Hoi, Ik zit met een vraag. Ik ben bijna 6 weken zwanger. Ik heb bij het eten 1 visstick gegeten en daarbij grote slokken koude melk gedronken. Ik kwam er daarna achter dat vis en melk niet samen mogen. Is dit nu heel erg wat ik heb gedaan? Moet ik mij zorgen maken? Alvast bedankt.
Hoi Yasgok, voor de zwangerschap maakt het niets uit hoor. Of je nu wel of niet zwanger bent, veel mensen eten dit tegelijk. Dit niet doen is meer een bewuste keuze voor mensen die een bepaald voedingspatroon/levensstijl aanhouden of mensen die bv Moslim zijn. (Volgens de Profeet (saw) is het niet goed om de volgende voedingsmiddelen in een maaltijd samen te gebruiken: melk en vis of azijn en melk, fruit en melk, of sla en vis, knoflook en uien, gedroogd vlees en vers vlees, bittere dingen en zure dingen, azijn en rijst, druiven en overmatig eten van aubergines, granaatappel en vleespudding. Twee koude schotels of twee warme schotels of twee gas opwekkende schotels. Waar de Profeet (saw) in zijn tijd al sprak over goede en slechte voedsel combinaties, hebben ze tegenwoordig weer herontdekt. Vele boeken zijn er de laatste jaren over geschreven. Bron: Moslima | Levensstijl | Artikelen | De Elementen van Gezondheid: Voedsel Maak je dus niet druk om of het schadelijk is voor de zwangerschap. Groetjes Brigitte