Rijlessen, wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamasu, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Pfff, even van me afschrijven hoor. Ik ben dus al tijden lang bezig met rijlessen.

Ik ben inmiddels al heel veel rijlessen verder en heb echt het idee dat ik gewoon niet in de wieg ben gelegd voor autorijden. Ben tussendoor ook een tijd gestopt in verband met bevallen en verhuizen, maar nu sinds kort weer begonnen.

Op zich heb ik eigenlijk zelf het idee dat ik het nog zo slecht niet doe, maar mijn rijleraar denkt daar blijkbaar anders over. Toen ik voorzichtig vroeg of ik niet eens een Tussentijdse Toets mocht doen, was het: nee je komt nog veel te onzeker over. Ook bij de bijzondere verrichtingen (waarvan ik zelf denk dat die best aardig gaan) schijn ik te voorzichtig en onzeker te zijn. Dus nee, zelfs een TTT zit er voorlopig nog niet in voor mij schijnt het.

Ik word er zo moe van af en toe! Elke keer maar weer die vervelende rijlessen en het gevoel geen steek verder te komen! Om nog maar te zwijgen over al die euro's die ik inmiddels al kwijt ben aan het lessen. Ik heb er gewoon even echt genoeg van!

Ik ga wel door hoor, want ik heb me toch wel voorgenomen om nu door te gaan net zolang tot ik geslaagd ben, maar vraag me serieus af wanneer dat ooit eens gaat gebeuren.

Nog meer lotgenoten hier? Met mijn omgeving wil ik het er eigenlijk al niet eens meer over hebben. Dan is het toch alleen maar: heb je je rijbewijs nu NOG niet? ... Ja zo ervaar ik dat zelf natuurlijk ook, maar het is toch niet het meest opbeurende commentaar. Dus dan hou ik het maar gewoon voor me. Bah!

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hey meid,

Hoop voor je dat je toch lekker snel je rijbewijs hebt!
    Misschien eens kijken bij een andere rijschool of met een andere instructeur? Soms klikt het gewoon niet met een instructeur en dan rij je daarbij onzekerder of kom je onzekerder over. Dat had ik ook.

3. Ik dacht preciess hetzelfde als dreames, mss kijken naar een andere rijschool.

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat was ook het eerste wat bij mij binnen schoot neem eens een rijles bij een andere rijschool kijken hoe dat gaat.
    heel veel suc6 er mee kost erg veel geld ja rijlessen :confused:

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hey hallo

ik heb t zelfde als jou megemaakt alleen kreeg ik telkens van haar te horen dat ik te labiel was voor een examen. toen kreeg ik van een vriendin de tip om bij die ene rijschool te rijden waar zij geslaagd was voor haar examen. die man vond ik meteen al aardiger en hij gaf mij ook mijn vertrouwen terug door meteen een datum te prikken omdat hij mij wel goed genoeg vond voor t examen. ik heb ook nog eens zijn slagingspercentage nagetrokken op de site van t cbr en die gaf aan dat 80 % de eerste keer meteen slaagde en na een maand of 2 lessen bij hem was dat voor mij ook t geval
    ik kan je dus aanraden om een andere rijschool te zoeken en te kijken op de site van t cbr hoe zijn slagingspercentages zijn. die worden bij gehouden van elke rijschool en zo eet je ook dat t geen centen pikkers zijn want daar had ik dus lasyt van bleek achteraf. zij hield mij gewoon aan de les voor t geld.

succes meid en als je vragen hebt mag je me pb-en. dan zoek ik wel ff uit hoe en wat voor je

liefs susanne

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    De aanhouder wint.Ik heb mijn rijbewijs in 96 gehaald.Was anderhalf jaar bezig en 4x gezakt,puur door zenuwen maar ben er nog steeds erg blij mee!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Hoi,
    Net als mijn voorgangsters ook zeggen: ga naar een andere rijschool.
    Ik heb ook veeeeel rijlessen gehad en heb ook een break van 5 jaar gehouden (studie) omdat ik dacht (lees: mijn rijinstructeur mij het gevoel gaf): ik kan dit noooit!
    De tweede keer een andere rijschool en deze man gaf mij veel meer zelfvertrouwen zodat ik nu eindelijk toch mijn rijbewijs heb.
    Succes iig!

8. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de rest: ga naar een andere rijschool. Als je je niet op je gemak voelt bij je rij-instructeur is dat niet goed voor je zelfvertrouwen en zonde van je centjes! Ohja: een TTT kan juist heel goed zijn voor jou om te doen! Want dan heb je al een beetje een idee hoe het er aan toe gaat tijdens een echt examen en je krijgt veel tips mee van de examinator en ook krijg je te horen welke punten je nog moet verbeteren! Succes!

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hihihi ik ook. Ik heb het idee dat hij ook niet wil dat je verderkomt. Dit is sowieso niet goed voor je, hier zou ik ook onzeker van worden.

10. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Hoi Mamasu,

Ik denk dat het verstandig is om naar een andere rijschool te gaan. (we hebben zelf een autorijschool)
    Vaak zit je op een gegeven moment een beetje in een vicieuze cirkel. ALs je dan een andere instructeur krijgt die het net wat anders aanpakt waardoor jij het beter begrijpt en op kan pakken en vaak voel je je dan ook beter op je gemak en heb je dus meer zelfvertrouwen. Je moet toch een bepaalde klik krijgen met je rijinstructeur zodat hij je optimaal kan begeleiden. Je moet nu juist een instructeur hebben die je niet in de put praat maar aangeeft wat je wel allemaal goed doet zeker weten dat je dan beter gaat lessen en eerder klaar bent voor je examen. (daarnaast zou ik zeggen die ttt zou ik niet aanraden geef dan 20 euro meer uit en stel dat je goed rijd heb je direct je rijbewijs maar dat is ons advies wat we altijd geven het is natuurlijk je eigen keus)
    Daarnaast zou ik eens een gesprekje aangaan met je instructeur wat hij van je rijstijl vind en wat zijn verwachtingen zijn hoeveel lessen je nog nodig gaat hebben enz.

Mocht je nog vragen hebben dan mag je me ook altijd PB sturen.
    Succes met lessen!

11. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hey hey

Ik ben ook bezig met lessen.
    In het begin had ik gevraagd hoeveel hij denkt dat ik nodig zal hebben,
    ik hoorde 30 35 lessen mooi dacht ik al gauw lessen verder vroeg ik het weer.Nou er is weer een vergadering geweeest,ze vinden het wel goed dat de cursisten rond de 45 lessen wel moeten kunnen hebben.

dus dat werden er 45 voor mij.
    Nu ben ik bezig wil ik eigenlijk wel weten hoeveel lessen ik nu nodig zal hebben want ik heb mijn theorie-certificaat ook nog niet.

Hij zei tegen mij ik denk dat ik begin Maart je in gaat schrijven en dan nog 10 lessen en dan kun je er wel voor gaan.

Ik WAT IN MAART DAN BEN IK UITGEREKEND.
    IK WIL HET IN FEBRUARI EN NIET LATER.
    dus nu blokken voor theorie.
    ben de 1e x gezakt met 1 fout te veel:s dat was balen,.,,

dus weer aangevraagd,kreeg ik vorige week de griep.ja t heerste.
    dus weggegooit geld.
    nu dus weer aangevraagd voor 3 Februari hopen dat ik t dan wel haal.

want dan ga ik echt balen.
    Mijn buikje is nu niet zo groot volgens mij wordt ie ook niet groter dus ik kan nog wat lessen nemen,mocht ik examen hebben denk ik dat t wel goed zal komen, ik heb er wel alle vertrouwen in.
    alleen wordt er zo moe van .
    om telkens te horen te gaat goed , het gaat goed,terwijl ik nog lang niet kan afrijden is echt %^&*(.erg man)

nou toedels.
    Ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk kunt afrijden ik zal voor je duimen,het kost idd een hoop money man.
    ik durf nu niet eens meer uit te gaan rekenen hoeveel ik nu in totaal kwijt ben.

liefs loesmari

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Dank voor alle reacties! Ik zie het al weer wat positiever allemaal inmiddels. Maar soms heb je het gewoon zo gehad, als het zo uitzichtloos lijkt. Dan denk ik echt dat ik het nooit ga halen! (en de rest van de wereld wel). Maar nu geloof ik er wel weer in...

@Marleentje26, bedankt voor je tips! En vanuit jouw perspectief zie je dat toch allemaal weer anders. Ik zal zeker eens gesprek aangaan. Kijken waar dat toe leidt. Dit TTT hoeft voor mij ook niet perse, heb liever gelijk mijn rijbewijs inderdaad! Maar het leek me wel handig om dan eens een keer die examensituatie te hebben meegemaakt. Ik ben nl vast wel zo'n zenuwpees die dan echt 1000 doden sterft, en ik dacht, als ik het dan al eens heb meegemaakt ben ik misschien iets minder zenuwachtig. Maar als het niet echt handig is, dan liever niet. Is allemaal al duur genoeg.

Loesmari: dat lessen tijdens de zwangerschap heb ik dus ook gehad, toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Zag de uitgerekende datum steeds meer in beeld komen en daar baalde ik natuurlijk stevig van. Uiteindelijk ben ik tijdelijk gestopt, toen bevallen en daarna verhuisd. Nu heb ik weer een stuk of 5, 6 lessen gehad maar het zullen er nog wel weer veel meer worden. Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina