Tot welke leeftijd kreeg jou kindje nog een fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovess, 17 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is nu 14maanden oud en hij krijgt sochtends en savonds nog een fles met warme (halfvolle) melk. Hij vind het heerlijk! Nu doen we 150cc per fles, als hij zijn fles leeg heeft begint hij te huilen om meer. Terwijl ik het juist een beetje af wil bouwen. Aangezien hij de hele dag keurig mee eet (broodje avondeten en drinkt ook meer dan genoeg). Plus dat ik hem uit een bekertje wil leren drinken..

Ik vraag me af hoe jullie dit doen of hebben gedaan?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochter is 16 maanden, maar ik geef haar nog steeds de fles.
    Ze heeft tot nu toe steeds zelf aangegeven een flesje minder te willen (door een flesje te weigeren uiteraard ;))

Ze krijgt 's ochtends en 's avonds een flesje van 180 cc Groeie Start 3.
    Ik luister niet meer naar het cb.
    Het begint daar een beetje op Weight Watchers te lijken. Als het aan het cb lag, gaf ik m'n dochter sinds ze 7 maanden was helemaal geen melk meer.

Gewoon lekker je kindje volgen hoor. Als hij er van geniet, zou ik hem dat melk-momentje zeker niet ontnemen.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    De oudste hoefde zelf niet zo nodig meer. Met een maand of zeven kreeg ze pap ipv melk en dat bliefde ze niet uit een fles, dus toen gingen we over op een bordje. Na een paar maanden had ze liever een broodje, maar toen was ze die hele ochtendfles al ontwend en kreeg ze er gewoon melk of water uit een tuitbeker bij.
    De middelste was daarentegen dól op haar papfles en heeft hem gedronken tot ze 2 was en mijn man vond dat ze te oud werd. Kwam hij later wel van terug want het duurde ongeveer een uur (niet overdreven) voordat ze een half broodje had gegeten.
    Dus de jongste mag net zo lang een fles als hij zelf wil, al hoop ik dan eigenlijk wel dat het een papfles is...

Maar lekker van genieten dus!

4. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Mijn oudste kreeg tot 18 maanden de borst en daarna nog lange tijd sochtends en savonds een fles koemelk. Vlak voor zijn tweede verjaardag gestopt met de ochtendfles. Hij krijgt nu nog steeds een bekertje warme melk voor het slapen gaan (daarna tandenpoetsen). Dat hij zo lang een fles dronk voor het slapen vond ik nooit zo'n punt. Hij duimde niet en had geen speen en overdag dronk hij weinig melk.

De jongste krijgt ook nog steeds de borst sochtends en savonds.

5. Pisam

Pisam Niet meer actief

Hier 's avonds nog steeds een flesje warme melk. Fijn momentje samen nog, ze wordt al zo snel groot. ;)

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Zoontje (1,5 jaar) krijgt 's avonds voor het slapen nog een klein beetje warme hakfvolle melk (60cc). We hebben dit langzaam aan afgebouwd, maar zitten nu al een paar maanden op die 60cc. Hij accepteert het momenteel nog niet om helemaal niks te krijgen, dus we blijven dit gewoon nog even door doen.
    's Morgens krijgt hij koude melk in een tuitbeker. Dit heb ik gewoon van de één op de andere dag zo gegeven en vond hij prima. In de zomer wil ik oefenen met het drinken uit een gewone beker en hoop ik van de fles af te zijn.

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    hier gaf ik tot zo'n 2 maanden geleden nog regelmatig 's avonds een flesje, heerlijk dat getut tegen me aan.
    Zit er zelfs aan te denken om weer een fles en speentje aan te schaffen, ze dronk nl meer uit zo'n flesje dan uit een beker. terwijl ze goed uit een beker kan drinken hoor, maar melk uit een flesje gaat gewoon beter..
    En verder heeft ze 's nachts een speen in haar bedje en praat ze hartstikke goed en verstaanbaar.
    Dus dat zou voor mij geen reden zijn om geen flesje meer te geven.

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hier 's avonds nog warme melk, maar dan uit een rietjesbeker :D Ze vindt het heerlijk. Melk zo bij een broodje of warm eten wil ze niet.

9. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Zl (26 maanden) krijgt nog steeds elke ochtend en avond een papfles (180 ml volle melk met ontbijtgranen)! Hij eet als een bootwerker, is lang en slank en geniet zo ontzettend van deze flessen dat ik ze lekker blijf geven!

10. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hier 's avonds nog een flesje warme melk voor het slapen gaan (23 maanden). Het is echt zijn moment om tot rust te komen, lekker bij mij op schoot. :)

11. Pisam

Pisam Niet meer actief

Maar over uit een bekertje drinken ts, daar kan je wel mee beginnen toch? Hier wordt overdag ook gewoon uit een bekertje gedronken, al een tijdje zelfs, maar daar staat die fles voor het slapen los van vind ik. Is voor ons beiden nog zo'n fijn momentje.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter is 2,5 jaar en drinkt 's avonds nog lekker een klein flesje melk. Ze drinkt de rest van de dag gewoon flink uit een beker. Maar dit is gewoon ook fijn. Voor ons allebei.

13. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Tot 14 maanden.
    Toen hebben we ook zijn avondfles weggelaten. Het gog bij hem meer om het ritueel er omheen. Dat hebben we nu nog steeds alleen dan sinds 14 maanden met een rietjes beker water.

Fles heeft hij nooit meer naar gevraagd

14. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hier ook ochtend en avond fles. Blijf het gewoon geven tot ze zelf niet meer wil :)

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier krijgt ze voor het slapen een fles melk met kwart water, zonder gaat ze sowieso niet slapen. Ze drinkt hem niet altijd leeg

16. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Yep hier ook nog voor het slapen gaan een klein flesje (100cc). Hij heeft hem eigenlijk niet meer nodig. Een paar keer hadden we geen melk in huis en hij miste hem niet. Maar papa en mama vinden het zelf nog zo'n fijn en knus momentje voor het slapen gaan;)

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier over een maandje 2 en nog steeds 1 fles in de ochtend. Ze vindt het heerlijk. Gewoon volle melk trouwens. De rest drinkt ze uit open bekers, pakjes, zakjes en rietjesbekers

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Met 11 mnd de overstap naar koemelk uit een beker. Ivm verhuizing ging dl toen ook naar een nieuwe gastouder dus dat viel samen (poeder was alleen voor als ik er niet was). Toen dronk ze wel nog bij mij, ook op werkdagen nog een keer of vier, op vrije dagen vaker. Sowieso: als het niet melk is, zit het niet in een speenflesje! In mijn ervaring kunnen kinderen vanaf een maand of 8 met hulp prima uit een beker of schroefdopflesje (zoals van Spa of vers sap) drinken!

19. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Vanaf 13 maanden helemaal geen fles meer.

20. Koon

Koon Niet meer actief

Vanaf 12 maanden helemaal geen fles meer. Wij vonden het gewoon niet meer nodig. Drinken deed hij goed uit een (rietjes)beker.

Deel Deze Pagina