerst zwanger worden, meisjes naam zijn we het wel over eens