Heb ik weer, net voor de feestdagen. Het begon een paar dagen terug met mijn voortand die een kloppend gevoel gaf. Die pijn trok door naar mijn hals en oor. Bij de tandarts, zag hij een ontsteking bij m'n voortand. Hij maakt een gaatje en maakte het van binnenin schoon en spoot er iets van chloor in. Ik heb ook een antibiotica kuur gekregen. Nu blijf ik echt erge pijn houden aan mijn oor en pijnlijke hals. Zou ik hiervoor alsnog naar de huisarts gaan, of zal ik gewoon wachten of de antibiotica ook aanslaat op misschien mijn oor en hals? Hoop dat iemand me kan adviseren.
Iemand die raad heeft? Ik verga serieus van de pijn. Ik wist niet dat een ontsteking zo een pijn kan doen.
Heeft je tandarts een wortelkanaalbehandeling gedaan? Als dat zo is, zou de pijn minder moeten zijn en niet erger. Anders zou ik toch echt even de huisartsenpost bellen en je verhaal uitleggen. Zij kunnen je misschien al telefonisch aangeven of het de ontsteking is of dat je toch moet langskomen. Als je echt veel pijn hebt zou ik niet wachten op reacties hier op het forum, maar bellen. Sterkte!!
Als je vergaat van de pijn zou ik even contact opnemen met de huisartsenpost en telefonisch advies vragen
hoi, er is bij jou dus gezien dat je een ontsteking hebt onder aan de wortel van je tand. er is nu een endo gestart, dan haalt ie de zenuw weg, spoelt het en doet er een medicament in en sluit af met een noodvulling. het kan nu best nog wel zijn dat je pijn hebt.ook in het gebied van je hals enz, de zenuw is gewoon helemaal overprikkeld. maar zodra de pijn erger word en gaat kloppen moet je weer even de tandarts bellen, dan word de druk gewoon te groot en zal hij het weer open maken zodat de druk weg kan. ab heeft ook even zijn tijd nodig. rustig aan!
Bedankt voor de reacties Ik heb de ha post gebeld voor wat zwaardere pijnstilling. Heb nu net 1 ibuprofen 600 op, hopen dat het gauw zakt. In 2008 hebben ze al eerder aan deze tand een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd, nu maakte de tandarts weer een gaatje en heeft het weer schoongemaakt. Wat een pijn doet dit, ik beval nog liever! Wist niet meer waar ik het zoeken moest, vooral omdat m'n oor en m'n hals ook zo een pijn doen.
Ik had na het trekken van kiezen m'n kaak op slot. Dacht zelf aan oorontsteking maar huisarts stuurde me naar de fysiotherapeut en die zei dat het kwam omdat ik te lang met m'n mond te lang open had waarschijnlijk