Hoi, We hebben een lieve zoon van 3 en zijn nu langzaam aan het proberen voor een tweede kindje te gaan. Aangezien na mijn eerste zwangerschap mijn cyclus erg onregelmatig is (eerst altijd standaard 28 dagen) ben ik nu aan de slag gegaan met ovulatietesten en ik het tot nu toe geen eisprong kunnen vinden.... Ik heb een paar vragen, snap er niet zoveel van eigenlijk.....: - hoe lang is mijn cyclus? Ik dacht altijd dat je moest tellen tot de dag van je volgende menstruatie maar bij CB geven ze aan dat de laatste dag voor je volgende menstruatie de laatste dag is. Voorbeeld: ik ben op 1 januari ongesteld geworden, daarna weer op 26 januari. Betekent dat dan dat mijn cyclus 25 dagen is? - ik ben vanaf dag 8 aan het testen en zit nu op dag 13, nog een ei te bekennen.......is dat niet wat vreemd? - ik vind cb ovulatietesten wel erg duur, zie hier veel verschillende merken voorbij komen. Zijn er goede, betrouwbare goedkopere alternatieven? Hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen. Normaal voelde ik ook altijd als ik een eisprong had en nu voel ik eigenlijk niet zoveel, maak me toch wel wat zorgen.....
hey hey.. ja gek he.. hoe je weer helemaal opnieuw iun de materie moet komen je telt van de dag dat je ongesteld wordt (dag 1) tot de laatste dag voor je weer ongesteld wordt (in jou voorbeeld dag 25) Bij sommige vrouwen werken de testen noet.. je zou kunnen tempen.. Als je net met de pil gestopt bent kan het allemaal ook wat anders lopen.. meestal komt je ei 14 dagen voor je nod..
hoi hoi, - je telt idd tot je ongi wordt, als je ongi wordt is dat dag 1 en dus niet dag 26. je cyclus is dan idd 25 dagen. - je ei kan later komen, ik heb op een cyclus van 27-28 dagen mijn ei altijd pas rond dag 18-20. - op internet, bijv. matcare kun je goedkope en betrouwbare ovutesten bestellen, veeeeel goedkoper. veel succes!
Ok, bedankt voor jullie reacties! Ik ben al ruim een half jaar gestopt met de pil weer, maar spontaan wil het allemaal niet zo lukken, dus we gaan het zo maar weer eens proberen Waarschijnlijk ben ik te vroeg dus met testen, op de bijsluiter van CB stond dat ik op dag 8 moest gaan beginnen met testen, dus dat heb ik heel braaf gedaan, zo ben ik...... Maar nog even en dan zijn mijn staafjes op, en om er nou weer 33 euro tegenaan te gooien in één maand vind ik wel erg zonde. Ga volgende maand maar eens die andere proberen die jullie aanbevelen en ook met tempen beginnen. Groetjes!
ik zie nu trouwens dat je ook in eindhoven woont tempen heb ik zelf geen ervaring mee, maar schijnt idd wel goed te zijn om je ei (achteraf) op te sporen. wat trouwens ook nog weleens wil helpen zijn etos zwanger worden pillen, die ondersteunen je cyclus een beetje. ik slikte ze omdat mijn ei altijd aan de late kant was voor een goede innesteling, en met die pillen was ik binnen no time zwanger.
Woonde ....... Ben een tijdje niet meer zo actief geweest op het forum en bij de geboorte van onze zoon woonden we er wel nog. We zijn nu verhuisd naar Brandevoort, vast bekend bij je. Tja, kinderrijke omgeving..... Maar me nu dus weer aan het verdiepen in de materie inderdaad, is nodig blijkbaar. De vorige keer was het netjes 28 dagen, nu kan ik er geen pijl op trekken. We gaan nog maar eens een maandje uitvogelen hoe alles zit voordat we gaan klussen op uur en tijd, maar ik vind het wel lastig hoor. Ga nog even vrolijk door met testen, jippie.........