Spoedje: past de FamilyFix icm Pearl in een Golf 5?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nahla2013, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik wilde vanavond naar Babypark gaan om alvast een nieuwe Maxi-Cosi te kopen maar ik vroeg me af of iemand weet of de Familyfix icm de Maxi-Cosi Pearl in een Golf 5 TDI (3-deurs) past. Ik heb nu nog een Maxi-Cosi CabrioFix icm met een Easyfix en dat gaat prima.

Als ik nu in de lijst met geschikte auto's kijk, staat mijn auto er niet tussen... :(

Klantenservice van Maxi-Cosi was tot 16:00 geopend :)

Dus misschien zijn er hier dames die het weten?

2. minon

minon Niet meer actief

Als je isofix in je golf hebt past het. (Van die haken tussen de zitting en rugleuning op de achterbank) Geen idee of het standaard is in de Golf 5. In onze 6 zit het wel. Even voelen met je handen dus of er van die haken zitten.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja ik heb isofix in de auto en gebruik nu een Easyfix (geen idee waarom ik die koos). Dat gaat perfect.
    Wat raar dat mijn auto dan niet in de lijst staat.
    Straks geef ik een hoop geld uit voor iets wat niet past.
    Zo'n familyfix is al €170 en de Maxi-Cosi €230.
    Pfff... Ik weet het niet.

4. minon

minon Niet meer actief

#4 minon, 12 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2014
    Golf 5 heeft het pas vanaf een bepaald bouwjaar standaard. Je bedoelt denk ik dat je nu de easybase gebruikt? Die je met de gordel vastmaakt ipv met die haken?
    De pearl is trouwens nog het enige stoeltje wat er nog op kan. Misschien is het dan voordeliger een andere maxicosi stoel te kopen die ook met die haken vast gast aan de isofix. Die heb je wel.

Edit: ben in de war met de maxicosi rodifix. Dat is een groep 2 stoeltje dus komt pas na de pearl.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee, mijn auto was met Isofix. Toen was het een extra optie.
    Alle auto's vanaf 2012 moeten het nu verplicht hebben.
    Ik heb een Easyfix, maar daar paar alleen de Pebble en CabrioFix op.
    De Easybase zou ik niet zo snel kiezen, maar die is ook alleen voor auto's zonder isofix

Deel Deze Pagina