calorien tellen wie doet er mee ??

Discussie in 'De lounge' gestart door happymama, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

    happymama Niet meer actief

    hallo allemaal

    wie heeft er zin om mee te doen met calorien tellen
    (sorry weet niet hoe ik puntjes op de e krijg hihi)
    als vrouw mag je 2000 kc hebben .
    ik heb net eens even gekeken en ik mag vandaag niet veel meer hebben :( en we gaan nog wel bbqen met dit mooie weer..

    hier kun je je kc tellen .

    De calorielijst van Nederland voor afslanken en dieet.

    ik zit vandaag al aan 1500
    heb 3 witte bollen gehad met verschillend beleg
    en 2 snack a jacks
    ppffff moet echt op gaan letten !!!!
     
  2. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    oei, ik heb iets tegen calorieën tellen. Waarom wil je dat?
    (ë = alt 137)

    misschien even toelichten: heb gewerkt in een kliniek voor eetstoornissen en 'calorieën tellen' is echt een symptoom. Het begon vaak onschuldig maar werd uiteindelijk obsessief... Ik kan het dus niet loskoppelen daarvan, denk dan meteen aan ongezond / obsessief lijnen
     
  3. happymama

    happymama Niet meer actief

    ow is dat zo jah .
    ik heb sonja gedaan en dat is toch eigenlijk t zelfde . alleen daat zijn ze al geteld en er staat wat je dan moet eten .
    t is wel 2 jaar geleden en er was 15kg af in 8 weken maar nu na de zwschap zaten ze er weer allemaal aan . stom had toen ook moeten opletten .
     
  4. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    geloof dat ik niet goed uit komt met die punten.
    Staat 100 gram brood gelijk aan 1 broodje ?

    en is dat met boter ook zo ? Want dan heb ik alleen aan het brood en de boter al bijna 6000 calorieën haha
     
  5. upc

    upc Niet meer actief

    Als ik 2000 op een dag eet kom ik aan. Bij de algeme clubs is een afvaltopic en daar tellen heel veel calorieen.
     
  6. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    weet dat veel dat doen, maar wel oppassen daarmee hoor! je kan er ook in doordraven zeg maar. dat het alles overheerst en bang bent dat je teveel binnen krijgt en steeds minder wil binnenkrijgen. Ik heb het om me heen zien gebeuren helaas vandaar dat ik zeg dat je wel op moet passen ermee. Asl je het gezond houdt is er niks aan de hand natuurlijk.
     
  7. upc

    upc Niet meer actief

    Ik denk dat je voor jezelf een minimum moet afspreken. Nooit minder dan een bepaald aantal calorieen. Na een tijd weet je ongeveer wel wat je wel en niet kunt eten ( zonder ze te tellen ) en leer je jezelf een gezond voedingspatroon aan.
     
  8. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.382
    24
    38
    Je moet er inderdaad niet in doorslaan, maar voor je eigen besef is het weleens goed om te kijken hoeveel calorieën in iets zitten. Die site hierboven vind ik niet zo handig, op de site van het voedingscentrum hebben ze ook een calorieënteller, die werkt veel makkelijker.
     
  9. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    #9 Wilma, 20 mei 2010
    Laatst bewerkt: 20 mei 2010
    Ik tel al n half jaar tot n jaar mn calorieën en dat gaat heel netjes. Ga niet onder de 1600 (dat is ongeveer mn BMR) en als blijkt dat ik weinig tot niks meer afval dan ga ik weer even tot de 1800 tot ik daarmee weinig tot niets meer afval.
    En die 2000 is bij benadering volgens mij want als ik dat eet kom ik zonder pardon weer aan. En geloof me ik eet/drink dan niets verkeerd zowat (af en toe n dropje en elke dag n wiener melange koffie). Wat je mag/kan eten ligt aan hoe groot je bent en de mate van energie die je nodig hebt (hoe druk je dag is en wat je doet).

    (en dit doe ik idd op voedingscentrum.nl)
     
  10. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik tel ook al zo'n halfjaartje calorieen.. Ik doe het om me bewust te zijn van wat ik eet..

    Ben inmiddels 17 kilo kwijt en zit nu rond de 1650 per dag wat ik tot me neem. Op deze manier val ik niet af en kom ik niet aan..

    @ obessief.. Ik was er toen ik lijnde wel obsessief mee bezig.. Ik kan het nu wel beter loslaten. Wel weet ik van bijna alles wat er aan calorieen inzit.. Maar vind dat wel handig!:D
     

Deel Deze Pagina