Ons zoontje is inmiddels 2 weken oud. Ik heb het idee dat hij een reflux of iets heeft. Hij maakt tijdens het drinken al een gek geluid soms, beetje piepend alsof hij zich ook verslikt. dan hapt hij soms naar adem. Hj spuugt ook mondjes melk terug. terwijl we hem rechtop houden! soms komt het ook uit zijn neus. Zo zielig heb het idee dat hij last heeft van zuur omdat hij na de voeding constant aan het wegslikken lijkt. Hij is dan ook heel erg onrustig. Zijn er mama;s die dit herkennen?
Dat je kindje voeding terug geeft na het drinken is eigenlijk heel normaal. Waar je goed naar moet kijken is of er een tijd na het voeden melk omhoog komt, zonder dat het per ce uitgespuugd wordt. Ligt je kindje ook vaak met zijn hoofd wat achterover en overstrekt hij veel tijdens/na de voeding? En ruikt hij ook wat zuur? Ik zou gewoon even de huisarts bellen als je het niet vertrouwt, die weet gauw genoeg of het echt reflux is of niet. Sterkte!
ja ik ruik af en toe ook zuur en hij ligt soms tot wel 2 uur na de voeding nog te slikken en te kokken...
hier een dochter met een behoorlijke reflux. Ze spuugt dus niet, maar kwam wel omhoog steeds. Haar tong bleef wit (ook al is het drie uur na de voeding) strekt steeds haar hoofd achterover en blijft maar om voeding vragen. Constant de hik ook. Herkauwen deed ze ook steeds. Uiteindelijk kwam het haar neus uit en stikte ze bijna, dus ben ik naar eht ziekenhuis gegaan en heb gelijk medicijnen gekregen. Nu gaat het stukken beter, alhoewel ze dus nog wel schuiner moet slapen (bedje omhoog) en luier verschonen doe ik zo snel mogelijk, zodat ze niet lang hoeft te liggen. als je het neit vertrouwd zou ik inderdaad even met je huisarts bellen. succes ermee!
Mijn zoontje heeft dus idd een verborgen reflux. We hebben nu aangepaste voeding, en dat lijkt het goed te doen. bedankt voor de reacties allemaal.!