Ik vond het verschrikkelijk... Alleen vloeibaar en niks mogen eten.. Je kan het idd ook met weightcare enz.. Zou eerst dat een weekje proberen en mocht je het vol houden kun je altijd een afspraak maken...
ik vind het een super dieet!! heel zwaar maar zeer doeltreffend! Helaas val ik moeilijk af door onder andere pcos, bv met sonja bakker in 10 weken een halve kilo! Nu met cambridge bijna 30 kilo!!!!
Tja, hier 2 keer gedaan. Eerste keer was ik student en heb ik het 2 weken volgehouden. Toen werd ik 's nachts wakker omdat ik zo'n zin had in een plak brood (terwijl ik brood niet eens lekker vind). 2e keer was toen m'n dochter een paar maand was, en al met de pot mee at. Heb het 2-3 dagen volgehouden omdat ik 't gewoon niet trok om iedere dag te koken en er wel bij te zitten met eten (om dochter te voeren/in de gaten te houden).
Hier iemand die met de hulp van een diëtiste 14 kilo is afgevallen in vijf maanden tijd! Dit is wat ik mocht eten op een dag: - 6 tot 7 volkoren boterhammen met boter en (liefst mager) beleg - 200 gram fruit - 450 ml melk(producten) - 200 gram aardappelen of zilvervliesrijst of volkoren pasta - 200 gram groente - 125 gram mager vlees (dit is inclusief vleeswaren voor op brood) - 1 tussendoortje naar keuze (koekje, cup-a-soup, rauwkost of gekookt eitje bijvoorbeeld) - verder nog anderhalve liter water en/of thee zonder suiker - liever niet teveel koffie/light frisdrank En natuurlijk lekker sporten drie keer per week; in mijn geval uitgebreide krachttraining gecombineerd met cardio. Het gaat niet zo snel als een crashdieet, maar het werkt prima en is heel goed vol te houden! Een hele tijd ben ik zonder moeite stabiel gebleven wat gewicht betreft. Nu wel weer aangekomen, maar dat heeft een andere reden
Vergeet ik nog dat ik eens per week lekker een wijntje nam met iets lekkers (chips, nootjes oid) erbij. En ook heus regelmatig gewone kaas op brood als ik daar trek in had; magere kaas vind ik niet te eten. Ook magere melk of yoghurt zul je hier niet vinden. Halfvolle melk en volle yoghurt is véél lekkerder Enne... Een stukje taart op een verjaardag of eens een keer friet als avondeten kan ook best! Niet dagelijks natuurlijk... Alles met mate, dat is waar het om draait
sonja bakker werkte bij mij ook doeltreffend, 20 kilo in 3 maanden en 9 kilo in 6 weken. Helaas lukt het me op dit moment niet om die verplichte menu's op te brengen. Was het maar waar want dan was afvallen nu niet zo moeilijk voor me!
Ik doe nu Weightwatchers, dat is niet echt een dieet, want je eet de hele dag door maar het gaat wel om betere / gezonde keuzes te maken, te kiezen tussen producten je bouwt langzaam je inname af (is gebaseerd op je (over) gewicht. je mag in principe alles eten, je mag ook gewoon eens een frietje of van mijn part chocolade als je ongesteld moet worden maar daar maak je dan keuzes in. Dat samen met 3 keer sporten per week, gaat misschien niet zo snel maar het is ook niet echt dieten dus langer vol te houden.
Ik heb modifast opgezocht en dit is idd goedkoper en hetzelfde als cambridge. wegen kan ik idd zelf wel. denk dat ik voor deze variant ga dus.
Ik heb de kant en klare shakes van modifast in de smaak chocola. Die zijn het lekkerst vind ik persoonlijk. Ze stinken wel, maar koud is ie zeker wel te drinken!
Is aardbei ook lekker? weet je dat? ik ben volgens mij 1 van de weinige vrouwen die niet echt van chocolade houdt haha maar chocolade melk vind ik wel lekker, neem aan dat de shake ook zo smaakt
Cambridge vond ik een prettig dieet. Het was niet altijd makkelijk, maar heb het 3 maanden volgehouden en ben 25 kilo ermee afgevallen. Toen ik ben gestopt ben ik binnen de voorspelde marge gebleven van +3 kilo aankomen (ik kwam 2 kilo aan toen ik weer "normaal" at) en daar ben ik op blijven steken, dus ben verder niet aangekomen. Totdat ik zwanger werd natuurlijk, ben nu met ruim 6 maanden zwangerschap 11 kilo aangekomen sinds m'n Cambridge gewichtsverlies. Zodra het mag na de bevalling/borstvoedingsperiode ga ik waarschijnlijk weer Cambridge doen. Het was een positieve ervaring voor me. Houd je alleen wel aan het dieet, ga niet bij-eten en volg de afbouwfase ook netjes. Als je dat doet, hoef je helemaal niet aan te komen. Dit geldt trouwens voor elk dieet, ga je als een malle eten, val je in een verkeerd eetpatroon, kom je altijd aan.
weet ik niet, ik heb alleen chocola. Hou niet zo van aardbei haha. Maar ik vind de chocolade smaak echt smaken na chocolade melk maar goed dat ben ik haha.....
Ik vond Cambridge echt heel zwaar. De eerste paar weken ging het wel, maar daarna echt niet meer. De soepen zijn afschuwelijk; en de shakes komen ook je keel na een paar week. Ik had de hele dag door honger. Ik ben nu 2,5 week bezig met weightwatchers en ben 3 kilo kwijt. Het gaat inderdaad lang niet zo snel als met een crashdieet zoals cambridge, maar dit is veel makkelijker vol te houden en ook een veel gezondere manier van afvallen. Naast ww sport ik ook 2 à 3 keer in de week. Ik denk dat je dat wel kan vergeten met zoiets als cambridge, je voelt je de hele dag door slap! Ohja, na het stoppen met cambrigde ben ik bijna alles weer aangekomen. Deels mijn eigen fout doordat ik gewoon ontzettend zin had in alles wat ik niet mocht tijdens cambrigde.
Ik heb ook eerder een Koolhydraatarm dieet gevolgd (atkins) en hier ook 30 kilo mee afgevallen en niet meer aangekomen daarna. alleen na de zwangerschap wel weer atkins wil ik niet weer doen, maar werkt wel goed. alleen ik moest veel dingen apart er bij maken voor mezelf (eten) ik kies daarom voor wat makkelijks en voor de shaken en repen hopelijk ben ik voor de zomer al heel wat kilo's kwijt voel me niet meer echt lekker in dit lichaam wat ik nu heb. @troelala. Ik ga de aarbei wel even testen maar neem de chocolade ook mee, lust nl wel chocolademelk de cappuchino lijkt me niet lekker... Ik mag trouwens wel mij 2 kopjes koffie 's ochtends he? (anders word ik niet wakker haha, ik gebruik zoetjes) en thee drinken mag ook he? (brandnetelthee o.i.d.)
Ik denk dat de smaken van Modifast echt ieder zn smaak is.. Hier vind ik alleen de vanille lekker (heb er 60 in de koelkast staan). Je hebt trouwens ook nog Modifast Protiplus.. Ik weet wat voor verschil erin zit maar merk wel dat die vaker in de aanbieding is..
Zet ze lekker koud in de koelkast en de chocolade is heerlijk!!! Jahoor ik drink gewoon thee en water erbij haha.....Zorg wel dat je zo 1,5 tot 2 liter water erbij drinkt!
welke modifast gebruik jij? ik zag ook de protiplus op de site, die andere zit volgens mij minder calorieën in dan in protiplus.