Iemand ervaring met Callcenterwerk? Ik weet dat het niet altijd even goed verdiend, maar werk = werk momenteel. Het moet gecombineerd worden met mijn stage van 2 dagen. Nemen ze ook werknemers aan met weinig bel ervaring op deze manier? Ik heb een beetje ervaring als receptionist maar dit heb ik niet echt heel lang gedaan. Of nemen ze daar echt alleen HBO niveau aan? Overal waar ik kijk vragen ze namelijk vaak HBO... of MBO4.... En ik kan je vertellen dat ik die ( nog ) niet heb.
Ik werk in een callcenter, ik werk drie dagen per week. Bij ons geven ze vaak mensen een kans om jezelf te bewijzen hoor , ervaring komt vanzelf.
Callcenterwerk verdient juist heel goed. Je kunt beter voor inbound kiezen. Mensen bellen jou dan op, jij bent de klantenservice en helpt hen. Bij outbound moet je nogal opdringerig (sorry) zijn en echt kunnen verkopen anders vlieg je er binnen de kortste keren uit. Ik mocht op gesprek komen een paar jaar terug voor werk op de klantenservice maar ben toch niet geweest omdat ik dan in een groep iets moest presenteren over mezelf enzo en leek me vreselijk Soms vragen ze ervaring of HBO, soms helemaal niet. Dat staat altijd wel bij de vacature vermeld. Waar je denk ik kans hebt zonder relevante opleiding of ervaring: NS klantenservice, Ziggo, Tele2, KPN
Callcenterwerk is niet populair. Het verloop van personeel in deze branche is erg groot. Groot kans dat je deze baan krijgt. Je moet dit werk echt willen doen, dus mensen iets verkopen en bij een nee-antwoord moet je doorzetten om toch wat te kunnen verkopen, brutaal zijn. Outbound is naar mensen bellen en inbound wordt je gebeld...bv. een helpdesk. Inbound komt weinig voor, het is meestal outbound. Ik heb 2 jaar bij een Callcenter gewerkt en vond het niks. Ik heb de mentaliteit niet om mensen iets proberen aan te smeren als ze het niet eens willen.
Oef nee Outbound is ook niet aan mij besteed. Inbound zou wat beter zijn denk ik..... als daar werk in te vinden is.
13 jaar geleden heb ik outbound gedaan... Heb het maar 4 weken volgehouden. Ik moest er geen speciale diploma´s voor hebben. Maar de druk die er lag om te verkopen... pffffff... niks voor mij!
Ligt er ook nog eens aan wat voor afdeling sommige outbound werkzaamheden zijn echt wel leuk Je moet alleen geen acquisitie doen dat is altijd opdringerig werk. Je kunt ook vaak doorstromen naar een andere afdeling binnen het bedrijf. Ligt er maar aan in welk bedrijf je komt te werken. Werk zelf in callcenter en heb ervaring zowel in- als outbound en doe nu alleen administratie
Ik doe zelf inbound op een verkoopafdeling. Klanten bellen ons , ik smeer nooit iets aan niet mijn stijl. Verloop is idd erg groot , ik werk er nu drie jaar een van de weinige die is blijven plakken
Inbound en outbound gedaan, vind outbound echt verschrikkelijk, mensen iets door de strot proberen te drukken,nee niets voor mij
Tip: alle verzekeraars zoeken weer mensen rond deze tijd van het jaar ivm het nieuwe verzekeringsjaar en de overstappers.
Ik heb zowel inbound als outbound gedaan. Outbound heel kort omdat het niet mijn ding is. Inbound is wel leuker om te doen. Ben nu zelf ook weer op zoek naar werk.
Ik heb bij I.ndepender gewerkt. Inbound klantenservice afdeling autoverzekeringen. Ik heb nog nooit ZO een leuke werkgever gehad!! Spijkerbroeken cultuur, lunch wordt elke dag uitgebreid verzorgd (a lopend buffet) en kost je niks. Mensen zijn relaxed, regelmatig worden er leuke dingen georganiseerd voor personeel, maar ook bijv familiedagen. Tuurlijk is dit in meerdere bedrijven zo, maar dit vond ik echt heel anders. Het is dat het voor mij destijds niet meer haalbaar werd, maar ik denk zo een werksfeer niet snel meer te kunnen vinden. Het zit in Hilversum.
Heerlijk, i love it! Maar dan wel inbound. Ik heb ca 5 jaar callcenter ervaring en zou er zo weer verder mee gaan (nu een jaartje tbm). Heb bij Vodafone, Zilveren Kruis en Agis Zorgverzekering en gewerkt. Outbound is niets voor mij. Moet je een vlotte babbel hebben en kunnen verkopen. Inbound is service en dus oplossingsgericht. Je moet bij bijna alle callcentra wel met targets kunnen werken. Je kunt er makkelijk instromen en krijgt altijd eerst een training. Maar dan nog nemen ze niet zomaar iedereen aan/komt niet iedereen door de training. Kies een product/bedrijf dat je aanspreekt, dan is het werk het leukst .
Outbound is niet altijd verkoop, ik heb tijdens mijn studies telefonische enquêtes afgenomen, was best leuk. Ook tijdens mijn studie een hele tijd op de klantenservice van een verzekeringsmaatschappij en een energiemaatschappij gewerkt, allebei prima werk, flexibele tijden, goede verdiensten. Volgens mij is er vrij veel werk in inbound callcenterwerk werk hoor, vaak via uitzendbureaus.
Vreselijk, die opdringerige verkopers waar geen hond op zit te wachten. Ik zou dat werk ook voor geen goud willen doen; ik blijf zelf altijd netjes aan de tel, maar er zullen er genoeg zijn die heel bot of zelf agressief reageren. Ik zou gaan terugschelden denk ik. 😂😂😂