Sint Maarten

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    jaja het komt er weer aan, Sint Maarten. Weet nog niet of ik dit leuk vind of niet :p Afgelope jaren hebben wij op 11nov steeds maar 3 groepjes gezien (waarvan 1 groepje 2x langs kwam... lekker aso)

vorig jaar is mijn zoontje ook mee geweest voor het eerst, met de 2 buurtkindjes hiernaast. Alleen die zijn nu op een leeftijd dat Sint Maarten echt Not Done is. Dus nu zit ik dan met een klein probleempje dat ze de kids op psz allemaal lekker zitten te maken met Sint Maarten en zingen en snoepjes ophalen. maar mijn zoontje kan niet zingen(veel moeite met praten maar gaat steeds beter) en hij heeft niemand die dus mee kan met Sint Maarten lopen... wat nu??

Kan wel zelf met hem gaan lopen maar dan gaat ie achter mij staan en doet dan niks, want tja... best eng een vreemde waar je tegen moet zingen. En hij kán niet zingen :p

Er is echt NIEMAND waar hij mee kan lopen(geen buurt kindjes, geen neefjes nichtjes enz enz) Zijn klasgenootjes hebben van die ouders die zich overal te goed voor voelen, en contact met andere ouders is te laag voor ze. Zoonlief heeft 1 vriendinnetje maar die doen niet aan Sint Maarten (wonen nog niet zo lang in nederland)

Vind t zo sneu voor mn zoontje want hij wil het zo graag maar je kan toch niet met een knulletje de straat op die niet kan zingen? :)

2. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Waarom ga je niet met hem lopen? Dat doen wij ook en hij wordt bijna 5. Al zing je een simpel liedje voor hem hartstikke leuk toch. Dan gaat hij toch langs de huizen met zijn lampionnetje. Ik krijg hier ook genoeg gezinnen waar de ouders zelf zingen. Misschien dat hij op een gegeven moment mee begint te doen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja hoor...gewoon samen met hem gaan lopen. Deden wij in het begin ook. Dan zong ik wel :D

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gewoon samen gaan en samen zingen!

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Het gaat toch niet alleen om het zingen?
    Ik begrijp je gevoel wel hoor maar til er echt niet te zwaar aan. Het komt wel goed
    Reden waarom je wel kunt gaan, hij:
    - mag in het donker op straat
    - mag zijn mooie lampion laten zien
    - krijgt snoepjes
    - kan meepraten op de psz
    - doet iets leuks met jou
    - probeert misschien wel mee te zingen

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    jullie hebben eigelijk ook wel weer gelijk! maar hijs echt zó belachelijk verlegen, noway dat ie zn koppie laat zien, laat staan dat ie mee gaat zingen of dichter dan 5meter van een deur gaat staan :p Maar we kunnen het altijd proberen. Laat ik zaterdag maar eens kijken voor een lampje voor zn zelfgemaakte lampion :p Hubby ziet t trouwens totaaaaal niet zitten. óf hij moet mee de kou in(ziet t nut er niet van in als zoonlief toch niet bij een voordeur durft te staan), óf hij moet hier de deur open doen voor de zingende kinderen. beide vind ie maar niks :p goh van wie zou zoonlief dat verlegen nou toch hebben :D

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Er schijnt trouwens ook een discussie of Sint Maarten wel op 11 november is dit jaar, want een zondag. Even checken hoe dit is in jouw regio?

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ach meid, inderdaad gezellig samen een rondje lopen, zie hier ook van die guppies die worden bijgezongen door de ouders. Ik vind het alleen maar schattig. Ik ga ook altijd er goed voor zitten bij de deur, Zoë vindt het ook prachtig om te zien (denk dat ik haar nog even te jong vind??). Komt vast helemaal goed!! Helaas woon je niet in de buurt anders had ik graag met jullie meegelopen!!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Emmarijn: hier gewoon op zondag. Hier doen ze niet zoveel met zondag-rustdag. (Lelystad)

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Edge: jouw kleine kan gerust lopen hoor ;) heb t vorig jaar ook gedaan maar toen waren er dus andere kinderen bij en dan is het heel leuk! Leuk dat je nichtje zelfde naam heeft als mijn dochter!

11. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Haha, dat is inderdaad toevallig :). Mmm ga er toch eens over nadenken, misschien wil Charlie mee :D.

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Onze dochter kan ook nog niet zingen, maar is wel erg trots op de bumba lampion.
    Wij gaan dus ons blokje door, ik door de knieën, dochter voor mij en mama verstand op nul en maar zingen;)
    Dan nog even naar (schoon)ouders om lampion te lopen, opa en oma supertrots om hun kleindochter bij de deur te hebben en haar met mijn toestemming allemaal snoepjes toe te mogen stoppen (normaal vind ik dat niet nodig;) )

Leuk toch! Gewoon lekker gaan!

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik snap je gevoel wel, maar zou lekker met hem gaan lopen. Al doe je alleen je eigen buren. Is toch spannend voor zo'n kleintje.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Zeker spannend! Denk misschien wel TE spannend voor hem. Maar idd wat net gezegt werd, verstand op 0 en zingen maar :p

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd samen gaan en dan jij zingen :) Deed ik vorig jaar met Levi ook omdat hij niet durfde te zingen voor mensen.

Hier net even gekeken op de regio site, dacht dat we hier ma 12-11 zouden lopen maar blijkt zaterdag 10-11 te zijn.

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Onze zoon zingt ook nog niet maar hij gaat wel met zijn grote zus mee.
    Anders kom je bij ons mee lopen, wonen ook in lelystad

17. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Wij wnen in dronten en ris hier nogal een gelovige boel. Maar daar heb ik lak aan, komop die kleintjes mogen maar een aantal jaren lopen voordat ze te groot ervoor zijn .... Wat maakt die zondagavond nou uit ? Gelukkig hebben ze bepaald dat we zelf mogen lopen wanneer we willen, op zaterdag of zondag.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Klinkt gezellig! maar ligt wel beetje aan welke wijk je woont :p

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Nath: ja vind het ook flauwekul hoor! Misschien omdat ik niet gelovig ben dat ik t niet snap(logisch vind) wat boeid t nou dat het op zondag is. Moet je paar keer deur open doen, schattige kindjes horen zingen en dan hun blije bekkie zien als ze snoepje krijgen, ja heel vreselijk moet dat zijn :p

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik lees dat jullie gewoon op Zondag Sint Maarten gaan lopen? Ik hoor hier iedereen over zaterdag praten....

Wat is het nou?

Deel Deze Pagina