Hoe weinig poetsen jullie??

Discussie in 'De lounge' gestart door IreneH, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik word elke keer een beetje moedeloos als ik alle Poetsverhalen lees. 2 x per dag stofzuigen, 5 keer per week dweilen, elke dag de keukenkastjes.... :$

Dus tijd voor het: Hoe Weinig Poetsen Jullie topic!!

Wie doet er mee??? :D

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 1 kind, 1 beeb in buik, geen huisdieren.
    Eigen mening: huis is prima in orde, niet vies in ieder geval. Oké ik zie wel eens dingen die misschien wat vaker gedaan mogen worden maar het stoort mij niet.

Hou je vast want ik ga wel eerlijk zijn.... :)

Stofzuigen: meestal 1 keer, soms 2 keer per week.
    Toiletten: 2 keer per week.
    Dweilen: 1 keer per 2/3 weken.
    Beddegoed: 1 keer per week.
    Stoffen/afnemen: 1 keer per week.
    Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week.
    Badkamer grondig: 1 keer per maand :p
    Buitenkant keukenkastjes: als mij opvalt dat ze schoongemaakt moeten worden.
    Binnenkant keukenkastjes: uuuuhm 1 keer per jaar ofzo?
    Ramen buiten: 1 keer per 2 maanden door glazenwasser.
    Ramen binnen: denk 1 keer per maand.
    Wassen (kleding): 1 keer per week op zondag. Lekker goedkope stroom ;) We doen dan wel een was of 4-5.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nou dat valt toch wel mee. Verschilt niet veel met wat ik doe hoor ;)

Ik stofzuig dan wel iedere dag ( heb 2 katten en een hond )
    Stoffen om de dag
    Ramen buiten 1x per 3 a 4 maanden beneden, 1x per half jaar boven. ( of het moet heel vies zijn)
    Ramen binnen 1x per 2 a 3 maanden.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Irene, leef jij ook onder het motto a clean house is a sign of a wasted life?
    Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde heb. Alleen doe ik het beddengoed om de 2 weken en de was bijna elke dag, net als de wc. Maar verder?
    Ik dweil als het uitkomt, de ramen doe ik 1 x per half jaar in de lente ofzo en de keukenkastjes aan de binnenkant misschien ook 2 x per jaar. Er staat toch schone vaat in??
    Ik heb niet het poetsgen.

4. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Grappig topic:D.. Zal even je lijstje over nemen,

Stofzuigen: Om de dag, soms elke dag (inverband met hond)
    Toiletten: Iedere dag.
    Dweilen: 1 keer in de week
    Beddegoed: 1 keer per week.
    Stoffen/afnemen: 2 tot 3 keer per week.
    Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week.
    Badkamer grondig: Daar moet ik echt zin voor maken:$ vreselijk haha!
    Buitenkant keukenkastjes: 2 keer per week
    Binnenkant keukenkastjes: 1 keer per half jaar:p
    Ramen buiten: 1 keer in de 1 a 2 maanden.
    Ramen binnen: 1 keer in de 1 a 2 maanden.
    Wassen (kleding): Heel verschillend, draai toch wel zon 5 wassen in de week en we zijn met zn 2tjes..

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

6. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ja juist!!
    Ik wilde ook niemand tegen de schenen trappen maar het is voor mij ook een kwestie van prioriteiten stellen. Ik ben niet de hele dag thuis (werk in principe 32 uur per week) en vind het vooral ook belangrijk om leuke dingen met man en kind te doen. Dus zondag is was- en poetsdag en verder vind ik het gezegend! :p

Me neither! Kan mijn ouders er wel eens op aanspreken :D

7. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Herkenbaar meiden. Mijn man werkt fulltime, ik werk sinds kort 32 uur pw (hiervoor ook fulltime). Zou niet weten waar ik de tijd en energie vandaan moet halen (en wil inderdaad toch ook wel tijd en energie over hebben om te besteden aan mijn man en familie en vrienden).

Ik zou wel eens de energie/tijd willen hebben om meer schoon te maken. Maar goed, het is hier schoon genoeg vind ik ;)

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Stofzuigen: Om de dag (heb 3 katten op de flat)
    Toiletten: 2 keer per week
    Dweilen: 1 keer per week
    Beddegoed: Om de week
    Stoffen/afnemen: 1 a 2 keer per week
    Badkamer (wastafels ed): 1 keer per week (hoewel ik dat nog wel eens een week vergeet)
    Badkamer grondig: 1 keer per maand
    Buitenkant keukenkastjes: als mij opvalt dat ze schoongemaakt moeten worden
    Binnenkant keukenkastjes: Weinig... (2 keer per jaar?)
    Ramen buiten: Geen idee, doet de glazenwasser in opdracht van de woningbouw :p
    Ramen binnen: Hoogstens 1 keer per maand
    Wassen (kleding): Om de dag een was draaien. Volgende dag vouwen en strijken.

Afwassen hebben we allebei een hekel aan en dat gebeurt ook nog wel eens om de dag (of soms zelfs maar 2 of 3 keer per week). Spoel het wel even af..

Ik vind dat het wel een beetje netjes moet zijn, maar ik ga echt niet iedere dag 'ontsmetten'. Slecht voor je weerstand en voor mijn stemming :p

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben de hele dag thuis. Werk ´s avonds vanuit huis als ZZP´er. Maar poetsen doe ik echt niet elke dag zeg. Moet er niet aan denken:D

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Helemaal mee eens met beide.... ben dan ook maar lid geworden van de club voor slechte huisvrouwen...Op twitter kwam ik daar een foto tegen, zla ff kijken of ik deze hierbij kan plaatsen maar dat is nu mijn nieuwste motto!...

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    oh en om te reageren op je vraag....vrees dat ik té weinig poets... maar ik heb wel erg blije kindjes!!!:D:p

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Stofzuig beneden iedere dag, dweil om de dag (soms elke dag) stofzuig boven en op zolder om de dag, wc's iedere dag, bedden 1 à 2x per week, stof het hele huis iedere dag, de tuinen 1 à 2 keer per week, Giorgio's bedje minimaal 2x per week

een echte poetsfreak dus. Als het niet schoon is heb ik geen rust in m'n lijf..

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede

:$:$:$ Dat vind ik nou echt zonde van mn tijd... plus dat ik me afvraag hoe je dat doet.... Met mijn meisjes is het hier altijd van 's ochtends tot 's avonds 1 grote t.bende... alle bakken vd speelgoedkast gaan het liefst 's ochtends al over de kop en worden het liefst pas opgeruimt na het eten 's avodns (hoewel, eigenlijk wil Elise nooit opruimen....maar da's kind eigen) Ik heb nu wel voor mezelf ingesteld dat we voor het eten tussen de middag en voor het eten 's avonds gaan opruimen, gewoon voor mezelf om het overzich te houden anders wor dik gek, maar ik kan dus níét poetsen als alles over de kop ligt... echt stoffen kan pas als het helemaal opgeruimd is.... en vaak is dat vroeg in de ochtend als Elise op school zit (en Mila op bed) of in de avond maar dna heb ik de puf niet meer... heb 2 energievretertjes in huis.... Man zegt ook altijd dat het niet uitmaakt en hij vind het belangrijker dat de meisjes gelukkig zijn en goed verzorgt worden, de grote belangrijke dingen doen we vaak in het weekend ff samen of komen gewoon aan bod als de kindjes eens weg zijn ofzo....
    Maar vertel es hoe doe je dat.... en waar haal je de puf vandaan?

14. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ja maar....:( het ging juist om WEINIG poetsen....;)

Dit soort poetsgedrag lees ik dus al dagelijks in de andere topics! No offence ;)

15. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik doe bijna niks, maar dat komt omdat ik me de luxe permitteer van een werkster. Zij komt 1x in de week 3 uur poetsen. Zelf hou ik het bij de was ( ongeveer 3 per week ) en strijken, af en toe een keer de stofzuiger door het huis en dat is het wel zo'n beetje:D

16. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik vind het echt wel "normaal" wat jij poetst hoor:p
    Hier mijn poetsschema;)

Gezinssamenstelling: 2 volwassenen, 1 beeb in buik, in de weekenden kids over de vloer.
    Manlief werkt fulltime, ik 32 uur.
    Eigen mening: Huis is prima in orde, je zult echt geen ranzigheid hier aantreffen. zou wel bv. wat vaker de keukenkastjes willen doen bv. maar daar kom ik eens in het half jaar aan toe.

Stofzuigen: meestal 2 keer per week
    Toiletten: 2 keer per week
    Dweilen: 2 keer per week, na het stofzuigen
    Beddegoed: 1 keer per 2 weken, mits hoogzomer en we er uitzweten, dan iedere week.
    Stoffen/afnemen: 1 keer per week
    Badkamer grondig: 1 keer per week
    Buitenkant keukenkastjes: wekelijks
    Binnenkant keukenkastjes: 1x per half jaar
    Ramen buiten: 1 keer per 3 maanden
    Ramen binnen: 1 keer per 3 maanden
    Wassen (kleding): Op zaterdag en zondag, meestal ook alle was achter elkaar door in de machine.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Elke dag het hele huis stoffen??:$ Zou echt gek worden! Ligt er dan elke dag zoveel stof in je huis? Ik zou echt bang zijn bij jou iets vies te maken zeg.

@Nettie, haha, ik denk dat ik me maar aansluit. Heb laatst eens de plinten gedaan;) Voelde me echt een superhuisvrouw. Trouwens, Giorgio maakt nu vast nog niet zoveel rommel als jouw wat oudere kindjes.

18. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schema is bijna hetzelfde als TS. Alleen de ramen worden hier niet zo vaak gedaan, heb ik echt een hekel aan en we hebben geen glazenwasser:)
    En de badkamer grondig, dat doe ik als ik me irriteer aan de vuiligheid. Niet dat het heel vies is, maar ik doe als man en kind in bad zitten, snel de rest van de badkamer (op het bad na dus).
    Ik ben ook niet zo'n poetsfreak, kan alleen niet tegen rommel. En ik vind dat als je huis gewoon opgeruimd is, dat al het halve werk is.

19. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ja ik ben ook wel een opruimertje hoor...alhoewel ik ook niet de hele dag het speelgoed van mijn zoon opruim. Lekker spelen, niet AL het speelgoed over vloer, en eind van de dag ruimen we wel weer op.

Enne, in een huis moet geleefd worden!!

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

snap ook niet waar ik de puf vandaan haal, maar mijn man doet gelukkig veel mee.. maar het is ook niet gezond om zoveel te poetsen dat zie ik gelukkig zelf ook wel :D;) maar kan gewoon niet tegen rommel en viezigheid, zal wel een of andere tic zijn, zoals de ander bijv er niet tegenkan als alles helemaal netjes is ofzo..

maar mijn zoontje is pas 10 maandjes ( wel echt mijn handen vol aan, echt een heel pittig ventje) maar echt dingen vies maken zit er nog niet echt in, dus dadelijk zal ik wel minder tijd hebben :p maar ben ook blij als ik om 22.00 in mijn bedje lig 's avonds na al dat poetsen..

Deel Deze Pagina