Meiden, Ik heb de laatste week steeds vaker uit het niets harde buiken. Op zich niet erg, want dat hoort erbij, maar ik krijg ze ook als ik rustig in bed lig, als ik wakker word etc etc en het voelt gewoon niet prettig aan. Ook heb ik steken in mijn vaginaingang (van binnen dus). Het lijkt alsof het richting mijn baarmoedermond is. Ik voel dit vooral als ik loop en heb het sinds vanochtend. Het voelt een beetje alsof er bijv. een tampon zit, die verkeerd is ingebracht, dat geeft ook zo "raar/akelig" gevoel. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb die steken een week of 3 geleden gehad en volgens wat ik overal lees zouden dat indalingsweeën kunnen zijn. Ik ben 2 weken geleden bij de gyn geweest, maar het vergeten te vragen.
Naar het schijnt zou het bij een eerste niet zo vroeg zijn als bij een tweede zwangerschap... Heb het ook maar van horen zeggen he, want dit is mijn eerste Dus vermits die jou 4de is, zou het misschien wel kunnen... Maar normaal gezien als je kindje ingedaald is, wil nog niet zeggen dat het snel geboren gaat worden. Bij de juni-mama's zijn er een aantal die hun kindje al van ong. 30w ingedaald is en nog niet bevallen zijn. Die van ons heeft tot dik 32 weken elke dag een paar keer per dag rondgedraaid...
Nee, dat indalen niks met de geboorte heeft te maken, dat weet ik Ach, weer eens iets om te vragen aan de gyn de volgende controle
Ik denk juist dat het je banden zijn, of de baby die met het hoofdje aan de onderkant duwt waardoor je felle steken krijgt, want die steken heb ik ook gehad, maar nog steeds geen ingedaalde baby hoor Ze zeggen juist dat de baby bij een 2e,3e,4e... zwangerschap later of pas bij de bevalling indaalt, omdat er meer ruimte in het bekken is door de voorgaande zwangerschappen. Je kan het idd het beste navragen aan je gyn/vk.
Nee, mijn banden zijn het niet. die voel ik vanaf de 6-7e week en dat voelt ten eerste anders en zit ook op een hele andere plek Het zit echt in mijn baarmoederhals (eindelijk juiste woord gevonden) richting baarmoedermond!
Hier ook hetzelfde gevoel. Heb ook (ja geloof het of niet) vanaf een week of 10 al harde buiken (heb gevraagd of dat kon, maar volgens de vk kan dit idd. Een harde buik is namelijk een samentrekking van de baarmoeder. Dit kan je bij een 2e zwangerschap sneller voelen, waardoor je dus ook voelt dat je een harde buik hebt. Iemand die het gevoel nog nooit gehad heeft, zou dit niet aangeven als een harde buik) In ieder geval. Die pijn onderin voel ik ook en dan mn als mijn kindje druk is en en nog vrolijk ronddraait in mijn buik. Hij (ja een HIJ) doet me regelmatig erg veel pijn en ik merk zelf dat dit vooral begint als ik teveel heb gedaan. Vorige week was ik op vakantie in Spanje en heb ik dat gevoel alleen gehad in de auto (ik denk dat hij autorijden niet zo leuk vindt) En nu ik weer aan het werk ben geweest de afgelopen 2 dagen, heb ik er weer veel meer last van gehad. Ook weer die harde buiken erbij en een heel druk kindje in mijn buik. Het is voor mij dus echt een teken dat ik rustig aan moet doen.... gelukkig hoef ik nog maar 4 dagen te werken!!!
dat gevoel dat een tampon verkeerd is ingebracht bij je bm mond dat heb ik ook weleens een dagje maar niet doorgaans. het is een appart gevoel maar heb er geen steken bij. (terwijl ik dit zit te typen heeft beeb de hik) hihi grappig gevoel...
Ik heb dat ook gehad doet echt mega pijn maar volgends de vk was dat doordat de kleine aan het indalen was.
Ik heb ook precies hetzelfde, baby is bij mij ook aan het indalen maar dat voelt heel anders aan hoor, dat is meer een menstruatie achtige pijn, het gevoel dat je ongesteld moet worden maar het kan niet! Verder de pijn in de vagina zijn bij mij velle steken die inderdaad bij de baarmoedermond vandaan komen! Erg pijnlijk ook, heb het toevallig vannacht nog gehad! Dus die steken zijn geen indalings weeén achtig iets. Ik weet zelf ook niet wat het is, maar weet wel dat het heel anders aan voelt!
ik heb savonds ook DENK IK last van harde buiken.. bij mij komt de pijn vooral 5 cm boven mijn navel voor... heb ik het dan juist ?
Als ik een harde buik krijg, voel ik mijn baarmoeder heel goed. Het lijkt net alsof er een bal in mijn buik zit en kan het dus ook niet een stukje induwen zeg maar. Vooral de rand is dan goed voelbaar. Misschien voel je daar dan de pijn. (Ik weet natuurlijk niet tot hoe hoog je baarmoeder komt.) Maar bij mij is de harde buik op zich niet pijnlijk maar de bovenrand is wel wat gevoelig. Dus kan zijn dat je dat bedoelt. Groetjes Gwen
Ik heb ook die harde buiken en steken in de vagina sinds een par weken en dat is volgens mijn vk toch echt indalen! Ze is nu dan ook al een heel stuk ingedaald.
oude vk zei (tijdens eerste zwangerschap)dat het soort bandenpijn was... was iig niet van het indalen, want mn eerste was helemaal niet ingedaald.... bij tweede had ik het ook.... en nu ook alweer een paar weken.... omschrijf het: alsof ze met een mes in je muts steken.... Wellicht dat het komt dat ik weer laag draag (?)... Verder voel ik ook wel ooit een trap in mn schede... ook erg prettig (NOT)