Zetten jullie wel eens de droger aan als je even weg moet? En dan bedoel ik niet een dag werken, maar even boodschappen doen? Mijn schoonmoeder laat nooit apparaten aan, want stel dat er kortsluiting komt. Hierdoor twijfel ik altijd wat ik nou zal doen...
Nee hoor, ik zet m gewoon aan. Denk ik ook een gevoel hoe oud het apparaat is, haha. Mijn spullen zijn nog vrij nieuw! Als ik even boodschappen ga doen of even een uurtje van huis ben, laat ik hem gerust aan staan. PC, vaatwasser, wasmachine of droger. TV zet ik wel altijd uit en de radio ook, haha. Als ik een hele dag van huis ga doe ik dat weer niet...
Nee, dat doe ik nooit. Als ie oververhit raakt, kan ie in de fik vliegen. Daar kun je maar beter op tijd bij zijn.
Ik zet altijd alles aan behalve de droger. Wij hebben eens brand in de droger gehad en sindsdien ben ik als de dood
Man van een collega werkt bij de brandweer, heb net even te veel verhalen gehoord over in de brand gevlogen drogers. Dus hier gaat hij altijd uit!
Ik laat ook nooit de droger aan staan. Geen 1 apparaat eigelijk. Je weet maar nooit met kortsluiting ofzo En heb al een paar x een droom gehad dat er brand in huis is en ik mn 3 poezen niet kan redden :x
doe ik zelfs ook niet meer met de wasmachine! Gelukkig was ik toen thuis, maar de trommel was van een veer weggeschoten en de wasmachine kwam tot een eigen leven! Heb mijn les wel geleerd!
Ja hoor, ik doe gerust de droger aan als ik even wegga. Als er echt iets zou gebeuren, heb ik liever dat het gebeurt als wij allemaal niet thuis zijn dan dat er iets gebeurt als we wel thuis zijn. Wat als er kortsluiting ontstaat als je wel thuis bent? Ik zit niet de hele dag naast mijn droger hoor. Ik weet niet hoe snel ik dat zou merken. Als het toch zo ver zou moeten komen heb ik toch echt liever dat het gebeurt als we niet thuis zijn dan dat ik in alle paniek met 4 kleine kindjes uit huis moet vluchten. Ik zou hem alleen nooit aanzetten als we slapen.
nee doe m altijd uit. zeker omdat ik soms 2 hondjes alleen achterlaat. hoor net iets te veel over drogers die in de fik vliegen. ik ontdek het wel optijd, heb zeer klein huisje dus merk het meteen heb ik dan liever dan wanneer ik weg ben, en alles affikt eerlijk gezegd...
nee absoluut niet! wasmachine, droger, gasfornuis, oven en vaatwasser gaan alleen in aanwezigheid van personen aan hier in huis.
Ja hoor ik zet alles gewoon aan hoor. Heb liever dat het gebeurt als ik weg ben dan dat als ik thuis ben.
Een hele stomme vraag misschien; maar wat moet je eigenlijk doen als de droger in de fik vliegt of bij kortsluiting in een apparaat en je bent thuis? Ik denk dat ik uit paniek niet eens iets zou proberen..ik zou mijn kindjes pakken en wegwezen Huisdieren hebben we overigens niet, vandaar dat ik hem misschien wat makkelijker aan laat staan als ik wegga. Maar ik denk dat ik ook maar wat voorzichtiger ga zijn in de toekomst. Ik ben dan wel goed verzekerd, maar babyfoto's e.d. zijn niet te vervangen. Zijn de risico's dat er iets gebeurt even groot bij alle soorten drogers? Ik heb er bijv. een met een warmtepomp.
hier ook een keer gehad midden in de nacht! ben me de pleuris geschrokken wat een herrie! heb ook heel dapper mijn vent naar de machiene gestuurd omdat ik niet durfde ik laat nooit iets aan. vriend is brandweerman (vrijwilliger) en hij maakt me af al ik dat doe hahaha. nee hij heeft het te vaak gezien was drogers wasmachienes vaatwassers tv's en computers/laptops zijn bron nummer 1 van menig brand
Alles behalve de droger laat ik aan! Het zal de eerste niet zijn die in de brand vliegt! Wasmachine laat ik wel aan.
Ja, doe ik wel. De droger staat helemaal in de bijkeuken en de keuken is aan het huis gebouwd. Als ik 's avonds naar bed ga, dan zet ik ook weleens de droger aan. Als er dan wat zou gebeuren, dan merken wij het ook niet gelijk. En er hangt een rookmelder boven de droger.
stroom eraf in de meterkast en 112 bellen mocht je water in de buurt hebben kun je proberen het te blussen maar heb je dat niet en ook gaan blusser dan naar buiten gaan en wachten op de brandweer. het is trouwens te adviseren om op iedere etage een blusser te hebben hangen/staan zo dat bij calamiteiten je in iedere geval de boel kan vertragen voor iedereen mischien een tip zet alle belangrijke dingen op schijfjes en leg die bij iemand anders neer (ouders schoon ouders etc) zo heb je altijd een backup van je foto's etc.
wat ik zou doen. de deur ( van de betreffende ruimte ) dichthouden,kijken of je nog bij de stroom kan, iedereen naar buiten slepen, 112 bellen, de buren verwittigen en wachten (als het nog lukt kun je een blusdeken/ brandblusser proberen natuurlijk, maar da's meestal al te laat en je moet maar nét weten wat je waarvoor moet/of juist absoluut niet moet gebruiken.) ennuh..kleinigheidje, maar volgens mij ben je alleen verzekerd als je ook echt daadwerkelijk thuis bent. weggaan en machines aanlaten valt onder nalatigheid volgens mij.