Ha meiden, Nu ik de laatste dagen zit te wachten op de kleine en dus veel achter de laptop zit, zoek je iets om te doen en te lezen.... Ik ben de vlindersite tegen gekomen en heb daar eens wat rond gelezen. Wat een verschrikkelijke verhalen lees je daar zeg! Nu heb ik mezelf met het lezen van die verhalen dus een beetje bang zitten maken. Denk nu steeds aan die verhalen waarin kindjes nabij de 40 weken zonder enige verklaring overlijden in de baarmoeder en dus levenloos zijn geboren. Vaak ook na de 40 weken pas. Nu ben ik daar ook zo bang voor! Zijn er meerdere die hier last van hebben of zit ik me gewoon aan te stellen? Ik wil gelijk al die moeders die zoiets mee hebben moeten maken heel veel sterkte wensen....
He.. ja ik heb dat ook hoor als ik dat lees.. en vermijd nu juist expres zulke verhalen omdat ik er dan ook over ga dromen en er bang voor ben.. (dat ben je sowieso altijd natuurlijk dat zoiets kan gebeuren.. maar door die verhalen te lezen versterk je het wel)
mij maakt het ook wel bang hoor. Denk je dat je zwangerschap goed verlopen is en je bijna mam bent en dan gebeurt er zoiets. De laatste dagen ook alweer een paar van die verhalen gehoord of idd dat het kindje vlak na de geboorte overlijd. Moet er niet aan denken. De vlindersite daar kijk ik bewust niet op. Het kan natuurlijk altijd gebeuren maar zo'n verhaal drukt je wel met de neus op de feiten. Ben blij als ik mijn meisje gezond in mijn armen heb.
Oh dat moet je ook niet doen, zulke verhalen gaan lezen... Het is goed je te realiseren dat het echt een wonder is als je een gezond kindje in je armen mag houden, maar jezelf bang maken moet je niet doen. Heb er zelf ook een handje van hoor, dus begrijp het wel Maar hoop dat je er niet teveel last van hebt verder en dat je straks een prachtig gezond kindje in je armen kunt houden!
Ik zou mezelf niet onnodig bang gaan zitten maken hoor! Er zijn meer verhalen over kindjes die gezond ter wereld komen dan verhalen waarbij het op het laatste mis gaat en op zo'n vlindersite staan ze natuurlijk allemaal bij elkaar en lijkt de kans dat het mis gaat voor je gevoel veel groter. Natuurlijk heeft niemand een 100% garantie en voor de ouders die zoiets overkomt is het echt verschrikkelijk! Kan mij het verdriet niet voorstellen zo groot.. Maar ik zou me niet onnodig zorgen maken, echt niet!
Bij de juni 2010-mama's is dit voorgevallen. Paar dagen voor ik zelf bevallen ben... Doet heel raar hoor. Maar probeer je op je eigen kindje te concentreren en positief te denken. Succes met de bevalling!!
Oohhh, dat heb ik vorige week ook heel erg gehad! Echt vreselijk. Ik ging op zoek naar informatie hierover en vond zoveel verdrietige verhalen op internet. Ik heb echt 3/4 dagen gestrest rondgelopen (dat heb je als je hele dagen alleen thuis bent zonder enige afleiding). En heb me daarover ook weer druk gemaakt, want stress is natuurlijk weer slecht voor het functioneren van de placenta... Wat ik ook tegenkwam waren de cijfers van het risico op perinatale sterfte. Deze vond ik op de website van het CBS. Vanaf een zwangerschapsduur van 39 weken overlijden er gemiddeld 1 tot 2 kindjes op 1000 geboortes net voor, tijdens of net na de bevalling. Dit is een kans van 0,1 tot 0,2%. De kans dat jou zoiets overkomt, is dus eigenlijk zo ontzettend klein. Dat gaf mij weer iets meer vertrouwen. Blijft een feit, dat mocht dit je overkomen, dat het echt afschuwelijk is! Ik wil me niet eens voorstellen hoe groot dat verdriet moet zijn... Ik ben bang dat de zorgen om je (ongeboren) kindje vanaf nu nooit meer ophouden. Als hij/zij straks gezond en wel geboren is, zullen er ook weer dingen zijn waarvoor je bang bent. Ik ben vandaag 40 weken zwanger en gelukkig is deze nare gedachte weer iets meer naar de achtergrond verdwenen. Ik hoop voor je dat deze gedachte ook bij jou snel naar de achtergrond verdwijnt en je nog even kan genieten van de kleine in jouw buik de laatste dagen/weken. Veel geluk toegewenst!
ik lees het bewust niet, ga mezelf ook heel druk maken dan. bij de 1e was ik daar allemaal niet zo mee bezig, bij de 2e ben ik veel meer bezorgd stom eigenlijk