Ik word knettergek van die onkruid in onze tuin! Het spuit gewoon de grond uit, zowel uit de plantenbakken als tussen de stenen vandaan! Nou hebben we ons voorgenomen om de tuin van het weekend helemaal onkruidvrij te maken, gewoon ouderwets wieden en tussen de stenen uittrekken maar. Maar hoe voorkom ik dat ik over 2 weken weer aan de bak moet? Zo snel gaat het echt! Ik dacht erover om opnieuw zand te strooien tussen de stenen (nadat het onkruid weg is geplukt), zou dat een oplossing zijn? Wie o wie heeft DE oplossing?
hm zand strooien gaat niet echt helpen dat stengeltje onkruid is veeel sterker dan een zandkorreltje maarre is dr niet iets van pokon daarvoor dan, volgens mij wel?-zoekt ondertussen ff op- heb t gevonden pokon onkruid totaal spray..(te koop bij intratuin etc) sterkte...ps; ik laat t hier lekker tussen de tegels door groeien, tis ook niet heel erg en we gaan toch verhuizen misschien is dat ook nog een optie hihi
Ja wij hebben onderhand alle soorten onkruidverdelgers en onkruidtegenhouders geprobeerd, maar niets helpt! Die verdelgers drogen ze alleen maar uit en dan moet je ze er alsnog uittrekken en al dat andere spul helpt ook voor geen meter! Heb er al een fortuin aan uitgegeven! Hhhaahahahah wij blijven hier wonen meis, dus maar gewoon laten groeien ga ik echt niet aan beginnen!
je komt er niet vanaf ik ben expert wat betreft onkruid, je kunt het wel verminderen met speciaal spul wat je erop spuit maar weg gaat het nooit, komt elk jaar weer terug succes ermee
ik heb trouwens 200 m2 tuin, dus heb erg veel onkruid, vooral ook in het gras, wordt er helemaal gestoord van
Hier na drie jaar geduldig elke 2/3 weken op m'n gat de tuin door en elk kiempje er met wortel en al uittrekken redelijk onkruid-vrij (nu nog een beetje bijhouden, verder niet). Ben bang dat je met een tuin sowieso altijd tijd kwijt bent aan het bijhouden, tenzij je alles betegeld met beton eronder ofzo, maar het is hier nu te doen (terwijl ik een jaar geleden nog het idee had dat het harder groeide dan dat ik kon bijbenen). De tegels met de hogedrukspuit doen en daarna brekerszand goed uitvegen helpt redelijk tegen het onkruid tussen de tegels, maar dat moet je dan wel 1 of 2x per jaar doen. Succes!
Je moet het er wel nog zelf uittrekken, maar dat gaat een stuk makkelijker dan wanneer het onkruid nog leeft én het komt veel minder snel terug...
Volgens mijn moeder moet emmers water met chloor helpen. In de zon erop gooien .. heb het zelf nog niet geprobeerd
Voor klein onkruidjes is er een bezem met een staalborstel als haren zeg maar. Die is te koop bij de tuinzaken. Maar dat werkt alleen bij kleine onkruidjes en vooral als je grote tegels hebt, niet bij sierbestrating. Dan ben je alsnog een ewigheid bezig. Heb ook wel eens gehoord dat azijn sproeien ook werkt. Lekker goedkoop en milieuvriendelijk.
Nee, je stenen worden er juist heel mooi van. Hier iemand die om de paar dagen het onkruid uit de tuin trekt, dan lekker schoffelen en even met de bladhark erover. Heb het idee dat dat toch wel de enige remedie is hoor. Bijhouden. Zeker na vorige week (zon en regen) schiet het de grond uit. Blijft toch wel groeien, onkruidverdelgers werken op zich wel op het onkruid wat er staat, maar nieuwe 'aanwas' voorkom je er niet mee. Tussen de tegels gebruik ik zo'n krabber (zo'n winkelhaakgeval). Dat is echt een rotklus, maar ja, je wil wat. Succes ermee.
Je kunt bij de Gamma speciaal zand krijgen wat onkruid tegen gaat. Wij hebben nu zo'n 14 dagen onkruid tussen de tegels uitgehaald. en dat DANSZAND ingeveegd. Nou ik moet zeggen, het werkt best wel. Helemaal geen onkruid meer dat kan volgens mij niet. Maar ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken! Het heet echt DANSZAND (tja waar die naam vandaan komt....)
Chloor werkt idd ook, maar zou het toch eerst op een klein stukje proberen wat niet helemaal goed zichtbaar is..ze verkleuren idd, maar niet altijd mooi hoor!:s Hier gooi ik altijd het gekookt water van aardappels oid over de tegels, zo gaat het onkruid daar iig al dood en kan ik het twee dagen later zo wegvegen met een harde bezem!
Wij hebben hier ook alles geprobeerd...maar de vorige bwoners hebben de stenen (getrommeld) te ver uit elkaar gelegd, zodat je niet met staalborstel aan de gang kunt, en dus ook veel onkruid hebt...Wij hebben qua middeltjes alles wel geprobeerd, maar nix helpt echt voor langere tijd, ook het metzelzand enz...heel vervelend.Maar hebben nu sinds een week een karcher/hogedrukspuit dat is echt top! met een vierkanten ding dat zichzelf terrasreiniger noemt, echt top! niet meer met de knietjes op de grond dus!
Hoe lang geleden heb je het gebruikt? Want wij hebben metzelzand gebruikt, en dat was alleen in de eerste weken dat we geen last hadden, maar daarna ging het vrolijk verder, best een klus en je loopt het constant je huis in :S
Grote planten trek ik eerst tussen de stenen uit. Kleine planten besproei ik met Roundup (kun je bij het tuincentrum kopen) en binnen 3 dagen ofzo is alles geel en dood tussen de stenen. Dan ga ik er met de bezem overheen en veeg het zo weg. Chloor gebruikte ik nog wel eens toen we een ander soort stenen hadden. Nu niet meer, want dat geeft lelijke vlekken in natuursteen en als het er af loopt of spoelt na een regenbui, is het ook niet zo lekker voor de planten rondom de stenen die ik graag wel levend wil houden. Onkruid dat echt tussen de planten groeit, zul je helaas er 1 voor 1 uit mogen trekken. Je kunt bijv. boomschors halen bij het tuincentrum of bouwmarkt en dat tussen de planten strooien, dat scheelt een hoop in onkruid dat opkomt en bovendien gaan katten er ook niet zo snel zitten.
Een week of 2/3 geleden.... Het heet echt Danszand. het staat ook op de zak dat het speciaal is om onkruid tegen te gaan. Ik zeg niet dat alles wegblijft, maar wel een heel groot gedeelte. En idd loop je het je huis in,maarja het is het een of het ander... en stofzuigen moet je toch.
azijn erop spuiten, zon er flink op laten schijnen ong 2 dagen. Daarna hoge drukspijt erop en voile je spuit het zo weg, en duurt wat langer voor het terug kom. Werkt hier super.