Cake probleem hulp?

Discussion in 'De lounge' started by Pugga, Sep 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Hoi hoi

Ik ben een cake aan het bakken met banaan. Nu is alleen het probleem het middelste is nog gewoon beslagvloeibaar maar de bovenkant begint al erg donker te worden tegen het zwarte aan. Die bovenkant snij ik er straks dan ook af maar mijn vraag is wat kan ik nog doen om het nog te redden?

Ik heb gedaan wat ik moest doen. Volgens het recept. Heb de oven nu maar op 120 gezet en tja wat nu?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Folie papier op de bovenkant doen, dan gaart de binnenkant wel maar dan word de boven kant niet nog zwarter.

En dan met de glimmende kant op de cake, de doffe kant neemt namelijk sneller de hitte op en de glimmende kant houd juist die hitte weer in de cake ;)

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Volgende keer cake lager zetten? Hier ook wel eens gebeurt maar had toen echt de oven te hoog of de cake te hoog staan

4. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Volgende keer je oventemperatuur een stuk lager zetten. Je kunt voor de zekerheid een thermometer in je oven leggen om te kijken of je oven wel de juiste temperatuur heeft. Sommige ovens worden veel warmer dan dat ze aangeven.

5. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Hij stondnie eens zo heel hoog maar denk dat ik teveel beslag had maar het is gelukt met dank aan de folie :D nu alleen nog proeven

6. Pugga

Pugga Bekend lid

Mar 15, 2012
    740
    4
    18
    Hij viel een beetje tegen hihihi

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hoe hoog stond de oven dan? Denk ook dat ie veel te hoog stond. Ik doe cake maximaal op 175 en meestal nog op 170 en absoluut niet op hete lucht.

Share This Page