Cambridge dieet: 500 kcal per dag. Afvallen zal ik, maar hoe?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Annedore, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Waar heb ik dan gezegd dat die ongezond zijn?

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Insinueren is net zoiets als zeggen.

3. Islah

Islah Niet meer actief

O maar dat heb ik ook niet gedaan hoor. Alleen gezegd dat kikkererwten geen groenten zijn en dat is nou eenmaal zo, kan er ook niks aan doen.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus sperziebonen zijn ook geen groenten. Zijn we daar ook over uit.

Jee, wat een gezemel!;)

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug naar Annedore:

Hoe was je etentje en heb je nog lekker kunnen eten?

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Wow, respect, 500 kcal.. Zou echt van mn graatje gaan. Ben sinds begin feb. op dieet, nu -10 kilo.. Met ongeveer 1250 kcal, per dag.. Vind ik al moeilijk, maar zo kan het dus ook..
    Ik wens je veel succes, weet hoe moeilijk het is, en blijf je volgens, succes!

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik kan niet echt ontwaren waar de discussie over zout en fruit en mediterraans eten is ontstaan :(

Maar goed...

Ik heb een hele leuke middag en avond gehad! Dat was echt veel te lang geleden!
    En het was idd een heel goede test!
    Maar wat ik gister heb ontdekt over mijn huidige relatie met eten geeft mij zoveel hoop voor de toekomst.

'vroeger' kon ik de hele dag uitkijken naar uit eten gaan, tot extreme mate mij erop verheugen en nadenken over wat ik allemaal zou gaan eten.
    Gister ben ik er helemaal niet mee bezig geweest. Ik vond het alleen al zo gezellig om mijn vriendinnen weer te zien.
    Uiteindelijk gingen we rond half 8 eten en had ik behoorlijk trek gekregen.
    Maar uiteindelijk (de tapas werd sushi/wok/grill) heb ik het bij sushi, vis groenten en wat ossenhaas gehouden. Ik heb drie kleine porties op en zat vol. Voorheen at ik meer dan het dubbele!
    Mijn vriendinnen gingen alledrie voor twee rondes desserts, maar ik had na een klein bolletje chocoladeijs met verse mango en aardbeien genoeg. Lekker nog een kopje koffie genomen.
    Dit was zo een andere ervaring met uit eten gaan dan ik gewend was. Ik ben er gewoon echt van onder de indruk hoe ik veranderd ben de afgelopen maanden.
    Dan kan leven op 500 kcal en geen echt voedsel nuttigen niet goed voor het lichaam zijn, maar voor mijn geest heeft het zo ontzettend veel positiefs betekend. Daar ga ik de rest van mijn leven de vruchten van plukken.Ik heb er nu ook het volste vertrouwen in dat ik de rest van mijn kilo's kan afvallen zonder sole source dieet. Dus voorlopig de 800 (vanaf morgen receptjes, want vanavond een verjaardag) en dit in de loop Van de maanden opbouwen naar 1000, 1200, 1500, 1750, 2000 en ontdekken met hoeveel kcal ik stabiel blijf.

Vannochtend even gewogen, gewoon omdat ik nieuwsgierig was ook vanwege de drie wijntjes, maar ik woog hetzelfde als gisterochtend.
    Duidelijk een teken dat ik niet veel te veel heb gegeten, want dat zie ik altijd gelijk op de weegschaal de volgende ochtend.

Ik ben trots en optimistisch voor de toekomst :)

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat goed zeg!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb gister natuurlijk, door het toetje en de wijntjes, wel iets meer kcal op dan 800 :) maar een avondje zoals deze had ik voor het laatst gehad voordat ik zwanger werd van Melle! Dus ik vond een uitzondering wel geoorloofd ;)

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen je dinertje was al 900 kcal meid!
    Je hebt een doel en dit topic geopend om te bewijzen dat je het kan volhouden, dat zeg je ook steeds. Je klinkt daarbij erg positief.

Maar... de 2e dag nam je al een plakje kipfilet erbij, want je was ongesteld en Melle had oorontsteking.
    Dag 4 besluit je al om van 500 kcal naar 800 te gaan, wat uiteindelijk resulteert in een slordige 1300 kcal door uit eten te gaan (je had ook sashimi, water en alleen fruit kunnen nemen).
    Dag 5 doet bij voorbaat ook al niet mee, want je hebt een verjaardag.
    Als je jezelf steeds uitzonderingen gunt, wordt het niet wat.

Ik denk dat het voor jou beter is om je Paleo weer op te pakken en die langzaam weer op te bouwen naar je BMR.

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb niet alles gelezen maar ken je verhaal nog een beetje uit o.a. de MMM topics. Ik heb altijd gevochten met mijn gewicht, ook vooral toen de kinderwens er kwam. Voor beide kinderen moeten afvallen om hormonen te mogen spuiten (gelukkig geen IVF, een BMI onder de 30 had ik nooit zelf gehaald) en het was een gevecht met mezelf. Voor mijn dochter al het traject voor GBP ingezet en na de geboorte van mijn zoon voor mezelf gekozen en besloten door te zetten. Afgelopen juli ben ik geopereerd en het is de beste beslissing ever. Los van afvallen (ben van een BMI van 42 naar 24 gegaan, ik weeg nu 66 kilo) draait het leven niet meer om voedsel. Ik heb het geluk dat ik geen enkele complicatie of bijwerking heb maar wel goed afval, het constante hongergevoel dat je hebt bij morbide obesitas is weg. Ik ben gelukkig dan ooit, zit heerlijk in mijn vel. De operatie viel heel erg mee. Maandagavond opgenomen, dinsdag geopereerd, woensdag naar huis met alleen paracetamol. Ik zou je gaan oriënteren op een operatie. ga het traject in, want het duurt even, je moet langs screenings en psychologen (tenminste in Leeuwarden) en dat traject duurt flink wat maanden. je moet ook 4 maand verplicht onder begeleiding van een diëtist (of dat recentelijk gehad hebben) vanwege de verzekering.

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Misschien dat je je ook zo goed voelt simpelweg doordat je meer eet de afgelopen dagen.
    500 en 800 kal is natuurlijk echt niets om je lijf draaiende te houden.

Succes verder en hou die positiviteit vast!

14. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Inderdaad.

Ik vind het maar raar dat je flink moet betalen om jezelf uit te hongeren en om uit te vogelen bij hoeveel calorieën je gewicht stabiel blijft. Er is zo veel informatie over gezonde voeding op internet te vinden, en gratis rekentools om het aantal calorieën te berekenen.

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dag 5 doet niet mee, want ik heb een verjaardag?

Ik heb afgelopen maanden wel meer verjaardagen gehad en alleen thee en water gedronken en verder niks. Een verjaardag is voor mij geen reden om me vol te stoppen met alles wat op tafel staat. Niet meer...
    Gister genoten van wat ongezouten cashews en komkommertjes. En ja ik ben me bewust van de kcal in cashews ;)

Ik denk dat het nooit goed genoeg zal zijn voor anderen. Ik heb 7 weken (minus een tussenweek) geleefd op 3 zakjes poeder per dag en alleen water en thee. Ik likte mijn vinger nog niet af als ik er wat pindakaas aan had zitten na het smeren van mijn zoon zijn broodje.
    Als ik in die tijd hier had geschreven dan had ik net zoveel commentaar gekregen als wanneer ik nu iets eet dat niet in mijn dieet past.

Ik weet dat er veel meer vrouwen zijn die kampen met een eetverslaving in meer of mindere mate. Zij begrijpen waarschijnlijk wel wat ik hier uiteenzet over het mentale proces waar ik doorheen ga.
    Het trotse gevoel dat ik over afgelopen zaterdag had wordt hier nu de grond in geboord omdat het niet in lijn was met mijn dieet.
    Okee, snap ik deels. Aan de andere kant begrijp ik niet dat het niet mogelijk is om een beetje inlevingsvermogen te hebben in hoe deze 'fout' eigenlijk ook een overwinning was voor mij.

Ik voel me onbegrepen ;) maar dat is mijn probleem.

Ik ga even in beraad over of ik dit topic nog in de huidige vorm ga handhaven.

En dan over naar de orde van de dag. Vanavond op het menu:

Een magere grill burger van rundvlees.
    Groene asperges.
    Groene salade met een dressing van olijfolie, citroen, honing, mosterd.
    En voor de crunch wat sesamzaadjes erover.
    Mijn man had nog een verzoek voor ovenfriet ;) dat mogen hij en Melle er van mij bij eten, maar dat sla ik over.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    annedore. hoeveel kcal mogen er in t avondeten zitten nu?
    klinkt lekker:) en mijn gezonde verstand zegt dat t goed is om groente te kauwen:):)

you go girllll. wat ga je voor werk doen??

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    400 kcal

Personeelsadministratie. Niet mijn droombaan, maar geld is geld ;)

18. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Annedore, ik begrijp je overwinning juist heel goed! Ik herken het ontzettend zelfs... Ik heb inderdaad precies hetzelfde... Voorheen keek ik idd uit naar het eten nu kijk ik uit naar de gezelligheid en is het eten bijzaak... Dat geeft zo'n stuk rust... Al weet ik van mezelf dat er nog best vaak ook moeilijke momenten zullen zijn en valkuilen.. DE bewustwording is me al zoveel waard! Mensen die niet exact in dezelfde situatie zitten kunnen hier gewoon niet over oordelen... Je weet pas wat het is als je het zelf doormaakt!

Liefs

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Overigens voel ik me niet de gebeten hond hoor door de kritiek die er komt, want ik begrijp het heus wel ;)

Maar word ik ook begrepen?

Aan het eind van de rit maakt het natuurlijk voor mij niet uit wie me wel en niet begrijpt, als ik mijn doel maar behaal. Maar ik heb dit topic niet geopend om herhaaldelijk adviezen te krijgen over hoe ik het anders zou moeten doen.

Maar de adviezen van bepaalde schrijfsters zetten mij heus aan het denken! Zoals beatissimam. En het klinkt zo goed om weer mijn paleo op te pakken en die wens is er zeker! Maar durf ik het ook? ;)

Ik denk er over na.

Bij 1000 kcal aan oervoeding bestaat de inname per dag uit:
    124 gr vlees
    185 gr vis
    21 gr noten
    280 gr fruit
    592 gr groenten

Dit is berekend naar de aanbevolen percentages van de voedingsmiddelen.
    Klinkt dit beter dan 2 shakes en een avondmaaltijd van 400 kcal? ;)

Nogmaals, ik denk er over na.

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Sommige mensen blijven commentaar geven hier, hoe vaak je ook vraagt om dat niet te doen;)
    Als het je niet stoort zou ik gewoon verder schrijven maar ik kan me goed voorstellen dat je totaal niet op zulke posten zit te wachten.
    Hoe dan ook, goed van je dat je niet aan de verleiding toegeeft. Dat heb je toch maar even weer gedaan. Zet em op!

Deel Deze Pagina