Jeetje mensen wat lastig... als je alles zo leest mag je helemaal niets meer!! Ongelovelijk... in elk geval drink ik geen energydranken enzo. Ik weet wel dat ik voorlopig lekker op de chrystal clear blijf en zo nu en dan eens een cola'tje of iets anders. Mijn kleine hummeltje staat altijd voorop. Over 5.5 maandjes eindelijk van hem of haar genieten! Fijne paasdag allemaal!
Wat is er mis met een glas water? Van bijna alles kun je beter niet teveel drinken/eten. Drie liter crystel clear is ook niet echt gezond. Het enige wat je onbeperkt kunt drinken is water. De rest met mate.
Er zit misschien geen aspartaam in chrystal clear, maar wel 2 andere chemische zoetstoffen (die schadelijk zijn) Ingrediënten: bronwater, voedingszuur (citroenzuur), natuurlijk aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat), zoetstoffen (sucralose en acesulfaam K), appelsap (0,01%), perensap (0,01%).  Voor mij klinkt het heel logisch dat 2 anderhalve literflessen opdrinken per dag niet gezond is. Waarom niet gewoon 1 glas per dag en de test water /thee?
Ik drink thee, soms 1 soms 4 koppen per dag, zelden een koffie en af en toe cola light, dan max 2 glazen per dag. Ik let dus wel op de cafeïne maar ik probeer het te beperken. Van kruidenthee word ik zo misselijk dus ik neem dan vruchtenthee. Alles met mate lijkt mij geen probleem. Uiteraard neem ik niet den koffie, 2 cola én 4 thee op een dag
Zelfs water kan je niet onbeperkt drinken. Je kan je namelijk dood drinken aan heel veel liters water
Hoi, mijn vk zei max 3 koppen koffie per dag. en 1 of 2 glazen cola. Ik lust het nu niet meer kan niet tegen de geur ook niet van cafeine vrije koffie. Heb nu wel een mooi alternatief gevonden, het heet Bambu (merk) het is een oploskoffie die je in heet water of wrame melk kunt oplossen, deze is cafeine vrij en bestaat uit gebrande eikeltjes, granen en vijgen. Het is te koop bij de reform winkel, lijkt duur maar je doet er erg lang mee.