In welke opzicht lukt het kolven niet? Ik heb dit 4,5mnd fulltime gedaan had wel de medela freestyle die is krachtig en handig. Als je er echt 100% voor gaat dan zal het zeker lukken! Wil je BMF dan kun je een machtiging via de ka aanvragen, alleen moet je dit dus ij afgekolfde melk toevoegen. Je zou bijv de helft van de voedingen kunnen kolven en dit met BMF via een flesje en de rest gewoon live. Wat je evt ook kunt doen is de voormelk eerst deels afkolven zodat ze sneller aan de achtermelk komt. En een andere optie is flesvoeding geven waarbij je dus wel blijft kolven en dan aleen de achtermelk eraf haalt en dit extra geeft. Qua samenstelling is moedermelk altijd goed alleen kan het dus wel zijn dat de een meer of minder vet heeft maar dit zou niets uit moeten maken. Bij mij groeide ze ook niet snel, en er werd direct besloten om op kunstvoeding over te gaan, in wanhoop had ik dat gedaan totdat ik mij er meer in ging verdiepen en daarna had besloten om toch verder te gaan kolven. Na een week zei ik dat ik geen kv meer wil en ook met deze voeding groeide ze minimaal en nu zit ze ook weer op kv en groeit ze minimaal maar volgt wel haar eigen lijntje. Had je wel goede tips gehad van de LK? Was ze ook IBCLC gecertificieerd? Je kunt ook je moedermelk laten testen he en dan kijken ze dus ook naar het vetgehalte je kunt daar bij www.eurolac.nl terecht die test kan alleen op doorverwijzing van een LK en kost rond de 60 euro. Succes!
ik kan niet kolven ivm geen tsr OOK niet met syntocinon ik heb het 2 jaar geprobeerd bij zoon lief en het wil gewoon echt niet. ik heb geborbeert te jolven dan krijg ik 30 cc uit 2 borsten. ik heb 3 verschillende kolven geprobeerd maar het lukt niet (medela ameda avent) de lk heeft geen tips omdat het allemaal goed zet ze wist niet wat ze moest doen. ook omdat ik al 2,5jaar bv gegeven heb. als mijn mm niet goied was geweest had het dan ook bij mij zoon niet zo moeten zijn??die groeide tot een kilo per maand
Amfy dat is wel lastig ja, moet zeggen dat bij mij de TSR ook niet snel kwam en met de syntocinon al helemaal niet. Ik neem aan dat je de tips om een TSR te krijgen ook al geprobeerd hebt, volgens mij heb je dan alles gedaan wat je kunt doen... Drink je ook genoeg vocht en water?Ik dronk dan 5 min voor het kolven een glas water en tijdens het kolven ook en dan een paar diep in en uit ademen en echt relaxen dan kwam de tsr wel maar denk dat je dat ook gedaan hebt vooral omdat je al lang borstvoeding gegeven hebt. Heb je ook bijv eerst gekolfd en dan pas je kleine aangelegd? In dit geval zou ik gedurende 2 weken kunstvoeding toevoegen maar dan niet alle voedingen om te kijken of het wat uitmaakt en dat je haar dan per week weegt. Volgt ze wel haar eigen lijntje? In het ziekenhuis willen ze nl vaak kindjes echt volproppen. Misschien verbruikt je meisje ook veel energie???
Persoonlijk denk ik dat er met je moedermelk niets mis is. Je geeft het zelf aan; je zoontje heeft 2 jaar bv gehad en je kindje is tevreden. Een kindje groeit volgens een eigen lijntje, maar ik kan me voorstellen dat je zorgen hebt. Dochtertje van een vriendin is ook een kleintje. Op bv groeide ze niet hard en nu krijgt ze kv en groeit ze even langzaam. Daar zit geen verschil in. Ze volgt haar eigen lijntje. Ik denk dat dit het belangrijkste is. Daarnaast sluit ik me aan bij het advies van Adi. Neem contact op met een gecerificeerd lactatiekundige en laat je begeleiden. Is er een borstvoedingscentrum bij jullie in de buurt? Mijn dochter groeide ook een tijdje niet zo goed en daar heb ik regelmatig gewogen. Mijn voorkeur ging daar naar uit, omdat ik graag borstvoedingsvriendelijke adviezen ontvang. Mocht de situatie zorgelijk blijven, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar calorienvoeding. Sterkte met je overwegingen!
ja het is gewoon erg lastig. ze zijn hier allemaal erg bv vriendelijk hoor cb geef helemaal geen negatieve adviezen eigenlijk en de kinderarts zit in een who goed gekeurd ziekenhuis. ze is ook niet begonnen over flesvoeding ofzo. bij vioeden met fv heb je gedaan maar daar kwam ze ook niet mee aan ik lees net trouwens dat dat bmf vergoed word door de verzekering?? dus dan kan ik het beter niet morgen zelfs gaaan halen denk ik??