Binnenkort gaat mijn zwager trouwen en schoonfamilie lijkt te verwachten dat ik in een saree kom (Hindoestaanse bruiloft). Ik voel me er totaal niet prettig bij en buiten dat heb ik helemaal geen idee of er bepaalde kledingvoorschriften zijn en hoe je überhaupt een saree draagt. Dat vertellen ze er voor het gemak dan maar niet bij. Liefst zou ik gewoon een jurk aantrekken in de stijl van. Maar waar vind ik zoiets en waarschijnlijk kan schoonfamilie dit niet waarderen. Wat zouden jullie doen? In saree komen of gewoon in de kleding waar je je prettig in voelt? En weten jullie misschien zo voorbeelden van een jurk in de stijl van? Pfff....sareestress dus.
Ik persoonlijk zou me kleden in de stijl die bij de bruiloft past, maar waarom vraag je niet of er kleding voorschriften zijn?
Ik ben een paar jaar geleden in Engeland naar een Indiase bruiloft geweest. Hoewel een Saree mij ook helemaal niets leek (vind ze wel mooi op Hindoestaanse vrouwen maar niets voor mij) heb ik online echt héle gave Shalwar Kameez gezien. Ben uiteindelijk gewoon in mijn boerentrienen westerse jurk gegaan (het was een collega van mijn man die ik niet kende, dus wilde er niet ál te veel aan besteden), maar misschien is dat een tip? (er waren best veel Indiase dames daar die dat droegen i.p.v. een Saree, en stond echt superleuk)...
De schoonfamilie van je zwager kan zoveel willen Betalen ze de jurk dan ook voor je? Dan zou ik het nog overwegen Anders ga je toch niet voor die 1e avond een dure saree aanschaffen die je daarna never nooit meer draagt? Ik vind het onzin en zou gewoon zo in het net komen, maar dat ben ik
Wat me daar trouwens ook opviel was hoe aan de ene kant de bruiloft heel traditioneel was, aan de andere kant iedereen, inclusief familie (ook tijdens de ceremonie) gewoon rondliep, een praatje maakte, ging eten etc. Allemaal heel vrijblijvend dus... Maar mán, ik vond het echt een ervaring, al die prachtige kleding...
Daarom twijfel ik ook! Het is meer dat het voor mij dan voelt alsof het een verkleedpartijtje is. Wil me wel om op mijn gemak voelen!
Haha....mijn idee! Het is voor eenmalig gebruik. Mijn andere zwagers zijn al getrouwd dus nog een Hindoestaans huwelijk komt er niet.
Wat een onzin zeg! Ze kunnen je toch geen bepaalde kleding opdringen enkel en alleen omdat hun dat graag willen?? Jij moet het dragen dus het belangrijkste is dat jij je er lekker in voelt, anders zul je je echt ongemakkelijk gaan voelen en dat lijkt me niet fijn. Mijn advies is dus: vraag wat de kledingvoorschriften zijn en als dat idd een saree is, dan kan je vragen om een compromis Succes ermee!!
Ze dringen het me niet echt op maar uit de opmerkingen begrijp ik wel dat het ze het niet op prijs zullen stellen als ik als enige familielid geen saree zal dragen. Dus nou ja, eigenlijk dringen ze het dus wel op
Waarom vraag je niet of zij er een voor je te leen hebben en of je die eens mag proberen. Als je je echt zo opgelaten voelt wanneer je die aan hebt zullen ze dat ook aan je zien en kan je er over praten.
Ik zou kijken voor een shalwar khameez of shuridar hoe ze dat noemen ; zoiets met een blouse en een broek. Zoiets als http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfDhnwGJ14Dr9kammm2y3i2kEpUckrTUVKIRUhamhy-vjWShub of http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRwYLe-AYj0OKD5qWtoCVfg-VikFX0Qct2gf9poevQ0NbkcQfWU Of iets simpelers als; Ik vind namelijk een sari ook echt heel dressed up. Je moet je daar maar in thuis voelen.
Dat had ik eerder ook al gesuggereerd, maar TS is blijkbaar niet geinteresseerd in enige vorm van traditionele kleding. Dan is m.i. het enige advies: gewoon lekker dragen waar je zin in hebt...
ik zou persoonlijk nette kleding aantrekken waar ik me prettig in voel. mocht je uiteindelijk toch een saree willen dan is deze website misschien iets. daar heb je ze al voor onder de 50 euro. Winkel Indiase Schoeisel, juwelen, handtassen en etnische geborduurde apparels uit India
je hebt ze ook minder "gekleed" als die op deze site staat hoor ik vind ze wel mooi (echt) en je vroeg oom een jurk in de "saree-style" dus.... anders even googelen op "gagra choli" of even kijken bij een saree-shop wat ze hebben. maar als je je er echt niet prettig bij voelt doe je toch gewoon een jurk aan die je zelf mooi vind? maar mijn ervaring is wel dat hindoestanen erg "gekleed" zijn bij dit soort gelegenheden dus je hoeft je niet overdressed te voelen hoor!
Niet dat ik er geen interesse in heb. Ik heb er inderdaad naar gekeken en van een schoonzus een soortgelijk iets gekregen. Maar het was denk ik nogal een mislukte variant met een enorme ploefbroek eronder. Schrok zo van wat ik in de spiegel zag dat het hele idee me nu een beetje tegenstaat .
Dit vind ook wel mooi. Gekleed maar niet té. Binnenkort toch maar een Indiase winkel bezoeken voor wat advies. Merk ik vanzelf wel of ik me er prettig in voel.
KGF2702 : Deep Purple Net Churidar Kameez with Dupatta KGF2708 : Deep Purple Net Churidar Kameez with Dupatta Deze twee heb ik op de site gevonden. Vind ze wel erg mooi en niet gelijk zo heel erg gekleed als een sari. Bedankt voor de tip!