Gister heb ik een cake gemaakt erg lekker natuurlijk, ik heb ook met mijn vinger 2 likjes eruit gehaald en opgegeten, en toen dacht ik in ene shit dit mag helemaal niet omdat er natuurlijk rauw ei door zit. Denken jullie dat dit kwaad kan? Liefs Rachel.
Ooh heerlijk cake, ik krijg er ook gelijk zin in! Maare, ik denk dat die 2 likjes geen kwaad kunnen hoor. Ik ben natuurlijk geen dokter maar het zal wel loslopen. Geniet van je cake
Ohh ik heb best vaak een cake gemaakt tijdens mijn zwangerschap. En altijd een of twee likjes genomen...Er is niks gebeurd hoor en met mijn dochter die inmiddels is geboren gaat het hartstikke goed!
ik heb in het begin van men zwangerschap cake gemaakt en heb er wel meer al 2 likjes van op. En de kleine trapt als een gek en heb nergens last van gehad dus.. ik denk niet dat het kwaad kan
ik heb vorige week ook een cake gemaakt en heb er ook stiekem van gesnoept, maar het zal wel meevallen ik denk niet dat dat kwaad kan
Ik heb ook cake gemaakt en kon het niet laten de garde af te likken, de hoeveelheid ei is zo klein dat het volgens mij geen kwaad kan.
Ik denk met de versheid van de producten in Nederland op besmetting van allerlei ziektjes wel mee zal vallen, maar ik lees met stomheid de reacties en ben heel erg verbaasd. Ik wil niet flauwdoen, maar als iets besmet is, maakt het toch niet uit hoeveel je consumeert? Ik was toen niet zwanger, maar op vakantie hadden we per ongeluk een heel klein stukje bedorven voedsel gegeten en mijn man en ik hadden 2 weken lang diaree en moesten overgeven (we hadden voedselvergiftiging opgelopen, pas na medicijnen ging het over). Mijn man had nog een halve kom op maar ik had eigenlijk maar 2 knikkertjes gehakt op, voor de rest niets, want ik vond het eten niet lekker. Dus om zeker te zijn eet ik nu helemaal geen rauwe dingen ook al is het maar in kleine hoeveelheid. Als ik per ongeluk iets eet tja, pech gehad, maar echt niet bewust.
Het gaat hier ook niet om bedorven dingen maar rauwe dingen. (snap ook niet waarom je met stomheid geslagen bent over de reacties?) heb net de verloskundige gesproken over iets anders, en zei zei ook dat het helemaal geen kwaad kan, dus iedereen die een likje van het cakebeslag heeft genomen wees gerust het kan geen kwaad.
Eigenlijk is er één belangrijke stelregel: vermijdt alle rauwe en halfrauwe producten. In rauwe voedingsmiddelen komt de listeria bacterie voor. Deze bacterie veroorzaakt een bijzondere vorm van voedselvergiftiging. Als je gezond bent dan zal je geen tot weinig last hebben van deze bacterie. Echter, voor jouw ongeboren kind en voor pasgeboren kinderen kan deze bacterie schadelijk zijn. Daarom dat ik dacht: we mogen geen rauw dingen eten omdat die bacterien KUNNEN bevatten. en als je een bacterie binnenkrijgt, hoe weinig dan ook (zit ik zelf te beredeneren) is het schadelijk voor de baby.
Ja dat is wat ik ook heb gelezen, en daarom staat het hier ook, dus we zijn ons er heus wel van bewust dat het niet mag zoals je ook kan lezen! En doen we er ook alles om het te vermijden.
Laat ik duidelijk zijn dat ik niemand wil beledigen of op de vingers tikken of zo. Ik doe ook allerlei dingen die volgens de VK niet mag. Maar omdat iedereen vond dat het niet kwaad kon om een likje te nemen, was ik gewoon verbaasd. En ik vind het niet eerlijk tegenover mij als je tegen mij zegt: "En doen we er ook alles om het te vermijden." als iemand anders: "kon het niet laten de garde af te likken" Ik vind dat bewust een klein stukje snoepen. En bewust vind ik iets anders als per ongeluk. Sorry als je je "aangevallen" voelt door mijn woorden.
Hoi Gul voel me niet aangevallen hoor, snap het ook wel, maar ik zal even in ik vorm schrijven, ik heb het niet bewust gedaan, zoals boven staat, ik nam 2 likjes en dacht toen in ene shit het mag helemaal niet, en baalde er ook van dat ik het nam want ik ben juist heel voorzichtig ermee zoals biefstuk en filet en andere dingen zal ik ook echt nooit aankomen zolang ik zwanger ben! Maar begrijp me niet verkeerd hoor, wil jou ook niet aanvallen En iedereen is vrij om hier te schrijven en zijn mening te geven, dus begrijp jou ook hoor.
Ik voel me beslist niet aangevallen hoor. Ik probeer echt wel bewust te zijn van wat ik eet, maar ik wordt persoonlijk helemaal gestoord van wat wel en niet mag. Las gisteren dat Parmezaanse kaas niet mag en daar heb ik de afgelopen maanden al zo veel van gegeten dat die paar likjes cakebeslag er bij in het niet vallen. Ik heb me daarom voorgenomen me er maar niet meer druk om te maken. Het is al gebeurt en we draaien het niet meer terug. Ik blijf bij wat mij HA en VK afgeraden hebben, rood vlees en verpakte vis, verder eet ik eigenlijk alles, alleen wijn laat ik nog even voor wat het is, al heeft mijn HA daar ook geen moeite mee. De adviesen zijn zo verschrikkelijk tegenstrijdig dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen en het dus maar aan mijn gevoel over laat.
tja er wordt zoveel geroepen van wat wel en niet mag... ik hou me gewoon aan wat de ha en vk gezegd hebben. Ik neem aan dat die het wel weten! En de rest laat ik voor wat het is...
Hoi, Nou ik heb in mijn vorige zwangerschap echt alles gegeten alleen geen american file niet maar dat lust ik ook niet. Maar verder toch wel van alles en nu doe ik dat ook gewoon. Ligt er ook aan in wat voor mate je bepaalde producten eet, maar een cake word nog altijd gebakken en is de ei niet meer rauw dus dat vind ik zo raar verhaal. Het word ja immers op 180 graden gebakken dus die bacterien zijn wel dood. Weet niet hoe ze dat vroeger dan deden kwa eten toen was alles nog zelf in wekpotten enzo nou en dat vind ik zelf niet zo lekker uitzien. Maar ja dat is mijn mening mij krijgen ze in ieder geval niet gek met wat ik wel en niet mag eten, want eet toch wat ik lekker vind. Groetjes Anna.
Hoi hoi het gaat niet om de cake die klaar is maar om het beslag van de cake En idd vroeger wisten ze het ook allemaal niet, en zijn er ook gezonde kinderen geboren, maar het is natuurlijk beter om het te laten staan.