Advies voor combi-kinderwagen en luieremmers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hendriet, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hendriet

Hendriet Lid

1 sep 2014
    13
    0
    1
    Pijnacker
    Hallo allemaal,

Zoals in de titel al benoemd ben ik opzoek naar een goede combi-kinderwagen en zoek ik tips over luieremmers.
    De combi-wagen is een advies van mijn moeder, omdat je hier veel langer mee kunt doen. (wandelwagen, buggy en maxi-cosi)
    Wie heeft hier goede ervaringen mee en welk merk?

Ook voor een goede luieremmer zou ik graag advies willen. Ik woon in een flat en het is voor mij niet handig om voor elke luier naar de ondergrondse container te moeten lopen... 1 of 2 keer per dag legen is natuurlijk geen probleem, maar het liefst zo geurvrij mogelijk :)

Ik hoop dat jullie tips hebben!

Groeten Hendriƫt

2. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Tegenwoordig is bijna elke wagen een combi. Heel afhankelijk van wat je budget is, de keuze is enorm. Heb zelf een mutsy, maar ben er niet super tevreden over (vind m erg log) als je weinig ruimte hebt, is de bugaboo bee misschien handig: eigenschappen van een kinderwagen, formaat en gewicht van een buggy. Tegenwoordig is er ook speen kinderwagenbak bij te krijgen ipv alleen een babynestje.

Luierende: de enige die naar mijn idee echt goed werken zijn degene die je "omklapt". Er kunnen gewone vuilniszakken in ipv dure cassettes en zijn erg makkelijk jn gebruik. Ik dacht diaper champ.

Succes met kiezen en ga voor je kinderwagen gewoon vrijblijvend naar een grote (!) babyzaak om vanalles uit dt proberen.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Idd, alle kinderwagens zijn tegenwoordig eigenlijk combi's. Maxi cosi hoort trouwens niet op een kinderwagenonderstel. Een kinderwagen is om mee te lopen. Een maxi cosi is om in de auto vervoerd te worden.

Bugaboo bee moet je maar net van houden. Ik persoonlijk vind het er niet uitzien ;)
    Maar dat vinden anderen weer van mijn Stokke kinderwagen haha
    Gewoon ff in een winkel kijken.

Wbt luieremmers: je kunt de vieze luiers ook in een zakje bewaren.

4. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik zou gewoon in een winkel zoveel mogelijk wagens bekijken en even testen.
    Hier een Stokke Xplory heb er inderdaad een reiswieg, buggy opzet en izi go (maxicosi) bij.
    Super handig, je klikt het er zo op.
    Alleen klapt deze wagen niet zo klein in waardoor hele achterbank vol zit.
    En er zit ook weinig ruimte op om boodschappen mee te nemen.

5. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Nou ik vind het toch erg handig om mijn maxicosi op het onderstel te klikken wanneer ik even snel een boodschap haal hoor..;)
    En volgens mij is het daarvoor ook uitgevonden.. Inderdaad niet voor lange wandelingen maar dat lijkt me logisch

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de diapechamp (grote) en zijn hier heel tevreden over. Poepluiers doen we nog in een klein luierzakjes tegen de stank.

Qua kinderwagen zweer ik bij de bugaboo! En ik gebruik ook de maxicosi voor kleine stukjes vanuit de auto. Ideaal.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier een Mutsy Evo. Vind hem makkelijk en licht. Vind hem er vooral mooi uitzien, maar smaken verschillend.

Tsja, luieremmer.... Ik heb een emmer met figuur erop. Had net zo goed een leuke pedaalemmer kunnen kopen met voetpedaal en dan elke dag of elke twee dagem zak wissen. Poepluiers gaan in zo'n luierzakje met geurtje.

8. Hendriet

Hendriet Lid

1 sep 2014
    13
    0
    1
    Pijnacker
    Bedankt voor alle reacties.
    Ik heb al meer gelezen over de geurende luierzakjes, misschien is dit de makkelijkste (en goedkoopste) oplossing. De Luieremmer zal toch dagelijks geleegd worden, de zak kan mee als een van ons de hondjes uitlaat.
    Voor een kinderwagen gaan we komend weekend wel even naar een baby-dump of andere babyzaak om te kijken wat we ervan vinden. :)

9. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Wij hebben de mutsy evo en zijn er erg tevreden over!

Daarnaast woon ik ook op een flat en wij gebruiken de diaper champ, echt een aanrader. Ook doen wij de poepluiers in een luierzakje dus wij ruiken echt niets!

Succes met kiezen!

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hadden/hebben de maxicosi mura als wandelwagen, hier tevreden over, luchtbanden, ook geschikt voor bos, door die eigenschappen wel groot en zwaar, dus als je er vaak de trap mee op en af moet, niet de beste keus.
    Wij hadden ook een diaper champ bij onze eerste, maar toen hij eenmaal van de volledige bv af was en bijvoeding ging eten (en de poep dus ging stinken), vond ik dat je toch elke keer een heel vieze geur rook als je het hengsel draaide, dus deze keer komt hier gewoon een goede (dus ook luchtdichte) pedaalemmer. Buiten hebben we een emmer staan met luchtfilter, van de gemeente op proef gekregen, aangezien wij restafval zelf weg moeten brengen (afvalscheidproef), en wij de luiers wel buiten wilden bewaren. De luiers van zoon gooien we meteen buiten weg, maar bij een baby is het toch wel fijn om iets op de kamer te hebben.

Deel Deze Pagina