Californië!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Edge, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ja, je kan in een dag wel naar SD Seaworld is erg leuk!

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja precies, dan creeer je toch een beetje rust zo aan het einde door niet nog eens in een ander hotel te slapen. SeaWorld is voor mij een must, mijn man heeft het niet zo op vissen :p, maar ja, ik ben nu eenmaal ook mee ;). Misschien dat hij dan een dagje extra Disney doet en ik met de kids naar SD ga.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
  4. HappyMarie

HappyMarie Bekend lid

6 feb 2010
    509
    0
    0
    Noord-Brabant
    seaworld is geweldig, je kan daar bijvoorbeeld zelf visjes geven aan dolfijnen (niet duur, vaste tijden).

las vegas niet doen, je mag met kids niet overal komen (vanwege gokken).

san diego zoo is schitterend.

de parken zijn idd mooi, ik vind death valley de mooiste.

je hebt ook spookstadjes zoals Bodie die leuk zijn om eens te zien.

idd de santa monica pier met de kermis en de sfeer op venice beach.

ben zelf ruim 8 weken in cali geweest dus aardig wat gezien.

hotelkamers in inns of motels zijn prima, ruim en schoon. de meeste hebben vaak ook een klein zwembad.

5. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
  6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    San Francisco:

1. Met stip op nummer 1: fietsen over de Golden Gate naar Sausalito. Je kunt bij Blazing Saddles een fiets huren met kinderstoeltje. Dat kost 20 dollar per dag. Je kunt Blazing Saddles vinden als je bij Pier 39 een stukje naar links loopt. Je kunt ook online reserveren. Zo'n super ervaring!!
    Vanuit Sausalito kun je dan met de boot weer terug naar San Francisco.

2. San Francisco Zoo

3. Bay Area Discovery Museum

4. Pier 39

5. Een ritje met de Cable car. Kost 5 dollar voor de hele route. Wel vroeg gaan want je staat zeker in de zomermaanden lang in de rij (hoewel mensen met kleine kinderen ook wel eens voor mogen)

6. Golden Gate Park. Er staat een Nederlandse molen, er is een grote speeltuin en je hebt een mooi uitzicht over de oceaan.

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Bedankt voor de link met fietsverhuur!! Heb ik opgeschreven, ook handig dat ze kinderzitjes hebben natuurlijk :).

SF Zoo is dus ook erg leuk?? :D

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja, de dierentuin is ook ok. Eigenlijk moet Alcatraz ook absoluut op de lijst, maar dat is helaas niet geschikt voor kleine kinderen...

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    We willen er toch echt heen, waarom vind je het niet geschikt?

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.497
    113
    ik denk dat je even in gedachten moet houden dat je er met een boot naar toe moet en dat een gemiddelde toer minimaal 2.5 uur duurt (en daarna ga je weer terug met de boot).

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    #31 Chebu, 16 jun 2013
    Laatst bewerkt: 16 jun 2013
    Ik vond het er vrij gevaarlijk. En voor kleine kinderen is het thema ook niet geschikt. En idd, wil je de hele audiotour doen, dan duurt het 2,5 uur in totaal. De gevangenis zelf is ongeschikt voor buggy's vanwege de deels zeer smalle trappen die je op en af moet.
    Toen wij daar waren, waren er ouders die gingen per toerbeurt naar binnen. De ene ouder bleef buiten met kind en de andere deed de toer en daarna omgekeerd.
    Ik kan me niet herinneren dat er tijdens de rondleiding binnen kleine kinderen waren. Je mag ook geen eten mee nemen naar het eiland! Daar letten ze goed op! Alleen water.
    Ik vind het meer voor oudere kinderen geschikt. Niet voor kleine kinderen. Persoonlijk zou ik (ook vanwege de saaiheid voor kleine kinderen) mijn eigen kinderen er pas mee naar toenemen vanaf een jaar of 8/9.

Kortom eigenlijk gewoon niet doen met peuters en kleuters.

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat je wel kunt doen is afwisselen. Dan ga jij de ene morgen naar Alcatraz en dan gaat je man iets leuks doen met de kids en dan draai je het daarna om. Want Alcatraz is natuurlijk wel een must-see. Toen ik er was had ik het geluk dat er nog een ex-gevangene was die bij de laatste groep in de sixties zat. Wat een verhalen!!
    Het is natuurlijk niet zo gezellig om apart te gaan, maar Alcatraz zelf is natuurlijk ook niet zo gezellig;)

En qua restaurant kan ik je ook de Cheesecake Factory op de hoogste verdieping van het warenhuis Macy's aanraden. Je moet wel van te voren reserveren want het zit echt werkelijk elke avond bomvol. Macy's staat op Union Square tegenover Saks. Eigenlijk niet te missen.

En vergeet ook niet naar de Seven Sisters te kijken. Dat zijn de zeven Victoriaanse huizen uit Full House. Voor de huizen ligt een grasveld en je hebt een prachtig uitzicht op de stad. En verder moet je ook absoluut naar Lombard Street. De straat die zo zigzag maar beneden loopt. China Town vond ik dan weer wat minder, maar de hoofdstraat met die lampionnetjes is wel een fotomoment.

Ach ja, GE-WEL-DI-GE stad is het eigenlijk!!

13. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ah zo! Ja daar zeg je wat. Bedankt voor de tip, zo had ik er nog niet over nagedacht. Nu nog een betaalbaar hotel vinden :p

14. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
  15. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ja en zeker in sf met de cabelcar de berg afgaan.
    Ook voor de kinderen erg leuk!

16. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Leuk leuk!!

17. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Weet niet precies wanneer je gaat, maar het kan handig zijn om Alvatraz vooraf te reserveren. Toen ik er heen ging hadden we vooraf gereserveerd. Mensen die rechtstreeks naar de kassa gingen, kwamen teleurgesteld terug: voor de komende twee tot drie WEKEN was het uitverkocht!

18. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja klopt, dat heb ik inderdaad ook gelezen. We zijn nu ook nog opties in Florida bekijken, pffff, mannen :p.

Deel Deze Pagina