Cafeine vrije koffie wel goed?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zorra, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Op internet heb ik gelezen dat tijdens je zwangerschap je het koffie drinken beter kan beperken tot 2 a 3 kopjes per dag. Nu had ik ook ergens gelezen dat het niet alleen met de cafeine te maken had dat je meer kans op miskraam en afwijkingen had maar nog iets, alleen dat iets weet ik dus niet meer. Is cafeine vrije koffie nu wel/niet een goed alternatief???

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoi,

dat dacht ik ds ook maar ik heb zowel in boeken als op internet gelezen dat het niet alleen om de caffeine gaat!!

Ook als je heel veel caffeinevrije koffie drinkt kan dit schadelijk zijn voor het kind. Het gaat dan idd om miskramen en een (te) laag geboorte gewicht.

Je kunt je dus het beste houden aan 2 a 3 kopjes per dag, met of zonder caffeine. Caffeine vrij is misschien wel weer een optie later in de zwangerschap, sommige kindjes worden heel druk van caffeine en op een gegeven moment ga ja dat dus wel voelen ;) :D

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Dan moet dit verhaal dus ook opgaan voor cola? Want ik drink errug graag cola, maar daar zit dus ook caffeine in.

4. ik las het in mijn zwangerschappen ook maar heb gewoon koffie gedronken en heb 3 gezonden kids
    maar ik vermengde het wel veel met extra water maar ja of dat echt zoveel helpt weet ik niet
    maar ja zo zijn er in de zwangerschap dingen die je zo ontzettend lekker vind en dan op eens niet meer zo veel of niet meer mag hebben en das soms wel vervelend
    juist als je er zo n trek in hebt

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ja alles waar cafeine in zit, dus ook cola en chocola!!! Daarnaast zit in cola veel meer cafeine, wat ik gelezen heb staat 1 glas cola voor 2 of 3 kopjes koffie (weet niet meer precies exact was in ieder geval het dubbele of meer) In chocola zit weer minder cafeine, maar hoeveel daar in zit?? Maar ik vraag me dus ook af of geheel stoppen met koffie niet beter is of dat die 2 kopjes echt geen kwaad kunnen, ik ga daar zo over twijfelen. :(

6. mijn huisarts heeft gezegt dat twee kopje geen kwaad konden toen
    maar als je echt twijfelt kun je beter stoppen denk ik

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik drink ook twee kopjes per dag!!

Deel Deze Pagina