Ervaringen zadel op stang fiets

Discussion in 'De lounge' started by bosi333, Mar 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nu ik langzaam van de fietskar wil overgaan op alleen de fiets moet ik voor als we grote stukken moeten fietsen nog soms wel 2 kinderen op de fiets hebben. 1 van 5 en 1 van bijna 3 jaar.

Nu lijkt het mij best zwaar om zo met 2 kinderen te fietsen...1 achterop en dan 1 op een zadel voor.

Hoe ervaren jullie dat? Valt het mee?

Is het zo handig als het eruit ziet?

2. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een bakfiets met een zadeltje voor mij, ideaal!!

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Ik lees even mee.. hier hetzelfde

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Kan je oudste niet zelf fietsen op die stukken?

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Volgens mij staat in de openingspost precies vermeld waarom ze een zadel op stang zou willen aanschaffen ;)

6. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Ik heb een zadel op het frame (google maar eens op meerijzadel frame) voor mijn oudste van 5. Mijn jongste van 1 heeft lang in de steco babymee maxicosidrager achterop gezeten maar nu in het stoeltje. Gaat echt ideaal en is niet zwaar vind ik. Doordat het zadeltje op het frame steunt hangt het gewicht niet aan je stuur zoals bij een stoeltje. Moet wel zeggen, ik heb een mamafiets van sparta en die is sowieso zwaar, 25 kg zonder kids en accesoires.

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    eerlijk...niet zwaar om te fietsen. Nu is mijn dochter 5 en mijn zoontje pas 1 jaar...dus misschien iets minder gewicht, maar mijn dochter weegt bijna 35 kg dus tsjah..

Erop en eraf is het grootste zwaarte punt hihihi.

fietsen ermee gaat goed, enkel bergop pff pfff pfff.....moet wel zeggen, ben zelf ook zwaar...en mijn fiets heeft het wel te verduren..moet elke maand wel even langs de fietsenmaker om mijn banden op te pompen, mijn spaken raken los...en gewoon even alle bouten en moeren na laten kijken want ook die gaan los zitten....fiets is gewoon niet gemaakt voor zoveel gewicht (soms ook tassen met boodschappen enz er nog bij)

Maar gaat dus gewoon goed verder!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Bedankt allemaal voor jullie ervaringen.

Ik ga het denk ik sowieso overwegen toch te doen.

Dochter mag niet naar school fietsen omdat we te dichtbij wonen. En soms moet ik dan dus ook nog wel vanalles doen en is even snel op de fiets wel makkelijker dan lopen.

En natuurlijk de verre afstanden naar bijvoorbeeld de stad dat lukt haar nog niet.

Share This Page