cadotje???

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 21 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    heey doen jullie ook iets geven als de kleine geboren is aan de mensen die langs zijn gekomen???
    hebben jullie misschien nog leuke ideeen???

    xxx
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij hebben geen kadootje gedaan, gewoon beschuit met muisjes en lekker borrelen met de visite....
     
  3. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wij hebben daar ook niet aan gedaan.
     
  4. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Bij veel vrienden van ons kregen we geboortesuikertjes. Heel leuk vond ik dat. Net als met een huwelijk! Erg feestelijk.
     
  5. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik denk dat wij iets zullen geven als geboortesuikers.
    Bij kennisen van ons kreeg je als cadeautje een heel klein houten bolderwagentje met een beertje erin, en daar een kaartje aan met bedankt en een zakje van die suikertjes.
    Die kun je bij de Jamin kopen.
     
  6. Katootje

    Katootje Fanatiek lid

    2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Eigenlijk wel een heel erg leuk idee om te doen. Heb er nog nooit van gehoord, heb het ook nog nooit meegemaakt in mijn familie-/vriendenkring. Eentje moet de eerste zijn.

    Daar ga ik eens over nadenken. ;)

    Liefs Karin
     
  7. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    wij doen ook niets. Met ons trouwen konden we geen bedankje bedenken en nu geven we inderdaad beschuit met muisjes!!!!
    Je kan wel bezig blijven met cadeautjes verzinnen om te geven als iemand geweest is...
     
  8. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ook bij ons krijgt de kraamvisite traditineel een beschuit met muisjes. Daarnaast natuurlijk een mooie blik in de wieg!
     
  9. Niet meer actief

    bij ons konden de mensen kiezen at ze wilde of een zelfgebakken cakje met slagroom en muisje of een beschuitje met muisjes en een borrel
     
  10. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ja maar dat is bij binnenkomst. Bij het weggaan worden dan vaak de kleinigheidjes gegeven!
     
  11. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zie echt niet in waarom ik kraamvisite bij het weg gaan een cadeautje zou geven.

    Ben sowieso niet zo van de cadeautjes. Als vrienden komen eten vind ik het ook altijd zulke verplichtingen scheppen als ze dan weer bloemen/wijn meenemen. Ik vind het al leuk om elkaar te zien en een leuke avond te hebben.

    Maar die geboortesuikers zijn wel heel leuk. Misschien leuk op een schaal voor tijdens de visite.

    Pim
     
  12. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Je moet maar eens google Pim. Die geboortesuikers wil je niet op een schaal :)
     
  13. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Zal een kijken! Het zijn toch van die kleine gesuikerde snoepjes?

    Pim
     
  14. Niet meer actief

    bedankt voor jullie reacties!!!

    is toch juist leuk om de mensen die zijn komen kijken een herdenking (aan de kleine) mee te geven...

    die gebiirtesuiker heb ik vroeger wel eens gegeten nou die zijn echt nie om te eten BAH!!!

    xxx
     
  15. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

    Bij onze familie en kennissen is het wel heel gebruikelijk om een kraambedankje te geven. Wij hebben de kraamvisite bij het weggaan een vingerpoppetje gegeven met daaraan een zelfgemaakt kaartje met de naam en geboortedatum van onze zoon. Wij wilden er niet veel geld aan uitgeven dus dit was voor ons een mooie oplossing. En leuk voor de kinderen die mee op kraamvisite kwamen ;)
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij de geboorte van onze eerste dochter (april 2004) , was toen voorjaar, had ik allemaal stekjes van "vergeet-me-nietje"- plantjes in kleine potjes gemaakt. Leuk folietje er omheen en een klein kaartje met naam erop.
    Is nu bijna 2 jaar geleden, maar hoor nu nog regelmatig van vrienden daarover terug. Is ook niet duur.

    Groetjes kwebbel
     
  17. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nee precies, dus daarom niet op een schaaltje presenteren :)
     
  18. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Wat een leuk idee!!!! Geweldig zeg.
     
  19. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    LEUK!!!!!!!!!!!!!
     
  20. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik heb pas geleden bij kraamviste van een vriendin een boxje met suikers en een kaartje gekregen, was erg leuk.
    Heel veel mensen doen hier niks aan, is heel verschillend.
    Wij trouwen in juli, en hebben dan ook geen bedankjes.
     

Deel Deze Pagina