paar vragen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dingetje2, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

heb even een paar vragen:

- afgekolfde ingevroren melk mag je niet met elkaar mengen in de fles? Maar wat als ik bv 30cc van een eerdere afgekolfde melk over heb? Moet ik die dan sowieso weggooien? Of moet ik die apart geven?

- Ik heb nu een kuurtje antibiotica, mijn zoontje krijgt er erg last van krampen van. Geef nu dus melk uit de vriezer. Moet ik de BV dan weer opbouwen of mag ik direct weer alle voedingen uit de borst geven?

- Momenteel loopt mijn BV wat terug, denk een borstvoedingsdip. Moet ik dan nu vaker afkolven en straks vaker aanleggen om dit weer op gang te helpen?

- Heb van begin af aan last van overproductie, afgezien van de dip sinds gisteren, en ook enorm last van lekkende borsten. Gaat dit vanzelf over? Dat het zeg maar steeds meer vraag en aanbod wordt?

- soms doet bij het direct voeden één tepel erg pijn. Heb wel het gevoel dat hij de tepel goed heeft en hij goed is aangelegd. Wat kan hier nog meer de oorzaak van zijn?

sorry dat ik zoveel vragen heb.. hopelijk kan je me helpen.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    - afgekolfde melk mag wel bij elkaar mits je het eerst apart van elkaar hebt laten afkoelen. Als het op koelkasttemperatuur is maag je het best bij een eerder flesje van die dag in doen.
    Restjes van eenmaal opgewarmde melk kun je niet meer bewaren em moeten weggegooid.

- Je mag direct weer volledig aan de borst voeden als de antibiotica-kuur is afgelopen

-Als je voeding terugloopt kun je inderdaad wat vaker aanleggen. in jouw geval moet je misschien oppassen met teveel kolven omdat je zegt snel teveel voeding te hebben.

-De ene vrouw heeft meer last van lekkende borsten. Heeft te maken met de werking van de sluitspiertjes in je borst. Uiteindelijk zal het lekken steeds minder worden. of het helemaal weggaat weet ik niet.

- Ik weet niet waarom je af en toe pijn hebt. misschien heeft je baby dan toch net iets te weinig 'hap' genomen. Probeer hem dan nog wat dieper aan te leggen.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina