Ja kiwi klein snijden en er boven op ... is nogal sterke smaak dus heb dat maar een keer gebruikt. Zo'n leuk idee van je je kunt er zo makkelijk mee variëren en als je nog wat 'over' hebt kun je toch wat leuks op tafel zetten. Kan me voorstellen dat het met een dun laagje peperkoek ook lekker smaakt.
wisten jullie dat je de cakjes ook in de glazenpoten kan bakken... je moet dan wel een pot hebben (bv weckflessen) die recht lopen zodat je het cakje er uit kan halen in stukjes kan snijden en vervolgens terug kan plaatsen wel de pot goed invetten
volgende tekst komt van :Iets Leuks Voor Elke Dag Hier het plan van aanpak: Zorg ervoor dat je glazen potjes goed schoon zijn. Je kunt ze even steriliseren in een pan kokend water. Maak het cakebeslag zoals op de verpakking staat aangegeven Verwarm de oven tot ongeveer 160 graden Vervolgens zijn er twee mogelijkheden: 1. Je weet zeker dat je potjes van hittebestendig glas gemaakt zijn, zodat ze in de oven kunnen. Vet de potjes in. Zon speciale spray is daarvoor handig, maar anders doe je het gewoon met keukenpapier of een kwastje. Vul de potjes tot ongeveer twee derde met het beslag. Het is extra leuk als je beslag in verschillende kleuren hebt. Zet de potjes in de oven Wacht een minuut of twintig en kijk dan af en toe of de cakejes gaar zijn (met een satéprikker, bijvoorbeeld). Laat de cakes helemaal afkoelen Als je tevreden bent, kun je nu de deksel erop schroeven Je wilt een spectaculair effect? Stort de cakes voorzichtig uit de glazen potten. Snij elke cake in een paar plakken Vul de potjes vervolgens om en om met een laag cake en een laag glazuur/hagelslag/nootjes Deksel erop, klaar! 2. Je wilt gewone jampotten gebruiken of weet niet zeker hoe het nu precies zit met dat glas. Bak de cake zoals op de verpakking staat aangegeven Als de cake klaar is, snij je m in plakken van ongeveer 1 cm dik Ga op zoek naar een bekertje of glas dat net iets kleiner is dan de binnenkant van je jampotjes Steek rondjes uit de cake Vul de potjes vervolgens om en om met een laag cake en een laag glazuur/hagelsag/nootjes Deksel erop, klaar! Als je de cakes gaat weggeven, maak er dan een echt cadeautje van door het deksel te versieren en er een label aan te hangen. Geef er ook een lepeltje bij.
laat nou net mijn oudste dochter over 2 weken jarig zijn.. dit is wel een leuke traktatie op school! En dan die rainbow versie!
Dit heb ik ervan gemaakt voor de juffen van het KDV. Het is een beetje een rommelpotje geworden, maar dat past wel bij de gelegenheid. Eerst een laagje blokjes gevulde speculaas, daarna chocolade krulletjes, speculaascake, banketbakkersroom met extra vanille tot slot: schuddebuikjes... pepernoten waren te groot.
PLUUTJE!!! Wat goed en mooi!!! Waanzinnig leuk! Veel complimenten gehad zeker! En wat leuk die schuddebuikjes er boven op!!!
@Sheann: voor de bb-room heb ik gewoon een zakje van dr Oetker gebruikt en dan met een bekertje slagroom ipv een deel water. @Liedjepiedje: hahaha, ik had de zwarte pietjes stiekum in de koelkast van het KDV gezet, met een kaartje erbij dat het voor de juffen was... maar het kaartje is in de haast aan mijn sjaal blijven hangen, dus de juffen hebben zich heel de dag afgevraagd voor wie die leuke pietjes waren... dat alleen al is ook een compliment Maar wat ik begrijp staan ze allemaal nog keurig in de koelkast. Vriendlief heeft de kids vanavond opgehaald.
oke.. hihi, welk formaat potje zou ik nodig hebben? (is voor kleuters) En hoeveel mix zou ik dan moeten hebben? (ik denk zo'n 25 kindjes en een stuk of 15 anderen..)
bij de flessenland kan je potjes in alle maten kopen maar denk als je een maatje hebt waar ongeveer een cupcake in past dat het zat moet zijn , hellemaal als je ze gaat vullen.