computer vraag

Discussion in 'De lounge' started by Fleur1, May 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Mijn computer doet sinds vanmorgen zo verschikkelijk traag en ik krijg ineens de ene fout melding na de anderen.
    Nu heb ik deze computer al wel eens eerder geformateerd en iemand heeft toen gezegd wat ik aan moest klikken want windows staat ook op de computer zodat hij hij automatische weer instaleerd. Snappen jullie het nog ?
    Nu weet ik alleen niet meer welk kopje ik dan moest hebben bij strat weet iemand dat misschien?
    zodat ik weer een goedwerkende computer heb.

groetjes Fleur

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    heb je wel een spyware programma op je pc?

spyware kan je pc ook helemaal van slag brengen waardoor je pc langzamer gaat draaien.

3. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Ja idd, een spyware programma en een virusscanner.

Ik begrijp je verhaal niet echt goed. Bedoel je dat je een knop hebt op je pc om windows opnieuw te installeren? Want ik heb daar nog nooit van gehoord.

4. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Fleur,

Ik denk dat je zo'n Recovery programma bedoeld? Ik weet dat Dell dat op een partitie zet zodat je windows makkelijk opnieuw kunt installeren zonder een cd te gebruiken. Daarnaast is het dus mogelijk dat je een recovery cd hebt zodat je windows makkelijk opnieuw kunt installeren.

5. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik denk dat ze haar pc graag wil formateren ....ik weet alleen ook niet hoe dat moet ...klet wel als je dit gaat doen ...je alle fotos en belangrijke bestanden op cd moet hebben staan ...want anders is alles weg ....

6. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Bedoel je niet defragmenteren?
    Dan ruimt ie je pc op
    Dus al het overtollige haalt ie weg

7. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Je kan met behulp van een windows cd heel makkelijk je computer opnieuw installeren. Je boot vanaf je cdrom en volgt de stappen die je op je scherm te zien krijgt. Het is wel belangrijk dat je alle drivers/stuurprogramma's hebt van je onderdelen, zoals video adapter, geluid, netwerkkaart etc. En zoals sybje al heeft geschreven, een goeie backup maken van je belangrijke bestanden.

Ik heb zelf een recovery cd die ik gebruik als ik alles wil formatteren, dan ben ik binnen 5 min. klaar. Als je dat hebt, is het voor jou ook makkelijker. Dan wordt er een kant en klare image op je pc gezet, dan zijn ook alle programma's en drivers geinstalleerd.

8. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Defragmenteren zorgt er alleen voor dat alle bestanden op de harde schijf weer netjes worden ingedeeld. Er wordt dus niets van je harde schijf verwijderd.

9. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

Jun 22, 2005
    5,245
    0
    0
    Amstelveen
    Nee dat klopt
    Maar dat helpt bij mij al heel veel
    als mijn laptop traag is of gekke meldingen geeft ;)

10. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Klopt, daarom is het belangrijk om je computer minimaal 1 keer per maand te defragmenteren :)

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    En hoe doe je dat dan, dat defragmenteren?

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    Of schijfopruiming, is mss ook wel een keer handig.

start-programma´s-bureau accessoires- systeemwerkset en daar staat schijfopruiming en defragmentatie tussen

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik wil hem echt formateren en er alles weer opnieuw opzetten ik doe dat al zolang ik een computer heb 1x per jaar vorig jaar heeft iemand het gezed maar ik weet niet meer hoe het heet. het is idd zonder cd en deformateren doe ik al iedere maand.

14. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
  15. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Staat er bij mij niet tussen. Werkt dit bij Vista anders?

16. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Dat is wel belangrijk om erbij te vermelden :)

In Windows Vista start je Schijfdefragmentatie zo:
    Ga naar Start, klik op Configuratiescherm ( zorg voor het Configuratiescherm en niet de Klassieke weergave ) en klik daarna op Systeem en onderhoud. Scroll naar beneden en kies onder het kopje Systeembeheer voor de optie De vaste schijf defragmenteren:

Uitgebreide info op...
    http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=293892

succes

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    TX. Heb het inmiddels gevonden en hij is bezig! Blijkt ook ingesteld te staan dat ie het iedere week uit zichzelf doet. Zou eergister nog gedaan zijn. Maar is nu toch al meer dan een uur bezig. Vaag.

18. sheann

sheann Fanatiek lid

May 14, 2008
    4,643
    0
    0
    Tja dat duurt even.

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Maar toch niet als ie het net 2 dagen geleden al heeft gedaan?

Share This Page