Droger aan als je weg bent?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Zetten jullie wel eens de droger aan als je even weg moet? En dan bedoel ik niet een dag werken, maar even boodschappen doen? Mijn schoonmoeder laat nooit apparaten aan, want stel dat er kortsluiting komt. Hierdoor twijfel ik altijd wat ik nou zal doen...

2. Milujem

Milujem Niet meer actief

Nee hoor, ik zet m gewoon aan. Denk ik ook een gevoel hoe oud het apparaat is, haha. Mijn spullen zijn nog vrij nieuw! Als ik even boodschappen ga doen of even een uurtje van huis ben, laat ik hem gerust aan staan.

PC, vaatwasser, wasmachine of droger. TV zet ik wel altijd uit en de radio ook, haha.
    Als ik een hele dag van huis ga doe ik dat weer niet...

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, dat doe ik nooit. Als ie oververhit raakt, kan ie in de fik vliegen. Daar kun je maar beter op tijd bij zijn.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.184
    113
    Ik zet altijd alles aan behalve de droger. Wij hebben eens brand in de droger gehad en sindsdien ben ik als de dood

5. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    nope, niet met de droger. Ik vind dat te riskant...

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Man van een collega werkt bij de brandweer, heb net even te veel verhalen gehoord over in de brand gevlogen drogers. Dus hier gaat hij altijd uit!

7. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik laat ook nooit de droger aan staan. Geen 1 apparaat eigelijk.
    Je weet maar nooit met kortsluiting ofzo

En heb al een paar x een droom gehad dat er brand in huis is en ik mn 3 poezen niet kan redden :x

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    doe ik zelfs ook niet meer met de wasmachine!
    Gelukkig was ik toen thuis, maar de trommel was van een veer weggeschoten en de wasmachine kwam tot een eigen leven!
    Heb mijn les wel geleerd!

9. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ja hoor, ik doe gerust de droger aan als ik even wegga. Als er echt iets zou gebeuren, heb ik liever dat het gebeurt als wij allemaal niet thuis zijn dan dat er iets gebeurt als we wel thuis zijn. Wat als er kortsluiting ontstaat als je wel thuis bent? Ik zit niet de hele dag naast mijn droger hoor. Ik weet niet hoe snel ik dat zou merken. Als het toch zo ver zou moeten komen heb ik toch echt liever dat het gebeurt als we niet thuis zijn dan dat ik in alle paniek met 4 kleine kindjes uit huis moet vluchten.
    Ik zou hem alleen nooit aanzetten als we slapen.

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

de wasmachine durf ik wel aan te laten, maar de droger nee echt niet.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zet hem altijd gewoon aan zonder verder na te denken. Hmm misschien toch eens gaan doen. ;)

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

nee doe m altijd uit. zeker omdat ik soms 2 hondjes alleen achterlaat.
    hoor net iets te veel over drogers die in de fik vliegen.

ik ontdek het wel optijd, heb zeer klein huisje dus merk het meteen ;)
    heb ik dan liever dan wanneer ik weg ben, en alles affikt eerlijk gezegd...

13. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee absoluut niet! wasmachine, droger, gasfornuis, oven en vaatwasser gaan alleen in aanwezigheid van personen aan hier in huis.

14. Tese

Tese Niet meer actief

Ja hoor ik zet alles gewoon aan hoor. Heb liever dat het gebeurt als ik weg ben dan dat als ik thuis ben.

15. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Een hele stomme vraag misschien; maar wat moet je eigenlijk doen als de droger in de fik vliegt of bij kortsluiting in een apparaat en je bent thuis? Ik denk dat ik uit paniek niet eens iets zou proberen..ik zou mijn kindjes pakken en wegwezen ;)
    Huisdieren hebben we overigens niet, vandaar dat ik hem misschien wat makkelijker aan laat staan als ik wegga.
    Maar ik denk dat ik ook maar wat voorzichtiger ga zijn in de toekomst.
    Ik ben dan wel goed verzekerd, maar babyfoto's e.d. zijn niet te vervangen. Zijn de risico's dat er iets gebeurt even groot bij alle soorten drogers? Ik heb er bijv. een met een warmtepomp.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een keer gehad midden in de nacht! ben me de pleuris geschrokken wat een herrie! heb ook heel dapper mijn vent naar de machiene gestuurd omdat ik niet durfde:)

ik laat nooit iets aan. vriend is brandweerman (vrijwilliger) en hij maakt me af al ik dat doe hahaha.
    nee hij heeft het te vaak gezien was drogers wasmachienes vaatwassers tv's en computers/laptops zijn bron nummer 1 van menig brand

17. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alles behalve de droger laat ik aan! Het zal de eerste niet zijn die in de brand vliegt! Wasmachine laat ik wel aan.

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ja, doe ik wel. De droger staat helemaal in de bijkeuken en de keuken is aan het huis gebouwd. Als ik 's avonds naar bed ga, dan zet ik ook weleens de droger aan. Als er dan wat zou gebeuren, dan merken wij het ook niet gelijk. En er hangt een rookmelder boven de droger.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

stroom eraf in de meterkast en 112 bellen mocht je water in de buurt hebben kun je proberen het te blussen maar heb je dat niet en ook gaan blusser dan naar buiten gaan en wachten op de brandweer.

het is trouwens te adviseren om op iedere etage een blusser te hebben hangen/staan zo dat bij calamiteiten je in iedere geval de boel kan vertragen

voor iedereen mischien een tip zet alle belangrijke dingen op schijfjes en leg die bij iemand anders neer (ouders schoon ouders etc) zo heb je altijd een backup van je foto's etc.

20. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL

wat ik zou doen.

de deur ( van de betreffende ruimte ) dichthouden,kijken of je nog bij de stroom kan, iedereen naar buiten slepen, 112 bellen, de buren verwittigen en wachten (als het nog lukt kun je een blusdeken/ brandblusser proberen natuurlijk, maar da's meestal al te laat en je moet maar nét weten wat je waarvoor moet/of juist absoluut niet moet gebruiken.)

ennuh..kleinigheidje, maar volgens mij ben je alleen verzekerd als je ook echt daadwerkelijk thuis bent. weggaan en machines aanlaten valt onder nalatigheid volgens mij.

Deel Deze Pagina