Hoi even een vraagje, klopt de calculator van deze site altijd? Volgens deze calculator is mijn beetje vruchtbare dag op de laatste dag van mijn menstruatie... kan dit wel?? mijn eerste dag van de menstruatie was 12 februari en mijn cyclus was deze keer 21 dagen, de andere keren was de cyclus 26 a 28 dagen. Mijn laatste menstruatie dag was 16 februari, maar volgens de calculator was dat ook mijn beetje vruchtbare dag.. kan dit wel?? Groetjes Velien
Ik heb even terug gekeken en het is inderdaad wel onregelmatig... mijn kortste cyclus was 21 dagen en mijn langste 31 daartussen of 23, 26,27 dagen.
Ja, als je een korte cyclus (of een lange menstruatie) hebt dan kan het zijn dat je al (een beetje) vruchtbaar bent terwijl je nog menstrueert. Je eisprong is +/- 14 dagen voor je menstruatie. Als je cyclus 21 dagen is dan is je eisprong dus zo'n 7 dagen na het begin van de laatste menstruatie.
Het verschil in lengte bij mijn cyclus is wel wat kleiner. Ik kijk vaak ook naar de calculator maar vul het dan 2x in: 1x met de kortste lengte van de cyclus en 1x met de langste. Dan heb je wel een ruime vruchtbare periode, maar zit je waarsch. wel goed. Moet je alleen wel wat meer klussen waarsch.
Bij mij klopt het eigenlijk altijd wel. Kijk wel meer naar nod. Maar mijn cycles is vrij regelmatig. Mijn app klopt ook altijd alleen die geeft een langere tijd aan voor de vruchtbare periode.
Dat kan inderdaad best, vooral als je een korte cyclus hebt... Vriendin van mij is de laatste menstruatie dag vruchtbaarste!! Als je een onregelmatige cyclus hebt is zo'n calculator lastig... Geeft dan niet altijd weer wat goed is... Zou idd zoals cupcakes zegt de langste en de kortste laten berekenen en dan tussen die dag flink klussen