cafeïnevrije koffie en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Madelie, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Goedemorgen verloskundige.

Heb sinds een paar dagen een positieve zwangerschapstest in handen.
    Heel af en toe drink ik nog een kopje normale koffie, maar merendeel (al voordat ik zwanger ben geraakt) ben ik overgestapt op cafeïnevrije koffie omdat teveel normale koffie de kans op een miskraam zou vergroten.

Maar nu eens aan het googelen geslagen op cafeïnevrije koffie en zwangerschap, maar kan er geen duidelijk antwoord op vinden.
    Is jullie bekend hoeveel kopjes cafeïnevrije koffie je maximaal per dag mag drinken?

En even een aparte noot....respect dat jullie in jullie vrije tijd hier nogeens al onze vragen beantwoorden!
    Dank jullie wel!

Groet,
    Madelie

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Madelie,

dat doen we graag hoor! Thanks.
    Cafeïnevrije koffie (eigenlijk cafeïnearm, cafeïnevrij lukt de fabrikanten eigenlijk niet) mag je meer drinken dan gewone koffie. Het maximum kan ik niet aangeven, maar je mag er gerust een paar kopjes meer van dan van gewone koffie. Want het gaat om de cafeïne en in thee de theïne.

Groetjes Brigitte

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hartelijk dank voor het antwoord!
    Vorige zwangerschap vond ik koffie ineens niet lekker meer, maar dat geluk heb ik dit keer niet. Dus blij dat ik cafeïnevrije koffie kan blijven drinken

Deel Deze Pagina