Heeft iemand nog een leuke tip voor een mooie kamerplant? Ik heb een aantal groene geenideetjes, en 2 azalea's die nu klaar voor de kliko zijn. En ik begin de hoop inmiddels ook op te geven voor mijn orchidee, die maar niet opnieuw begint Dus ik wil weer wat nieuws in mijn potten, maar ik heb geen groene vingers 8) Dus het moet niet een te moeilijke plant zijn Kom maar op met de leuke bloeiers
ja ik weet zo even de naam niet maar die planten waarvan ze de bloemen vroeger als grafbloemen gebruikten de bloem is een simpel kelkvormig iets hoop dat je weet wat ik bedoel, ik vin dt deze heel erg mooi maar dat is een kwestie van smaak misschien
Of een ficus? Gaat nooooooit dood. Ik heb er nu een al twee jaar, ik gok tien keer water gegeven, en legt maar niet het loodje.
Bedoel je misschien Calla's? Een ficus heb ik inderdaad al, en is na een jaar nog steeds goed Varens hou ik zelf niet zo van, een palm vind ik wel mooi, maar ik wil eigenlijk ook wat bloeiends er bij.
Ik laat ook altijd alles doodgaan, maar heb 2 orchideeen gekregen, die moet ik 1x per week 1 kwartier in een bakje water zetten en verder hoef ik er niet naar om te kijken ze zien er nu na 2 maanden nog redelijk goed eruit (lees levend hahaha)
ik heb 4 soorten planten alacaia (olifantenhoorn/hoofd?) (ook in bloei gehad) een diefenbachia (ook al in bloei gehad) en een soort varen/palm (dikke stam me her en der grone puntige balderen) en 3 bakken met lepelplantjes (spathiphyllum) ong 20 cm hoog en niet dood te krijgen (bureauplant van het jaar 2009) als ze water nodig hebben gaan ze slap hangen, even een flinke douche onder de kraan, binnen een paar uur gaan ze weer recht staan, de volgendedag (wij geven ze savonds water) staan ze weer als normaal en ze blijven maar bloeien, ideaal witte bloemen en wit bloemblad(aronskelp familie)
Denk dat Namya Anthuriums bedoelt. Ik vind ze ook erg mooi en makkelijk (ben zelf ook geen ster met planten maar deze overleven het ook bij mij).
O nee die! Ja daar ben ik zelf allergisch voor, juist omdat ze het zo lang vol houden. Daar heb ik eens 2 hele grote van gekregen van mijn oma. Jarenlang heb ik ze moeten houden, en toen ze eindelijk dood waren (sabotage) kreeg ik er meteen 2 nieuwe van het lieve mensje. Noooit weer!! haha
Een ficus is wel redelijk sterk, die heeft het bij mij 2 jaar uitgehouden. Of een varen, maar die heeft wel veel water nodig.
Ik heb in het raam een Medinillna. Das zo`n plant met van die grote roze bloemen die naar beneden hangen. Ik heb hem op 22 juni 2009 gekregen en hij staat nog!!!!! EN geloof me, als er iemand geen groene vingers heeft ben ik het wel. Ik vergeet hem rustig 2 weken water te geven, terwijl hij op de verwarming staat. Dus echt een sterke plant en ik vind hem erg mooi.
Klopt dat zijn super planten en zo mooi!! hier staan die ook heel lang ze gaan zelfs opnieuw weer bloeien (ik heb ook geen groene vingers)