Scheiden.. help!

Discussion in 'De lounge' started by Niicci, Oct 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Hi dames...

Mijn man en ik gaan scheiden.. toen ik 35 weken zwanger was (maart 2014) ben ik erachter gekomen dat hij vreemdging. Toch nog een kans gegeven..
    In juli kwam ik erachter dat hij op sexdating sites zat. Weer een kans gegeven...
    Nu ben ik er weer achter dat hij weer bezig is.. sowieso met 2 dames.
    Deze stuurt hij oa. Sexy kleding via foto's wat hij mooi vind, en ik heb het idee dat hij gister bij een is geweest want (ja het klinkt heel dom) toen hij zijn kleding uit had om op bed te gaan rook ik zo'n condoomgeur.
    Of t klopt weet ik niet...
    Geconfronteerd met hdt een en ander, maar dat uiteraard ontkennen, maar wel zei hij, ik.mis de spanning dat ik kan n**ken wie ik wil en dat wil ik terug..
    Ik heb geen oog dicht gedaan en ga kapot..voel.me gebroken..
    Maar goed, nu de scheiding.. wie kan mij uitleggen hoe dit in zijn werk gaat? Wat en hoeveel.inkomen je.krijgt? Ik neem de kids (hij wil de vrijheid zoals hierboven beschreven) en haalt ze wel als het hem uitkomt zei hij.
    Tevens ga ik uit huis (koopwoning, staat op beide namen maar ia op een salaris te betalen), maar ben net werkloos omdat de deuren van mijn werk vorige week op slot zijn gegaan.
    Ik heb maar een ww van €419 bruto per maand.
    Wie kan mij helpen? Ik weet niet waar ik het zoeken moet... :(

Liefs

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Inschrijven bij de woningbouw, solliciteren, zodra je daadwerkelijk ergens anders woont naar de gemeente voor aanvullende bijstand en mediator inschakelen om de scheiding te regelen. Jullie zijn getrouwd? Dan is een ouderschapsplan verplicht dus mediator is dan verdomd handig.Ook kan de mediator helpen met het vaststellen van de alimentatie, als jullie hier echt niet uitkomen kun je een advocaat nemen. Gezien je inkomen krijg je dit grotendeels vergoed. Fijn dat je man het huis kan betalen maar hij moet jou wel uitkopen.

Heel veel sterkte! Ik denk dat je beter af bent zonder hem ;)

3. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Nou je ben idd beter af zonder hem! Hij moet jou uitkopen als jullie BEIDE eigenaar zijn van het huis. Heb er zelf ervaring mee helaas. Misschien kan je tijdelijk bij iemand wonen? Zowieso een mediator, prodeo advocaat regelen en sollocitefren. Een stap tegelijk!

Sterkte.

4. tess2013

tess2013 Niet meer actief

Oh wat heftig! Heel veel sterkte zeg.

Hopen dat het huis overwaarde heeft (waarde hoger dan de hypotheekschuld), dan moet hij jou echt uitkopen en kan jij via die weg wat geld krijgen. Staat het huis onder water dan is het andersom en moet jij 'betalen' om weg te kunnen, maar daar is wel vaak af te spreken dat hij jou dat kwijtscheldt.

Zijn jullie verder in gemeenschap van goederen getrouwd? Dan is natuurlijk alles gezamenlijk en krijg jij ook helft van zijn evt. spaargeld enzo.

5. Liekj

Liekj Niet meer actief

Jeetje, dat is heftig.. heel veel sterkte.

Zoals hierboven al genoemd, ik zou een mediator inschakelen.
    Die kan je helpen met alle te regelen zaken.

Heel veel succes en hopelijk verloopt de scheiding een beetje soepel.

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dit.

7. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    jeetje wat heftig situatie!! hij komt ook wel erg over zo van zoek jij het allemaal maar lekker uit... ik ga lekker jagen...
    maar als je getrouwd bent, krijg je toch sowieso ook eliminatie voor de kinderen en net als wat de andere zeggen de rest 50/50
    hoop dat je bent ingeschreven bij de woningbouw...

Sterkte !!!

8. cd28

cd28 Fanatiek lid

Jul 25, 2012
    1,344
    106
    63
    Ik zou direct een advocaat nemen en geen mediator. Een advocaat zorgt ervoor dat jij krijgt waar je recht op hebt voor de kinderen. Een mediator laat jullie dit zelf uitzoeken en vraagt dan of jullie het er beiden me eens zijn en dan wordt dat zo afgesproken. Zeker nu je in de ww zit moet je zorgen dat je dit goed regelt.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Zijn alimentatie is afhankelijk van zijn inkomen. Doe ook zeker geen afstand van je recht op partneralimentatie!
    Ik denk dat je hem heel duidelijk moet maken, dat hij niet zomaar wanneer het uitkomt de kinderen kan halen en brengen. Er moet een omgangsregeling komen. Als jullie afspreken dat hij de kinderen om de 2 weken een weekend krijgt, dan moet hij zich daar ook aan houden. Probeer bij het opstellen van de regeling ook consequenties vast te leggen. Dat als één van jullie zich niet aan die regeling houdt, wat er dan gebeurt. Anders kan hij het zo aan zijn laars lappen en het laatste was je wil hebben is een kind, dat denkt dat papa hem/haar komt halen, en dat papa niet op komt dagen.
    Als je man daar niet voor tekent, dan misschien maar geen omgangsregeling. Klinkt heel hard, maar een kind kan beter zeker weten dat papa NIET komt, dan dat hij/zij keer op keer teleurgesteld wordt.
    Ook als tip om vast te leggen dat de omgangsregeling elke 3, 4 of 5 jaar herzien moet worden. Dat je dan weer opnieuw om tafel moet om te kijken wat op dat moment de beste oplossing is. Ik heb het een paar keer fout zien gaan. Drie jaar later bleek de regeling niet handig te zijn, i.v.m. school en sport van de kinderen, waar ze eerst niet aan gedacht hadden. Maar dan was één van de exen zo star, dat er niet meer te onderhandelen viel.
    Daar zou ik sowieso nog mee wachten. Jij zit met drie kinderen. Laat hém maar het huis uit gaan tot jij iets fatsoenlijks hebt gevonden. Ook als hij er niet meer woont is hij verantwoordelijk voor de vaste lasten, dus dat scheelt al. Dat weet ik, omdat een collega van mij de deur is uitgezet en hij moet wel alles blijven betalen.
    Ik neem aan dat je man je niet op straat zet?

Neem een objectieve, neutrale mediator. Dat is goedkoper dan ieder een advocaat.

Sterkte!

10. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb hier geen ervaring mee dus kan je niet helpen
    Wel wil ik je heel veel sterkte en geluk wensen,jullie zijn beter af zonder hem denk ik.
    Nu zal het moeilijk zijn en verwarrend,maar als jullie straks op jullie eigen plekje zitten komt de rust weer terug en kun je gaan genieten zonder wantrouwend te hoeven zijn...
    Ik denk trouwens dat hij niet zomaar te pas en te onpas de kinderen kan komen halen,is dat niet te verwarrend voor hun?
    Jij al het werk doen,en hij kan genieten wanneer het hem uitkomt,dit klopt niet.

Veel geluk en sterkte meid...

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Dat is wel heel kort door de bocht hoor. Een goede mediator (en dat kan ook een advocaat zijn, trouwens) helpt je om er samen uit te komen. Als er veel wantrouwen is, dan kun je ook met twee in mediation getrainde advocaten proberen om er gezamenlijk uit te komen. In het belang van de kinderen proberen een vechtscheiding te voorkomen.

12. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Schaamteloos om je als man en vader uit te laten met de woorden dat hij mist dat hij pakken wil wat hij pakken kan...

Mijn mentaliteit zou daarin ook veranderen in pakken wat ik pakken kan, uit zijn portemonnee wel te verstaan.

Achterlijke!

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Go Klaasje! :) Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Wat lopen er toch een figuren op deze aardbol rond...
    Ik woon toevallig sinds kort naast een scheidingsplanner (wist daarvoor niet eens dat het bestond) Is dat misschien een idee? Dan heb je zelf de zorgen niet van dat je niet weet waar je allemaal aan moet denken.
    Sterkte meis!

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik snap de boosheid wel, maar er zijn 2 kinderen in het verhaal. En wat voor eikel ook, het is en blijft hun vader. Dus hoe graag je hem ook terug wilt pakken... Blijf het belang van de kinderen voorop stellen!

15. Chaos

Chaos Actief lid

Apr 5, 2014
    269
    0
    0
    Gedeeltelijk mee eens en helaas ben ik nogal een ervaring desknudige op dit gebied. Ik wilde ook een vechtscheiding voorkomen en ben dus inderdaad met een advocaat welke tevens mediator was in gesprek gegaan. We hebben een vier gesprek gehad (mijn advocaat/mediator + ex zijn advocaat/mediator) etc etc.

Alleen heb ik veel te veel ingeleverd omdat ik het allemaal zo graag zo goed mogelijk wilde regelen. Zo ben ik akkoord gegaan met een omgangsregeling welke ik zelf eigenlijk heel anders voor ogen had en ben ik ook akkoord gegaan met andere, financiele, zaken welke achteraf heel erg nadelig zijn geweest voor mij.

Natuurlijk, ik was er zelf bij en heb het zelf gedaan en stond er toen ook achter maar als ik op dat moment een advcocaat had gehad welke meer naar mij luisterde en naar mijn situatie keek weet ik zeker dat het allemaal anders was gelopen.

Overigens moesten ex en ik uiteindelijk ook nog eens verplicht vanuit de rechtbank naar een mediator, heeft ook niets opgeleverd.

Later ben ik overgestapt naar een andere advocaat en ondanks dat die niet veel meer kon doen om dat omgangsregeling etc als uitgesproken was had ik daar wel vanaf dag 1 het gevoel bij dat deze echt zou vechten voor wat ik wil. En ja natuurlijk is wat ik wil ook dat waarvan ik denk dat dit het beste is voor mijn kind.

Dus mijn advies, zoek een goede advocaat. Heb je er geen goed gevoel bij, zoek een ander. Omdat je inkomen heel erg laag is kan je een toevoeging krijgen hierdoor zijn de kosten voor het hele juridische traject nog een beetje te betalen. Een advocaat kan je vinden via het juridisch loket of zelf zoeken, let er dan wel op dat je meteen vraagt of deze op toevoeging werkt.

Verder is van belang dat je heel goed nadenkt over het ouderschapsplan, hij kan wel zeggen dat hij wel komt als het hem uitkomt maar daar zou ik echt niet mee akkoord gaan. Of hij wil een vader zijn voor zijn kinderen of niet, zij moeten ook weten waar ze aan toe zijn en jij ook dus niet wanneer het meneer uitkomt. Dan zoekt hij het maar helemaal uit (althans zo zou ik er in staan).

Je advocaat gaat je ook helpen met alles omtrent de financiele scheiding, het huis, alimentatie etc. Dus ja ik zou echt zo snel mogelijk een advocaat zoeken, deze kan je precies vertellen wat je moet doen, wat je te wachten staat, wat je financieel moet regelen etc etc.

Voor nu absoluut niet uitschrijven uit je huidige woning, zorg dat je daar ingeschreven blijft staan tot je contact hebt met een advocaat en dit besproken hebt. Inschrijven bij de gemeente/woningbouw zou ik asap gaan doen zodat je hopelijk snel in een fijn en veilig huis zit samen met je kids. Wil hij nu niet meer in 1 huis met je zijn laat hem dan maar tijdelijk weg gaan, je kinderen verdienen rust en moeten hier niet te veel van mee krijgen.

En inderdaad solliciteren, al is het maar voor een paar uur in de week. Het leven als alleenstaande moeder is best pittig en ondanks eventuele alimentatie blijft alles op 1 inkomen betalen lastig. Zelf ontvang ik geen alimentatie dus fulltime werken is bij mij een must. Maar wellicht kan jij het af met iets minder uren. Daarnaast heeft werken mij ook echt door de eerste periode heen geholpen, soms zag ik het echt allemaal even niet meer zitten met die hele scheiding.

Als laatste kan ik als tip mee geven, maak een To-Do lijstje, zorg dat je overzicht hebt. Probeer echt te voorkomen dat je jezelf helemaal gek maakt. Misschien heb je een goede vriend/vriendin die je kan helpen? Al is het maar om je bij te staan, om je het overzicht te helpen bewaren en om af en toe te brainstormen over hoe dingen te regelen (zoals ouderschapsplan) en natuurlijk ook om soms gewoon even bij uit te kunnen huilen.

Ik heb tijdens mijn scheiding zo enorm veel aan mijn familie en beste vriendin gehad, had het niet zonder hun kunnen doen.
    Hoe zwaar de tijd van mijn scheiding ook was, het is mijn beste beslissing ooit geweest, wanneer je weet dat er echt geen toekomst is (en zo klinkt dat bij jou helaas ook) dan is scheiden soms het beste. Voor jou maar juist ook voor je kinderen.

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen en mocht je ooit vragen hebben of een luisterend oor willen hebben mag je mij altijd pb-en!

Zo heb ik bijvoorbeeld ook een heel uitgebreid ouderschapsplan waar echt alles beschreven staat (over wie waar verantwoordelijk voor is etc etc). Heeft mij heel erg geholpen om niets te vergeten.

Knuffel!!

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat vreselijk voor je! dit is ook zeer herkenbaar voor mij helaas... ik heb het met 1 stap tegelijk gedaan toen.. afgelopen januari zijn mn ex en ik ook uit elkaar gegaan.. ik ben eerst een baan gaan zoeken... daarna een huis, en toen ben ik binnen 1 week weggegaan met onze kinderen. wel zijn we bij een mediator geweest en ik heb een advocaat in de hand genomen.. omgangsregeling en alimentatie laten vastleggen...

beste wat ik ooit had kunnen doen in mn leven! bevrijding van een ontrouwe man!

als ik jou was zou ik meteen een advocaat in de hand nemen met betrekking tot jullie huis en eigendommen! snij jezelf niet in de vingers en pak waar je recht op hebt! een advocaat zoekt dit tot in de puntjes voor je uit!

17. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Groot gelijk dat je wil scheiden van zo'n vent.
    Ik heb niet veel tips maar wil je wel veel sterkte wensen.

18. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Je kunt de relatie ouder-kind prima goed houden maar zelf flink op je strepen gaan staan.

Mijn neef ( dus bloedband) bedroog zijn vrouw op wel zo'n laffe wijze. Zij heeft 'm financieel gestript waar ze kon en mijn zegen heeft ze. Omgangsregeling en sfeer is prima, maar ze is wel voor zichzelf opgekomen.

Zo'n vent gun ik genoeg voor brood, aardappelen en water, nog geen cent voor nieuw ondergoed om mee in het rond te wippen.

19. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik snap je opmerking, maar vind het eerlijk gezegd in het geval van Ts niet echt van toepassing. Zeker aangezien de vader bij voorbaat al aangeeft dat Ts de kinderen krijgt en hij ze wel ziet wanneer het hem uitkomt. Wat voor vader ben je, dat je zo met je kinderen om gaat en dus eigenlijk tussen de regels door aangeeft, dat je ze alleen maar 'lastig' vind. Het kan tig keer hun vader zijn, maar geloof me je wilt als moeder niet dat er zo met je kinderen omgesprongen wordt! Daarbij heb je als ouder de plicht om je kinderen een veilige opvoeding te geven. Misschien is het voor jouw maar ook voor Ts handig om de daadwerkelijke werd artikelen eens na te lezen en dan met name artikel 1:247 lid 1 en 2 BW (daar staan duidelijk de rechten en plichten van een ouder). Die plichten gelden overigens ook wanneer het de andere ouder betreft!

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Je kunt wel strooien met artikelen uit het Burgerlijk Wetboek, maar desalniettemin is het wel hun vader. Ik weet niet of je Villa Pinedo kent en de 'brief aan alle gescheiden ouders'? En nogmaals: natuurlijk moet je voor jezelf opkomen. En natuurlijk moet je je laten bijstaan door een kundige advocaat/mediator. Maar feit blijft: ooit was deze man goed genoeg om 2 kinderen mee op de wereld te zetten. Eentje nog niet zo heel lang geleden. En daarmee heb je de 'plicht' gekregen om in het belang van die kinderen te handelen. In hele uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat dat betekent dat er beter geen omgang is met een vd ouders, maar in verreweg de meeste gevallen is het belangrijk dat de ouders erin slagen om er samen uit te komen.

Je kunt namelijk wel de partnerschapsband doorsnijden, maar de biologische ouderschapsband is er voor eeuwig.

Share This Page